Ta bort tusch på dvdskiva

Permalänk
Medlem

Ta bort tusch på dvdskiva

Finns det något medel som kan ta bort tusch på en dvd utan att förstöra skivan? tsprit å liknande ska väl inte vara så bra eller går det om man tar lite på en tops?

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra med parfym.. typ Axe. Allt med alkohol fungerar väl.. Men jag kan inte säga om det är bra eller dåligt för skivan..

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Re: Ta bort tusch på dvdskiva

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pösk
Finns det något medel som kan ta bort tusch på en dvd utan att förstöra skivan? tsprit å liknande ska väl inte vara så bra eller går det om man tar lite på en tops?

Aceton på en bomullspad funkar...

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Aceton löser upp plast och gör den matt istället för blank.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Tog lite tröd och det blev en liten matt fläck på skivan, är det någon fara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Aceton löser upp plast och gör den matt istället för blank.

Jo vet, men man får torka snabbt o försiktigt så går det bra Jag menar, om tuschpennan ballar ur när man skriver namnet så kan det bli en fet tuschpöl mitt på skivan. Snyggt Nä då tar man hellre lite aceton. Har man ingen flickvän (och därmed ingen aceton hemma) så borde det funka bra med T-RöD också. Skulle kunna vara lite mildare mot skivan

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring