Någon som handlat från lenovo.se ?

Permalänk

Någon som handlat från lenovo.se ?

Har tänkt införskaffa en lenovo bärbar och ser att priserna på lenovo.se är en bra bit lägre än hos andra säljare.

Dock så har jag läst lite blandade recensioner/omdömen om deras butik.

Är det någon här som har erfarenhet av deras sida? Hur det är att beställa, eventuell support, garantiärenden m.m.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Det kan ju omöjligt vara sämre än deras återförsäljare tänker jag mig?

Har handlat där en gång för cirka 5 år sedan. Gick fort och fick det jag ville ha, billigt.

Permalänk
Medlem

Köpte en dator nyligen. Tiden som står på sidan för leverans är byggtid, alltså tills de skickar den. Sen skickades datorn med UPS från Kina. Hur UPS fungerar beror mycket på var man bor. Hos mig på vischan sådär. Så leveranstid på 10 dagar var i verkligheten ca 3 veckor.

Men priset var bra och produkten enligt beskrivning och förväntningar.

Har inte behövt skaffa erfarenhet av deras support.

Permalänk
Medlem

Har handlat nån gång därifrån och det har fungerat bra.
Support har hanterats av IBM och dom har kommit hem och fixat laptopen när det strulat(cpufläkten var dålig). På jobbet kör vi Lenovo också och supporten har varit lätt att ha och göra med.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Handlade så sent som i januari en ny dator därifrån för mitt nystartade företag. Inga konstigheter, datorn byggdes och levererades inom specad tid (8 dagar) och skickades med UPS. Jag har beställt en gång tidigare från dem år 2020, då som privatperson, och vid det tillfället gick köpet via Digital River som är lite ökända för sin dåliga hantering, men nu verkar de ha tagit hem säljorganisationen.

Det brukar finnas rätt bra rabattkoder för Lenovo om man kan leta runt lite I mitt fall med jobbdatorn var det billigare att utgå från en grundmodell och lägga på de uppgraderingar jag ville ha, än att välja en färdigkonfad spec med samma grejer i.

Permalänk

Stort tack för snabb respons! Uppskattas!

Ja, priset är det som får mig att vilja handla därifrån. I mitt fall gäller det en bärbar dator och priset är 3500:- lägre jämfört med övriga sidor/butiker.

Dock så var jag lite osäker om det är värt det billigare priset om man istället får dålig support.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Stort tack för snabb respons! Uppskattas!

Ja, priset är det som får mig att vilja handla därifrån. I mitt fall gäller det en bärbar dator och priset är 3500:- lägre jämfört med övriga sidor/butiker.

Dock så var jag lite osäker om det är värt det billigare priset om man istället får dålig support.

Återförsäljarna vänder sig till Lenovo för support ändå skulle jag tro. Känns som direktkontakt är bättre än att behöva handskas med tex Power / Webhallen.

Permalänk
Skrivet av omxz24:

Återförsäljarna vänder sig till Lenovo för support ändå skulle jag tro. Känns som direktkontakt är bättre än att behöva handskas med tex Power / Webhallen.

Ja det är sant nu när du säger det.

Hur som, datorn är beställd så jag får väl se hur det hela går.

Skickas inom 1-2 arbetsdagar så den borde skickas denna vecka. Sen får man se hur lång tid själva leveransen tar.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Beställde en bärbar förra sommaren, inga konstigheter med själva beställningen eller datorn i sig.
Däremot så var leveransen inte den bästa...

Permalänk
Medlem

Handlat därifrån och inga problem, och dom hade ett mycket bättre pris på den än andra med samma spec.
Också fått den reparerad, utbytt MB, där jag skickade datorn till Tyskland med DHL efter att fått papper från Lenovo sverige.
Tog ca 2 veckor innan jag fick den tillbaka.

Ett tips. Efter att du fått den, registrera den och kolla pris på extended warranty för din dator, jag fick 2 år extra garanti för ca 500:-. Klart fynd att få 2 år extra för en 16000:- dator.

Permalänk
Skrivet av zorp:

Handlat därifrån och inga problem, och dom hade ett mycket bättre pris på den än andra med samma spec.
Också fått den reparerad, utbytt MB, där jag skickade datorn till Tyskland med DHL efter att fått papper från Lenovo sverige.
Tog ca 2 veckor innan jag fick den tillbaka.

Ett tips. Efter att du fått den, registrera den och kolla pris på extended warranty för din dator, jag fick 2 år extra garanti för ca 500:-. Klart fynd att få 2 år extra för en 16000:- dator.

Datorn är levererad idag och uppskattas komma fram på onsdag, dock så ställer jag in på mig fredag eller början på nästa vecka.

Ok jag får kolla upp det sen när den kommer. Tack för att du upplyste mig om det!

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk

Datorn kom igår är nu i hamn.

3 dagar från holland och hemleverans är fullt godkänt.

Följde förslaget från @zorp och fick 3 år garanti sammanlagt för 500:-

Nu får man bara hoppas att man slipper garantiärenden

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III