Blue-ray eller HD-DVD?

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vilken just nu! (ja jag har ändrat mig) Bara en av dom vinner, så vi slipper detta elände!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

För HD-DVD talar dock att det på varje såld spelare i USA har sålts fyra st filmer vilket skall jämnföras med en film per såld Blu-ray spelare.

Edit: Den som köper en ny Blu-ray spelare mellan den första Juli och den 30 September kommer nu att få med fem st filmer på köpet (gäller gissningsvis endast USA), detta är en svar på HD-DVD lägrets kampanj som ger samma sak (har tydligen varit igång i ett flertal veckor).

http://www.tvpredictions.com/blurayfive062807.htm

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1337sweden
Jag har sett och hört att Blu-Ray skivor möglar och luktar!
Det e negativt för Blu-Ray, har inte sett eller hört tt de skivorna inte funkar, men det kan hända när dom blir för mögliga att dom slutar fungera.

Jag håller starkt på HD-DVD, samt låter det bättre som en uppgradering uttav DVD istället för Blu-Ray...

Detta fenomen med mögelprickar gäller i princip enbart filmen The Prestige, finns en tråd på AVS Forum om det. Antagligen har det smugit sig in smuts och bakterier i nån del av tillverkerkningskedjan. Inget generellt problem med andra ord. Har ju hänt förr med cd- och dvd-skivor, i alla fall brännbara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekz0r
En fördel med HD DVD är att dom inte är lika känsliga för repor. BD ska enligt det jag hört vara extremt känsliga för repor och andra fysiska skador. Detta beror på att BD lagrar datan på 0.1 mm in i skivan medan HD DVD lagrar den 0.6 mm in i skivan och påverkas därmed inte av repor i samma utsträcking.
Jag vet inte riktig vad jag gillar bäst, time will tell

Köpfilmerna som släpps på Blu-ray idag har en ytbehandling, en hard coating, som tydligen gör dem mycket tåliga. Delvis därför Blockbuster och Cdon satsat på Bluray för uthyrning.

Dock är det ju ett stort problem ifall brännbara Bluray-skivor visar sig vara extremt ömtåliga. Rent spontant så tycker jag inte man borde kunna ha ett skyddslager på en brännbar skiva men jag vet egentligen inte.
Trist att vi inte verkar ha nån på sweclockers med en blu-ray-brännare så vi kunde få lite information.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Nej det rör sig tyvärr inte endast om en speciell film om man skall tro på rapporterna i den tråden du just nämnde. Följande har det rapporterats om kan dock ha missat någon titel då jag inte direkt lusläst tråden.
Prestige
Stranger Than Fiction
Pearl Harbor
Departed
Gone in 60 seconds

De som dock verkar ha högst felfrekvens är just Prestige, The Departed och Stranger then Fiction.
Om det sen visar sig vara dåliga batchar från nån speciell tillverkare eller kanske rent utav ett problem med ytbeläggningsmaterialet lär väl visa sig senare.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd

Jag tycker HD-DVD eftersom alla nya tv apparater på reklamen heter HD TV och inte Blue-ray TV.
HD TV och HD DVD passar bättre ihop.

Permalänk
Medlem

Haha, bästa argumentet evah XD "Namnet låter bättre"

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Sötast

Nu vet jag inte om det ändrats på senaste, men sist jag såg foto ifrån affärer i USA så var hyllorna ungefär såhär

DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|
DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|
DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|DVD|
BR| BR| BR| BR| BR| BR| BR| BR| BR| BR| BR| BR| BR| BR|
BR| BR| BR| BR| BR| BR| BR| HD| HD| HD| HD| HD| HD|

Permalänk
Medlem

Blu-ray verkar sälja allt bättre:http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_high_definition_op...

Gå ner till Sales and rentals.

Permalänk

Personligen bryr jag mig inte speciellt mycket, bara spelen blir blu-ray...