Guide: Hur man ändrar utseendet på windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Tackar

Följ denna guide: Enable Windows 7 Quick Launch Toolbar | Windows 7 News

Har testat och fungerar för mig.

NP

tackar, å de funkar här också

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Har haft problem med att byta ut start knappen men det fixade jag med hjälp av det manuella steget

Steg 2:
Om nu bitmapparna 6801, 6805 samt 6809 är original så testa att byta ut dessa manuellt.
1) Gör en kopia av din explorer.exe och lägg denna tex på skrivbordet
2) öppna kopian i reshacker och byt ut de relevanta bitmapparna, spara därefter
3) döp om din explorer.exe i windowsmappen till explorerbkp.exe eller motsvarande
4) kopiera in din ändrade explorer.exe
5) starta om datorn

Men nu undrar jag hur byter jag ut fram- och bakknapparna när jag inte kan använda Systemfilsbytaren???

Permalänk
Medlem
Skrivet av skomars:

Har haft problem med att byta ut start knappen men det fixade jag med hjälp av det manuella steget

Steg 2:
Om nu bitmapparna 6801, 6805 samt 6809 är original så testa att byta ut dessa manuellt.
1) Gör en kopia av din explorer.exe och lägg denna tex på skrivbordet
2) öppna kopian i reshacker och byt ut de relevanta bitmapparna, spara därefter
3) döp om din explorer.exe i windowsmappen till explorerbkp.exe eller motsvarande
4) kopiera in din ändrade explorer.exe
5) starta om datorn

Men nu undrar jag hur byter jag ut fram- och bakknapparna när jag inte kan använda Systemfilsbytaren???

( EDIT: Se längst ner)

Du gör precis som med explorer.exe, en kopia av explorerframe.dll på exempelvis skrivbordet och använder reshacker för att byta ut bitmapparna:
280, 288, 289, 290, 291, 307, 308, 577, 578, 579, 581, 587, 589 samt 34560
Det är möjligt att man kan behöva byta ut några andra (exempelvis om man använder annan dpi, men tror dessa ska räcka).
Se till att göra en backup på ditt original.

EDIT: Jag minns att jag haft problem när jag skulle byta ut en systemfil, men minns inte vilken, vet iaf att det inte var explorer.exe. Det viktiga är att när jag försökte byta ut den systemfilen manuellt så kunde jag byta namn på den eller flytta den, men därefter kunde jag inte flytta tillbaka den eller en kopia, inte heller döpa om den så den fick sitt originalnamn. Enda sättet för mig att lösa detta var att boota med en linux live cd och återställa. Detta blir ett problem när systemfilen i fråga laddas när man högerklickar. Går antagligen att kringå genom att exempelvis använda dos-kommandon men det kan jag inget om. Minns inte vilken fil det var, det kan vara explorerframe.dll men jag minns inte så testa bara om du vet att du kan återställa filen på något sätt.

edit2: Håll dig från att göra detta manuellt i en dag eller två till, jag har lite tid över imorrn och kan testa det då, återkommer med ett nytt inlägg när jag testat.

edit3: Ok jag har testat det nu, ber om ursäkt att jag var lite sen, saker kom ivägen. Jag stötte inte på något problem när jag gjorde det manuellt så var nog någon annan fil jag tänker på.

Permalänk
Medlem

Installerade zicons och visst det funkade jättbra och blev riktigt snyggt i mina ögon men media ikonerna funkar inte för mig. Kör cccp med mpc som mediaspelar och har provat installera om det flera gånger samt ändra om länkarna i registret men det har inte fungerat. Hjälp tack!

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Installerade zicons och visst det funkade jättbra och blev riktigt snyggt i mina ögon men media ikonerna funkar inte för mig. Kör cccp med mpc som mediaspelar och har provat installera om det flera gånger samt ändra om länkarna i registret men det har inte fungerat. Hjälp tack!

Nu var det ett tag sedan jag gick ifrån cccp och jag saknar en windows 7 dator över sommaren, men ska se om jag kan hjälpa dig iaf.

