Crytek släpper Crysis 2 Demo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Stäng av det i settings. T_T

Det hjälper ju inte om andra har det.
Aim Assist hör hemma på på konsol där kontrollerna inte är lika precisa som en mus.
Varför ska man ha hjälp att sikta överhuvudtaget?

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Aim Assist hör hemma på på konsol där kontrollerna inte är lika precisa som en mus. Varför ska man ha hjälp att sikta överhuvudtaget?

Ja detta är så B att man vill bara lägga sig och dö!

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle pröva på det där aim assist, ser ut som att de som toppar med accuracy kör med det, jag menar 860 kills med 75% hits, finns ju inte jävel som klarar det annars!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Aim assist !? viket skämt.
konsolerna tar över !

Lite kul va de ändå, fast inte tillräckligt för att jag ska köpa de tror jag :/

Permalänk

Kan tyvärr bara köra med 1360x768 upplösning nu pga att min vanliga skärm är trasig så kör med min gamla tv..

Grafiken/bilden känns VÄLDIGT suddig/oklar i den upplösningen, då på hardcore, har även testat att köra med 8x msaa genom CCC men det gjorde ingen större skillnad... finns det någon config som man manuellt kan ställa in msaa osv i?

Edit: Hittade en config("game.cfg") men där finns inga förinställda saker så finns det någon som vet vad man ska lägga till för att ändra msaa(anti-aliasing) och af(anisotropic filtering)?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Vänta nu...
Har inte testat detta ännu men jag måste fråga.
Finns det Aim Assist i spelet?! Är det bara för singel eller även i multiplayer?

Annars kan man ju köra med Aim bot,Bighead eller vad tussan används nu förtiden.

Permalänk
Medlem

Jag får grafikfel efter några minuter på Pier 17, kör med ett 4870x2 och kortet ligger på runt 80grader. http://i13.photobucket.com/albums/a277/ArakanI/2011-03-01_000... Så ser det ut fast mycket värre, funkar finfint på Skyline. spelade på den i ca 30 min utan problem. Kommer ihåg att jag fick samma problem i Farcry 1 och Aion med samma kort. Någon med liknande problem och/eller någon som har en lösning på det. Har en polare på ett fabriksöverklockat 4870 som får samma grafikfel på just Pier 17 också.

Permalänk
Skrivet av ArakanI2:

Jag får grafikfel efter några minuter på Pier 17, kör med ett 4870x2 och kortet ligger på runt 80grader. http://i13.photobucket.com/albums/a277/ArakanI/2011-03-01_000... Så ser det ut fast mycket värre, funkar finfint på Skyline. spelade på den i ca 30 min utan problem. Kommer ihåg att jag fick samma problem i Farcry 1 och Aion med samma kort. Någon med liknande problem och/eller någon som har en lösning på det. Har en polare på ett fabriksöverklockat 4870 som får samma grafikfel på just Pier 17 också.

Har läst om många som har samma kort som dig och dom har problem med överhettning(över 100c, vissa helt upp till 120c!!) pga drivrutiner eller nått sånt..

Men som det ser ut på bilden, blir det inte så när minnet i kortet blir alldeles för varmt?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Har läst om många som har samma kort som dig och dom har problem med överhettning(över 100c, vissa helt upp till 120c!!) pga drivrutiner eller nått sånt..

Men som det ser ut på bilden, blir det inte så när minnet i kortet blir alldeles för varmt?

Har inte det problemet i något annat spel eller på Skyline banan, men jag kan tanka GPU-Z och se om jag får några konstiga temps.

Verkar dock som om de senaste drivrutinerna eller om det var CCC har gett mig högre temperaturer överlag när jag spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quinidar:

Vänta nu...
Har inte testat detta ännu men jag måste fråga.
Finns det Aim Assist i spelet?! Är det bara för singel eller även i multiplayer?

Annars kan man ju köra med Aim bot,Bighead eller vad tussan används nu förtiden.

Jag gissar på att det funkar även i MP såvida inte de i Accuracy toppen fuskar, då de ligger på 75 procent

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Har inte det problemet i något annat spel eller på Skyline banan, men jag kan tanka GPU-Z och se om jag får några konstiga temps.

Verkar dock som om de senaste drivrutinerna eller om det var CCC har gett mig högre temperaturer överlag när jag spelar.

Hmm, kommer själv upp i ca 80-82'C med mitt gtx 570 dock tror jag att jag hade det på båda mapsen, vad körde du för grafikinställning? Hade själv på Hardcore.

Några fler som kan posta vad de fick för GPU temps?

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggvard:

Hmm, kommer själv upp i ca 80-82'C med mitt gtx 570 dock tror jag att jag hade det på båda mapsen, vad körde du för grafikinställning? Hade själv på Hardcore.

Några fler som kan posta vad de fick för GPU temps?

Får felet både i Hardcore och i Advanced, ska tanka GPU-Z och testköra lite senare idag. Får se om jag får några onormalt höga temps då.

Edit: Någon som vet om det funkar att byta namn på Crysis2demo.exe till dirt2 eller RIFT för att aktivera crossfire? Läste att det funkade på läckan.

Edit2: http://i13.photobucket.com/albums/a277/ArakanI/temp.png Så ser mina temps ut efter ca 30min spelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quinidar:

Vänta nu...
Har inte testat detta ännu men jag måste fråga.
Finns det Aim Assist i spelet?! Är det bara för singel eller även i multiplayer?

Annars kan man ju köra med Aim bot,Bighead eller vad tussan används nu förtiden.

