Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

sata2 sladd?

hej!
jag har en sata2 hårdisk och ett moderkort med stöd för sata2, vad för sladd ska jag använda? ska man ha någon speciell sata2 sladd, för att få det att funka? för jag har bara vanliga sata(1) sladdar. och är det något annat jag bör ändra på i biosen eller liknande som är speciellt för sata2 hårdiskar, för att få allt att funka?

tack!

Permalänk

Om du bara har sata 1 stöd på moderkortet brukar man få jumpra om modernare hd´s till just sata 1 (150), och det är samma kablar

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endosavian
Om du bara har sata 1 stöd på moderkortet brukar man få jumpra om modernare hd´s till just sata 1 (150), och det är samma kablar

jag har sata2 på moderkortet. det jag undrar är om jag behöver någon speciell sata2 kabel, för att få det att funka?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av göranK
jag har sata2 på moderkortet. det jag undrar är om jag behöver någon speciell sata2 kabel, för att få det att funka?

Nej det behöver du inte En polare till mig har ett sata2 moderkort och en sata2 disk, kabeln han fick med var trasig så han tog en kabel av mig som jag fick med mitt moderkort(som producerades innan sata2 fanns) och det fungerade klockrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinos98
Nej det behöver du inte En polare till mig har ett sata2 moderkort och en sata2 disk, kabeln han fick med var trasig så han tog en kabel av mig som jag fick med mitt moderkort(som producerades innan sata2 fanns) och det fungerade klockrent

ok, tack!