När jag använde cccp (jag använde den version som är släppt nu dvs 2009-09-09) så gjorde jag så att jag installerade cccp och därefter la jag in dessa registerändringar:

; ;CCCP - Media Player Classic ; [HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.MPC.AVI.1\DefaultIcon] @="\"C:\\Program Files\\zicons\\Filetypes\\Video\\avi.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.AVI.1\DefaultIcon] @="\"C:\\Program Files\\zicons\\Filetypes\\Video\\avi.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.Matroska.1\DefaultIcon] @="\"C:\\Program Files\\zicons\\Filetypes\\Video\\mkv.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.WMP.AssocFile.MP4.1\DefaultIcon] @="\"C:\\Program Files\\zicons\\Filetypes\\Video\\mp4.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.MP4.1\DefaultIcon] @="\"C:\\Program Files\\zicons\\Filetypes\\Video\\mp4.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.WMP.AssocFile.OGM.1\DefaultIcon] @="\"C:\\Program Files\\zicons\\Filetypes\\Video\\ogm.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.WMP.AssocFile.MKV.1\DefaultIcon] @="\"C:\\Program Files\\zicons\\Filetypes\\Video\\mkv.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.OGM.1\DefaultIcon] @="\"C:\\Program Files\\zicons\\Filetypes\\Video\\ogm.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.MPC.MP4.1\DefaultIcon] @="\"C:\\Program Files\\zicons\\Filetypes\\Video\\mp4.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.MPC.OGM.1\DefaultIcon] @="\"C:\\Program Files\\zicons\\Filetypes\\Video\\ogm.ico" [HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.MPC.Matroska.1\DefaultIcon] @="\"C:\\Program Files\\zicons\\Filetypes\\Video\\mkv.ico"

Sedan använde jag restart_explorer.cmd för att förändringarna skulle synas.

Dessa registerändringar finns i zicons, så du kan testa att använda anvand.reg igen.

Fungerar inte detta så föreslår jag att du installerar om cccp, och när den installeras så var noga att eventuella kryssrutor som handlar om att cccp används som standardspelare ska vara ikryssade (minns inte om installationen har några sådana och har inte möjlighet att testa). När sedan cccp är installerat igen så testa att använda anvand.reg följt av restart_explorer.cmd.

Förhoppningsvis fungerar någon av ovan beskrivningar, om så inte är fallet så skriv i tråden så ska vi se vad vi kan hitta på :).

Edit: skriv detta innan jag helt läst igenom vad du skrev. Såg nu att du faktiskt testat att installera om och att ändra i registret manuellt. Om du kan skriva exakt vad du testat så kan vi se om vi kan hitta ett annat sätt att tackla det hela. Skriv gärna ett exempel på en filtyp det inte fungerar för, exempelvis .avi så jag vet vad jag ska utgå ifrån (enklare att felsöka en filtyp i taget).

Edit2: För att ge en lite ökad förståelse för hur man ändrar med filtyper gör jag ett exempel med .avi:

Jag börjar i:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.avi] [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.avi\OpenWithProgids] "WMP11.AssocFile.AVI"=hex(0): [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.avi\UserChoice] "Progid"="WMP11.AssocFile.AVI"

Det viktiga här är vad som står under UserChoice, och dess progid, i vårt fall "WMP11.AssocFile.AVI".
Det betyder att på min dator öppnas avi som standard med wmp, och informationen om vilken ikon som använd hittas i "HKEY_CLASSES_ROOT\WMP11.AssocFile.AVI".

Hos dig kommer det förhoppningsvis stå "HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.MPC.AVI.1" eller något liknande.
Vilken ikon som kommer användas står då i "HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.MPC.AVI.1\DefaultIcon" och för att ändra denna så behöver du helt enkelt bara ändra i värdet, exempelvis genom att använda registerfilen anvand.reg.

exempelvis:
[HKEY_CLASSES_ROOT\CCCP.MPC.AVI.1\DefaultIcon]
@="\"C:\\Program Files\\zicons\\Filetypes\\Video\\avi.ico"

OBS: det kan dock vara så att progid hänvisar till något annat ställe i registret då får du ändra det relevanta värdet där.

Hoppas detta förklarade tillräckligt och gör att du kan lösa problemet, i annat fall får du göra ett inlägg i tråden igen :).

Permalänk
Medlem

Ah nu fick jag igång det. Tack så mycket, antar att jag missade det ena register ändringen. Saken är att jag kör med betan så det är kanske något lite som skiljer sig där.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Ah nu fick jag igång det. Tack så mycket, antar att jag missade det ena register ändringen. Saken är att jag kör med betan så det är kanske något lite som skiljer sig där.

Om möjligt så vill jag veta om det räckte att installera cccp + köra anvand.reg, eller om det krävde manuellt ändrande i registret.