Ja, Aim Assist finns också i multiplayer.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Ja detta är så B att man vill bara lägga sig och dö!

Ingen hindrar dig, sen ska man kanske se ett demo som en beta iaf när det är multiplayer. Allt gnäll brukar faktiskt resultera i nåt, trevligt och sorgligt nog.

Permalänk

Aim-assist finns i spelet MEN det är till de som använder "KONSOL-KONTROLL" till PC. Det fungerar inte till mus/tangentbord!!!

http://crymod.com/thread.php?threadid=67236&sid=9421b72a8717f...

Citat:

Auto Aim
For those of you concerned about auto aim in the PC version, please note this functionality is for control pads only (the PC version supports 360 control pads) and will not affect keyboard + mouse!

Permalänk
Medlem

Det här var riktigt tråkigt gameplay i multiplayer...men, finns ju folk som tycker att det är bra, bara för att det är "Crysis".

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Jag har aldrig spelat crysis förr men jag tyckte att det var helt okej, men bara okej, får se hur det blir med flera banor och vapen, kommer iaf att köpa det.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av Leeloo:

Det här var riktigt tråkigt gameplay i multiplayer...men, finns ju folk som tycker att det är bra, bara för att det är "Crysis".

Sen finns det ju en hel del folk som tycker det är så jättedåligt bara för att det är "Crysis"

Permalänk
Medlem

Kan någon hjälpa en noob som mig, hur får jag reda på mina FPS när jag spelar?

Har liksom inte lirat några egentliga datorspel på ett par år så har glömt allt sånt där.

Please help noobish me

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorY23:

Aim-assist finns i spelet MEN det är till de som använder "KONSOL-KONTROLL" till PC. Det fungerar inte till mus/tangentbord!!!

http://crymod.com/thread.php?threadid=67236&sid=9421b72a8717f...

Måste bara lägga till då. I såna fall så kommer många nog spela med sin Xbox kontroll för den anledningen som andra säger att det värkar ge rätt hög träffsäkerhet.
Många som inte har ~75% eller ~50% hit rate.

Permalänk
Skrivet av Poseur:

Kan någon hjälpa en noob som mig, hur får jag reda på mina FPS när jag spelar?

Har liksom inte lirat några egentliga datorspel på ett par år så har glömt allt sånt där.

Please help noobish me

fraps

EDIT: jag testade och ladda ner de på min stationära med ett x64 OS men det fungerar inte
står ngt om att det inte fungerar för den arkitekturen (x64)

någon som kan länka till en som fungerar med x64?

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Det här var riktigt tråkigt gameplay i multiplayer...men, finns ju folk som tycker att det är bra, bara för att det är "Crysis".

Tips på ett spel nåt spel som är roligt då ? jag tyckte de va rätt kul, fast de kanske beror på att jag inte spelat på flera år

Permalänk
Medlem

Vad händer?

Skrivet av kinnunen4321:

fraps

EDIT: jag testade och ladda ner de på min stationära med ett x64 OS men det fungerar inte
står ngt om att det inte fungerar för den arkitekturen (x64)

någon som kan länka till en som fungerar med x64?

Betyder detta att Crysis kör på DX 9 (som swec. skriver är 6 år gammalt) och heller inte går att spela på en x64 plattform? ....Skandal?

Visa signatur

Haswell i5 4670K - Gigabyte G1 Sniper - 16GB DDR3 - Fractal Design R4 - MSI GTX 770 2GB Twin Frozr - Corsair 750W - Asus VG248 144hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvdson:

Betyder detta att Crysis kör på DX 9 (som swec. skriver är 6 år gammalt) och heller inte går att spela på en x64 plattform? ....Skandal?

Skandal, mja!
Jo det går att köra på x64

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

Skandal, mja!
Jo det går att köra på x64

på min och min mors laptop fungerade de o installera crysis 2 och båda är w7 x64
men min stationära står de att de inte fungerar :s (står att det är fel arkitektur)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Crytek kör med samma marknadsidé som id gjorde på andra sidan millennieskiftet; Spelen ska ligga några år bortom hårdvaru horisonten...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-Mortar-Mint22-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
LianLi"denÄldre"Windows10-vid-behovRyzen7™2700-den-också

Permalänk
Medlem

Kört några timmar!

Ganska kul, armor och vision och så assult så tar man alla hela tiden... Roligt, men blir ju bra om de får ut den i dx 11 så grafiken blir bra! Kommer kanske köpa!

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth 55i. Processor:i5 760 2.80ghz. Grafik:ZOTAC GeForce GTX 460 1GB AMP. Minne:Corsair 4gb 1600mzh. Nätdel:Corsair vx 550w. CPU-kylning:Cooler Master hyper 212 plus. Galleriet

Permalänk

kommer dom fixa servrarna till demot?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Kul gameplay, men lite fail. bara DX9 (confirmed, och kommer inte i slutspelet heller(((Till en början), sedan så var ju grafiken inte att hurra om, och jag har BARA 40-50 fps. GPU temp: 61C efter 20 minuters dominerande :P(18-1). kul att spela med xbox controller, faktiskt. alla som älskar crysis (1) kommer nog bli lite besvikna på "havsbåttnen", den e ful som träsk. trodde dem kunde göra det lite mer av en upplevelse att plaska i vattnet, men nejdå, grey ash..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

överraskande bra flyt för att bara vara ett ensamt GTX460 på det här. högsta inställningarna @ 1080P går hur fint som helst. men sen är det ju inge vidare slående grafik heller..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!