Coolermaster 334 + Nätagg vs Antec Sonata III 500 Silent

Permalänk
Medlem

Coolermaster 334 + Nätagg vs Antec Sonata III 500 Silent

Som rubriken lyder, vad skulle ni rekommendera ?

http://www.inet.se/artikel/6900601/antec-sonata-iii-500-silen...
eller
http://www.inet.se/artikel/6901246/cooler-master-elite-334-sv... +
http://www.inet.se/artikel/6900305/fractal-design-tesla-550w-...
?

Sen också undrar jag om ni tror att 500W från antex sonata chassiet kommer att klara 2st 5770 kort i framtiden ?

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk

Du har länkat elite 334 2ggr...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

hehe oj tack för det
Fixade det nu

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Hade kört på antec, med det är bara för att jag tycker den är finare
Vad gäller nätagget så bör det medföljande nätaggregatet klara av cf (det är ett 80+ agg om jag inte misstar mig)

*Edit
Tänk på att om du ska köra cf och klocka grafikkort + cpu så kan det bli lite tunt med 500W (det kommer nog funka men jag skulle föreslå att du kör på det andra alternativet om du skall klocka).

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk
Medlem

Tesla agget är tystare än Antecs men båda är bra nätagg sen är Sonatan en mycket robustare låda och bättre om man vill bygga tyst men ska du köra CF så satsa på Cooler Mastern eller någon annan billigare låda med bättre kylning tex Antec 200/300 eller Lancool PC-K56, blir någon 100lapp extra men lätt värt det.

Permalänk
Medlem

Hm ok tack för svaren !

Men kommer Sonatan sammanlagt bli tystare ? Alltså ni säger ju att agget låter lite mer i Sonatan men det är en tystare låda om jag fattade rätt ?

Alltså jag har aldrig klockat förr så inget jag har tänkt men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden

Och sen är det någon som vet vilken som kommer att väga mest tillsammans ? Tänkte på förflyttning under tex LAN

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Om du har ska ha en tyst dator skullle jag välja sonatan har nämnligen själv ett 334 bra chassie för sitt pris men det är rätt så tunna plåtar....

Permalänk

Jag hade nog satsat på Anteclådan pga av byggkvaliteten. 334 är rätt tunt, hade ett förut och det var inte speciellt stabilt. Annars Fractal agget och ett Define R2 men då blir det lite dyrare.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av toast_93:

Och sen är det någon som vet vilken som kommer att väga mest tillsammans ? Tänkte på förflyttning under tex LAN

Mellan dessa två är det Antec-chassit som gäller, alla dagar!
De billigare Cooler Master chassina är hemskt skrangliga, ingen kvalité.

Visa signatur

Asus Maximus Gene V | Intel® Core™ i7-3770K | Corsair Vengeance 16Gb
Asus GTX 980 Ti Strix | Asus ROG Xonar Phoebus
ASUS PCE-AC88 | 2 x OCZ ARC 100 240Gb - RAID0
Be-quiet! Dark Power Pro 10 550W | Be-quiet! Dark Rock 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av toast_93:

Hm ok tack för svaren !

Men kommer Sonatan sammanlagt bli tystare ? Alltså ni säger ju att agget låter lite mer i Sonatan men det är en tystare låda om jag fattade rätt ?

Alltså jag har aldrig klockat förr så inget jag har tänkt men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden

Och sen är det någon som vet vilken som kommer att väga mest tillsammans ? Tänkte på förflyttning under tex LAN

Antec chassit väger mer då det är bättre byggt, personligen hade jag kört Antec Sonatan alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem

Ok tack för svaren blir nog Sonatan då ro

Sen så undrar jag också om någon vet om det är någon skillnad på http://www.inet.se/artikel/5408660/powercolor-radeon-hd5770-1... och http://www.inet.se/artikel/5408667/xfx-radeon-hd5770-1gb vad det gäller framför allt strömförbrukning ? Tänkte att om man kanske i framtiden ska köra två grafikkort vlket som är bäst att köra Crossfire i ?

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

500w agget som kommer med har bara en PCI-E är jag ganska säker på men eftersom det finns power för dubbla så kan du köpa en adapter och trycka in, skulle tro att sånt finns på Inet eller om du får med något av grafikkorten.

Permalänk
Medlem

Hm okej tack för svaret

Någon som har någon åsikt vilket av de båda grafikkorten man borde ta ? Tänkte på Powercolor vad tror ni ?

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1