På så sätt så vet jag om jag måste uppdatera zicons eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Om möjligt så vill jag veta om det räckte att installera cccp + köra anvand.reg, eller om det krävde manuellt ändrande i registret.

På så sätt så vet jag om jag måste uppdatera zicons eller inte

Jag var tvungen att ändra i registret

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Jag var tvungen att ändra i registret

Tackar för infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Tackar för infon

Lugnt, här har du senaste betorna också: movaxserv 3z

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Tjena illya, helt sjukt bra guide, mkt creeds för den!
Skaffade infraview för att det såg jävla nice ut, men jag kan inte ta bort 3d ramen :/ den hittar inte offset i hex editorn, har provat med båda du har skrivit. Har version 4.27, kan det vara därför?
Tacksam för svar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av xion_drifter:

Tjena illya, helt sjukt bra guide, mkt creeds för den!
Skaffade infraview för att det såg jävla nice ut, men jag kan inte ta bort 3d ramen :/ den hittar inte offset i hex editorn, har provat med båda du har skrivit. Har version 4.27, kan det vara därför?
Tacksam för svar

Tackar tackar

Har uppdaterat den delen av guiden nu:

  • Borttagning av 3D-bordern hos version 4.27 förklaras nu

  • Rekommenderar version 1.6.0 av Universal Extractor (pga den nya bråkar)

  • Lagt med min egna ini-fil, samt ytterligare tips på inställningar

Om någon bryr sig så har jag äntligen beställt en ny dator (den jag byggde ihop för en månad sedan var åt min lillebror) så ska förhoppningsvis ha en dator med windows 7 snart igen. = antagligen fler uppdateringar i guiden.

Permalänk
Medlem

Ah perfekt
Men hittar ändå inte den raden :/ Kanske har gjort nå fel i Cygnus?
Får nämligen fram detta när jag tar go to och trycker enter:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

detta ska man pilla på senare idag, subscribing

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem

galet utförlig guide, 10p!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xion_drifter:

Ah perfekt
Men hittar ändå inte den raden :/ Kanske har gjort nå fel i Cygnus?
Får nämligen fram detta när jag tar go to och trycker enter:

http://i645.photobucket.com/albums/uu172/xion_921/Misc/mm.jpg

Är du säker på att du klickar CTRL + G samt att hexadecimal är valt? sök på "0006A0F0" (utan quotes).
Om det fortfarande inte fungerar så laddar jag upp de modiferade filerna här, råkade skriva på engelska men det ska förhoppningsvis inte vara något problem (skriv annars så laddar jag upp en med svenska namn).

Tog med original-i_view32, en unpackad version, en där jag även tagit bort 3d-bordern, samt en sista där jag ändrat ikonen med. Installeringsfilen, programmen jag använde samt min ini-fil ligger även med.

Skriv gärna om du lyckades hex-edita själv

Bara att installera och ersätt i_view32.exe.
Använd gärna reshacker för att ändra ikonen till en egen, samt bygg in ikoncachen + starta om explorer för att nya ikonerna ska visas för bilder (samt därefter använda zicons om man nu vill). (Skriver ofta lite extra så att även personer som inte är så insatta ska kunna förstå)

Skrivet av aframo:

detta ska man pilla på senare idag, subscribing

Önskar dig lycka till!

Hittar du någon formulering som inte är särskillt tydlig eller har förslag på saker så skriv gärna i tråden

Skrivet av jkrohn:

galet utförlig guide, 10p!

Tackar tackar

Den ska förhoppningsvis bli ännu bättre när jag får lite tid + känner mig motiverad att skriva exempelvis de där styckena för rainmeter och rocketdock (vilket det känns som jag lovat på tok för länge )

Permalänk
Avstängd

Jag har en fråga som jag hoppas någon kan svara på.
Finns det något enkelt sätt att byta ut ikonen på en mapp. Så det finns kvar vid ex format etc.
Jag vet att man kan lägga en .jpg i en folder och döpa den till folder.jpg så ser man en mapp+folder.jpg.
Men jag vill byta ut hela ikonen så den stannar kvar där.

