hårddisk-"rack" för 2,5" diskar?

Permalänk
Medlem

hårddisk-"rack" för 2,5" diskar?

Hej! Vet någon om det finns en liknande produkt som den jag länkar till här nedan, fast till 2,5" diskar?

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010072149

Mvh Rikard

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk

Tror det lär vara väldigt svårt att få tag i något sådant för 2,5" (om det nu ens finns sådana, fabrikstillverkade).
Är ganska ont om sådant även till 3,5"-diskar...

2,5" har i princip bara använts till bärbara datorer (den största marknaden) och efterfrågan utöver till det ändåmålet är inte så överdrivet stort just nu så...

Smidigast/enklast/snabbaste sättet att få tag i ett rack åt spcifikt 2,5" är väl att tillverka ett själv

btw. är det enbart tjockleken som skiljer (dv.s att alla monteringshål har samma dimensioner och mått på 2,5" likväl som på 3,5"-diskar) så finns väl inget som hindrar att montera in 2,5"-diskar även i rack vars egentliga ändamål egentligen är 3,5"-diskar...(?) skillnaden blir ju bara att det blir lite större luftrum mellan diskarna...

(om nu dimensionerna och måtten på skruvhålen är desamma på 2,5" som 3,5" vet jag ej)

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Det finns ju skenor för att montera 2.5" i 3.5" platser, och adaptrar för att få kontakterna att passa (om du inte kör sata, då är det samma kontakter). Men det blir ju ganska mycket luft.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Avstängd

Servervärlden har ju gått över till 2.5" så det borde ju dyka upp fler och fler prylar som är riktade till detta.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

mvh