Jag läste om Autorun.inf och lägga "Drive.ico" etc. Men det fungerar inte för mappar, är väll bara till enheter.
How To Change your Drive Icon And Folder Image Easily

Anledningen är att det är ett JÄVLA jobb o byta ikon på 100 mappar efter formatering.
Jag har typ Cover ikoner på en hel del saker, och bara ha folder så blir det så sjukt litet och tja fult. Vill hellre bara ha en cover liknande ikon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Är du säker på att du klickar CTRL + G samt att hexadecimal är valt? sök på "0006A0F0" (utan quotes).
Om det fortfarande inte fungerar så laddar jag upp de modiferade filerna här, råkade skriva på engelska men det ska förhoppningsvis inte vara något problem (skriv annars så laddar jag upp en med svenska namn).

Tog med original-i_view32, en unpackad version, en där jag även tagit bort 3d-bordern, samt en sista där jag ändrat ikonen med. Installeringsfilen, programmen jag använde samt min ini-fil ligger även med.

Skriv gärna om du lyckades hex-edita själv

Bara att installera och ersätt i_view32.exe.
Använd gärna reshacker för att ändra ikonen till en egen, samt bygg in ikoncachen + starta om explorer för att nya ikonerna ska visas för bilder (samt därefter använda zicons om man nu vill). (Skriver ofta lite extra så att även personer som inte är så insatta ska kunna förstå)

Önskar dig lycka till!

Hittar du någon formulering som inte är särskillt tydlig eller har förslag på saker så skriv gärna i tråden
)

Aa nu fick jag det att fungera Hade nån annan version av Cygnus, en nyare antar jag.
Laddade ner "packet" du hade i inlägget och installerade den Cygnus du hade där, med den fungerade det
Tack så mycket för hjälpen igen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har problem med att byta fram och bak knapparna. Det står att jag inte får åtkomst till det men jag kan byta fram och tillbaka startknappen. Så hur fixar jag det problemet?

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Jag har en fråga som jag hoppas någon kan svara på.
Finns det något enkelt sätt att byta ut ikonen på en mapp. Så det finns kvar vid ex format etc.
Jag vet att man kan lägga en .jpg i en folder och döpa den till folder.jpg så ser man en mapp+folder.jpg.
Men jag vill byta ut hela ikonen så den stannar kvar där.

Jag läste om Autorun.inf och lägga "Drive.ico" etc. Men det fungerar inte för mappar, är väll bara till enheter.
How To Change your Drive Icon And Folder Image Easily

Anledningen är att det är ett JÄVLA jobb o byta ikon på 100 mappar efter formatering.
Jag har typ Cover ikoner på en hel del saker, och bara ha folder så blir det så sjukt litet och tja fult. Vill hellre bara ha en cover liknande ikon.

Håller på och försöker hitta lösningar, min windows 7 dator visade sig dock ha defekt minne så kan inte göra så himla mycket på det på ett tag.

Skrivet av xion_drifter:

Aa nu fick jag det att fungera Hade nån annan version av Cygnus, en nyare antar jag.
Laddade ner "packet" du hade i inlägget och installerade den Cygnus du hade där, med den fungerade det
Tack så mycket för hjälpen igen

Skönt att det löste sig

Skrivet av copyguy:

Jag har problem med att byta fram och bak knapparna. Det står att jag inte får åtkomst till det men jag kan byta fram och tillbaka startknappen. Så hur fixar jag det problemet?

Låter rätt konstigt, man tycker ju att antingen ska båda gå att byta ut eller ingen utav dem (men sedan vet jag ju inte heller varför det inte går att byta ut via programmet för vissa, så kanske är MS som spökar). Utgår från att du använt programmet korrekt och följt alla anvisningar, men testa att göra om det hela steg för steg (tex använda restart_explorer.cmd när du bytt ut).
Om inte det fungerar så kan du testa att byta ut startknappen manuellt. Tror det ska vara Explorerframe.dll (som alltid, ha en linux livecd redo och gör en backup, ifall något går fel) och ska nog inte behövas något mer verktyg än reshacker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Håller på och försöker hitta lösningar, min windows 7 dator visade sig dock ha defekt minne så kan inte göra så himla mycket på det på ett tag.

Skönt att det löste sig

Låter rätt konstigt, man tycker ju att antingen ska båda gå att byta ut eller ingen utav dem (men sedan vet jag ju inte heller varför det inte går att byta ut via programmet för vissa, så kanske är MS som spökar). Utgår från att du använt programmet korrekt och följt alla anvisningar, men testa att göra om det hela steg för steg (tex använda restart_explorer.cmd när du bytt ut).
Om inte det fungerar så kan du testa att byta ut startknappen manuellt. Tror det ska vara Explorerframe.dll (som alltid, ha en linux livecd redo och gör en backup, ifall något går fel) och ska nog inte behövas något mer verktyg än reshacker.

Kan du skriva lite utförligare hur jag kan fixa problemet, förstår inte riktigt hur man använder reshacker.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem
Skrivet av copyguy:

Kan du skriva lite utförligare hur jag kan fixa problemet, förstår inte riktigt hur man använder reshacker.

Ah my bad! Småändrat i guiden så många gånger att jag ibland får för mig att alla som läser den studerar den i detalj :).

I den avancerade guiden (borde kanske bli benämnd "saker jag inte orkar skriva snygg och som blev över"), avsnitt 6 " Reshacking av program och systemfiler" så beskrivs hur reshacker fungerar, kortfattat: låter dig byta ut saker i windows systemfiler, tex ikoner och bitmappar(bilder).

Börja med att göra en kopia av explorerframe.dll och lägg den på skrivbordet, öppna den sedan med reshacker (tänk på att använda x64-versionen om du har sådant os). Du får sedan leta upp de bitmappar du vill ändra (när det gäller explorerframe.dll är det 280, 288, 289, 290, 291, 307, 308, 577, 578, 579, 581, 587, 589 och 34560 som jag byter ut).

När du bytt ut alla bitmappar och sparat så ska du byta ut original-explorerframe.dll mot din ändrade (se till att göra en backup på originalet) för att kunna byta ut den så behöver du manuellt ändra rättigheter (det är antagligen detta som gjorde att programmet inte kunde byta ut knapparna automatiskt) hur du ändrar rättigheter beskrivs i avsnitt 5 i den avancerade guiden.

Gör gärna en återställningspunkt innan du börjar ändra saker, verkar vara en väldigt bra sak att ha när saker går snett.

Rekommenderar att du läser igenom ordentligt då du faktiskt rör systemfiler, se exempelvis avsnitt 9 i den grundläggande delen för info om hur windows update kan påverka dem (och viktigare, hur DU ska agera om windows update ändrar i filen).

Får du problem så skriv i tråden, försök dock lämna så mycket info som möjligt för att vi ska kunna veta vad du testat.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Väldigt bra guide! Men jag såg att när jag hade fixat lite grann så hade den där lilla pilen bredvid klockan försvunnit, där man kan kolla alla program som är igång.. Skulle vilja ha tillbaks den dit på något sätt, hoppas nån kan hjälpa mig..

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe13:

Väldigt bra guide! Men jag såg att när jag hade fixat lite grann så hade den där lilla pilen bredvid klockan försvunnit, där man kan kolla alla program som är igång.. Skulle vilja ha tillbaks den dit på något sätt, hoppas nån kan hjälpa mig..

Tror det ska räcka med att starta om datorn, är ett bugg som händer ibland när man startar om explorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Tror det ska räcka med att starta om datorn, är ett bugg som händer ibland när man startar om explorer.

Haha,ja så enkelt var det. Tack så mycket

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Sticky på denna tråd nu... står ofantligt mycket bra som hjälper såna som jag som hade 0 kunskaper tidigare men nu är fullfjädrad windowsmodare

Så här har jag fått till det nu illya_ :

http://bildr.no/thumb/627182.jpeg

http://bildr.no/thumb/627271.jpeg

Vad tycks?

Väldigt fint. Jag undrar hur du fixar notiserna som de är i bilden.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SwedishPshyco:

Väldigt fint. Jag undrar hur du fixar notiserna som de är i bilden.

Oj, det där var länge sen. Ehm om du menar det längst nere i högra hörnet så är "notes" som följer med skinet "Enigma" i programmet "rainmeter" Väldigt enkelt att editera själv!

Permalänk
Avstängd

Går det att byta ikoner i systray med senaste windows live messenger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Går det att byta ikoner i systray med senaste windows live messenger?

Borde gå med windows live messenger plus, har iaf för mig att jag läst om folk som gjort det på deviantart.

Kanske även kan gå att reshacka ut bilder/ikoner ur msgsres.dll också, har ett vagt minne utav att jag lyckats byta ikoner på det sättet.

Själv valde jag dock att gå tillbaka till 8.5 efter att testat mig på nya msn ett tag då det enda jag gör är att chatta/skicka filer.

Permalänk
Medlem

Jag har följt precis som man ska göra när man ska ändra Startknappen. Resulterar i att datorn vägrar boota systemdisken efter reboot...?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass