Permalänk
Avstängd
Skrivet av High_fps:

Det är skillnad mellan bildkvalité och grafik... I detta fallet handlar det om grafik, inte bildkvalité

Men grafiken ser bättre ut med bättre tv, du har fel.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

Men grafiken ser bättre ut med bättre tv, du har fel.

Äsch, han är bara lite anal. Man får bättre bild, men grafikinställningarna förändras inte.

I grund och botten har ju Jyhan ändå rätt, med rätt TV får man bättre bild (vilket kan ses som snyggare grafik, OK?) och det är ändå det TS efterfrågade.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av illusi0n:

Äsch, han är bara lite anal. Man får bättre bild, men grafikinställningarna förändras inte.

I grund och botten har ju Jyhan ändå rätt, med rätt TV får man bättre bild (vilket kan ses som snyggare grafik, OK?) och det är ändå det TS efterfrågade.

Tack för den! Precis, det som ses som snyggare av det mänskliga ögat då det kan skilja ganska mycket mellan olika tv apparater.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Äsch, han är bara lite anal. Man får bättre bild, men grafikinställningarna förändras inte.

I grund och botten har ju Jyhan ändå rätt, med rätt TV får man bättre bild (vilket kan ses som snyggare grafik, OK?) och det är ändå det TS efterfrågade.

Asså för fan ta och läs på lite, grafik har inte med bildkvalité att göra är du helt efterbliven eller?

Grafik: Hur snygg en sak ser ut, om det så är en bild eller en 3D modell

Bildkvalité: Hur bra den grafiken ska se ut i.e modellen får en bättre och klarare färg (har inte med grafiken att göra) eller den får mer djup (Har inte heller med grafiken att göra) Alright? När man vet vad grafik är och vad bildkvalité är så kan man argumentera vilket jag nu gör. Visst bilden kan se bättre ut, den kan framkomma som klarare och skarpare och även ljusare men bättre grafik kan du inte få.

Motargument kan ta följande ord och läsa upp det högt: Jag är en besserwisser... Säg det till dig själv för jag har inget mer att säga

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av High_fps:

Asså för fan ta och läs på lite, grafik har inte med bildkvalité att göra är du helt efterbliven eller?

Grafik: Hur snygg en sak ser ut, om det så är en bild eller en 3D modell

Bildkvalité: Hur bra den grafiken ska se ut i.e modellen får en bättre och klarare färg (har inte med grafiken att göra) eller den får mer djup (Har inte heller med grafiken att göra) Alright? När man vet vad grafik är och vad bildkvalité är så kan man argumentera vilket jag nu gör. Visst bilden kan se bättre ut, den kan framkomma som klarare och skarpare och även ljusare men bättre grafik kan du inte få.

Motargument kan ta följande ord och läsa upp det högt: Jag är en besserwisser... Säg det till dig själv för jag har inget mer att säga

Du vet väl fortfarande om att du har fel... Det är nog snarare du som är en besserwisser.

Jag vet inte hur pedagogiskt man ska behöva att förklara så att du ska förstå. Såklart att grafiken blir bättre då den uppfattas som bättre med en bättre tv.

Så det finns alltså inget sätt att förbättra ljudet då man lyssnar på musik menar du då? Då det finns en uppsjö av ljudkort, förstärkare och högtalare så kan man med alla möjliga sätt förbättra ursprungsljudet så att det låter bättre utan att behöva öppna ljudfilerna i ett ljudprogram och börja remastra om ljudet på skivan. Det är ungefär lika dumt.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Självklart sitter man med en billig och dålig TV så blir bildkvalitén sämre än att sitta med en kvalité TV.
Finns till och med folk som kör med vanlig hederliga Scart kabel framför HDMI.
Men visst blir man förvånad när spel som Uncharted 3 ritas upp med hjälp av en konsol som börja kännas gammal.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Finns HD pack till 360 för bf3, vet inte om det finns på ps3

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av High_fps:

...tjat..

Är du säker på att det är jag som är besserwissern här?

The bottom line här är att en bättre TV ger en snyggare bild!

Skrivet av KRQKAN:

Finns HD pack till 360 för bf3, vet inte om det finns på ps3

http://media.enterbf3.com/images/bf3-hd3.jpg

Jisses, bild 1 ser ju ut som något från 2000?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

HD Pack till 360 är deras lösning för de som inte har hårddisk...PS3 har det inkluderat direkt, ingen ytterligare installation behövs

Permalänk
Medlem

jag har sett antalet "screenshots" där grafiken jämförts mellan en xbox360 och en PS3, skillnaden är markant till PS3 fördel.

Visa signatur

a wise man hears one word and understands two

Permalänk
Avstängd

Håller inte med där, tycker det är precis tvärtom på multiplattformsspelen att det alltid är PS3an som blir lidandes. Assassins Creed, Bayonetta, Cod 4, Crysis 2, Ghostbusters, Resident Evil 5, Red Dead Redemption.

Tankade hem demot på Resident Evil 5 till PS3an och jämförde mot 360 versionen och det jag märkte direkt var att PS3an hade suddigare grafik medan 360s grafik var klarare.

Bytlånade min PS3a med en kompis PS3a som var custom firmware då han ville spela online då min är original. Då hade han bland annat Crysis 2 och då körde jag igång det på PS3an och på 360. Både han och jag märkte att det var bättre framerate på 360 versionen och att det såg helt klart bättre ut på 360 versionen mot PS3 versionen. Men då jag berättade det för en annan kompis som är Playstation fanatiker så tyckte han såklart tvärtom att PS3 versionen var snyggare och då körde jag igång 360 och då pekade han på någon liten detalj som var bättre på PS3 versionen.

Då är han ordagrant en riktigt PS3 fanatiker då vi hade en ganska vild diskussion på jobbet där jag försökte förklara att 360 hade bättre minneshantering och bättre GPU och att PS3an hade starkare processor samt att 360 är mer lättprogrammerad så det jämnar ut sig men det gick inte in i han alls. Han sa att då PS3an utnyttjas fullt ut då kommer det vara dag och natt mellan 360 och PS3an och då kontrade jag med att då den väl kommer att utnyttjas fullt ut så kommer att nästa Xbox har hunnits släppas. Vet ni vad han sa då? Jo, att PS3an kommer vara kraftfullare än nästa Xbox... Snacka om fanatiker. En annan kompis pratade med han på jobbet och han var fortfarande helt inne på att PS3an var kraftfullast och bäst och att det går inte få så snygga spel som Uncharted 2 och Killzone 2, 3 till PC. Kompisen som pratade med PS3 fanatikern blev så arg att han ville bara gå ut och skrika rakt ut. Det spelade ingen roll hur mycket han försökte förklara att hårdvaran är flera år gammal och att det finns ute mycket bättre hårdvara till PC men nej nej, PS3an var bäst, det finns inge bättre. Även jag som gillar konsolerna vet att man kan med dagens PC hårdvara göra PC spel som klår Uncharted 2 och 3 utan problem. Så dessa fanatiker är ganska underhållande när man tänker efter.

Men nu på tal om grafiska skillnader mellan plattformar så ett spel som ser bättre ut på PS3 versionen är Duke Nukem Forever som både ser bättre ut och har bättre framerate än 360 versionen då jag har spelat båda på samma tv precis som med Crysis 2 jämförelsen. Det är kul för ovanlighetens skull att det ser bättre ut på PS3an vid multiplattformsspel.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

Håller inte med där, tycker det är precis tvärtom på multiplattformsspelen att det alltid är PS3an som blir lidandes. Assassins Creed, Bayonetta, Cod 4, Crysis 2, Ghostbusters, Resident Evil 5, Red Dead Redemption.

Tankade hem demot på Resident Evil 5 till PS3an och jämförde mot 360 versionen och det jag märkte direkt var att PS3an hade suddigare grafik medan 360s grafik var klarare.

Bytlånade min PS3a med en kompis PS3a som var custom firmware då han ville spela online då min är original. Då hade han bland annat Crysis 2 och då körde jag igång det på PS3an och på 360. Både han och jag märkte att det var bättre framerate på 360 versionen och att det såg helt klart bättre ut på 360 versionen mot PS3 versionen. Men då jag berättade det för en annan kompis som är Playstation fanatiker så tyckte han såklart tvärtom att PS3 versionen var snyggare och då körde jag igång 360 och då pekade han på någon liten detalj som var bättre på PS3 versionen.

Då är han ordagrant en riktigt PS3 fanatiker då vi hade en ganska vild diskussion på jobbet där jag försökte förklara att 360 hade bättre minneshantering och bättre GPU och att PS3an hade starkare processor samt att 360 är mer lättprogrammerad så det jämnar ut sig men det gick inte in i han alls. Han sa att då PS3an utnyttjas fullt ut då kommer det vara dag och natt mellan 360 och PS3an och då kontrade jag med att då den väl kommer att utnyttjas fullt ut så kommer att nästa Xbox har hunnits släppas. Vet ni vad han sa då? Jo, att PS3an kommer vara kraftfullare än nästa Xbox... Snacka om fanatiker. En annan kompis pratade med han på jobbet och han var fortfarande helt inne på att PS3an var kraftfullast och bäst och att det går inte få så snygga spel som Uncharted 2 och Killzone 2, 3 till PC. Kompisen som pratade med PS3 fanatikern blev så arg att han ville bara gå ut och skrika rakt ut. Det spelade ingen roll hur mycket han försökte förklara att hårdvaran är flera år gammal och att det finns ute mycket bättre hårdvara till PC men nej nej, PS3an var bäst, det finns inge bättre. Även jag som gillar konsolerna vet att man kan med dagens PC hårdvara göra PC spel som klår Uncharted 2 och 3 utan problem. Så dessa fanatiker är ganska underhållande när man tänker efter.

Men nu på tal om grafiska skillnader mellan plattformar så ett spel som ser bättre ut på PS3 versionen är Duke Nukem Forever som både ser bättre ut och har bättre framerate än 360 versionen då jag har spelat båda på samma tv precis som med Crysis 2 jämförelsen. Det är kul för ovanlighetens skull att det ser bättre ut på PS3an vid multiplattformsspel.

kul att du bla jämförde med ett demo.

det sista jag har att säga är att du låter som ett riktigt inbitet Xbox fan som gör allt för att få glory för sitt märke. Du får det att låta som xbox äger allt och alla samt playstation är mycket sämre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

kul att du bla jämförde med ett demo.

det sista jag har att säga är att du låter som ett riktigt inbitet Xbox fan som gör allt för att få glory för sitt märke. Du får det att låta som xbox äger allt och alla samt playstation är mycket sämre.

Jag har både PS3 och 360 och jag är inte någon fan av någon utav dem. Dem mest grafiska imponerande spelen jag har sett är på PS3an, Uncharted 2, Killzone 2 & 3 samt att Alan Wake och Gears of War 3 kommer tätt där inpå. Jag säger bara som det är, 360 har bättre minnes hantering då både CPU och GPUn delar på 512mb medan PS3an har 256mb dedikerat till CPU samt 256mb dedikerat till GPU och att 360 har bättre GPU då den har unified shaders samt tessellering och den är mer lättprogrammerad. Men PS3an har starkare CPU. Hur kan det vara att göra att för att få glory för sitt märke? Jag säger bara som det är.

Däremot ett riktigt inbitet fan är kompisen som jag berättade om i inlägget som sa att PS3an kommer vara starkare än nästa Xbox samt att förnekar att något spel ser sämre ut på PS3an och Crysis 2 där både jag och en annan såg klart och tydligt att det såg bättre ut på 360 men han förnekade det blint.

Dessutom så finns det ett klipp på Gametrailers som jämför 360 och PS3 versionen av Resident Evil 5. Se och titta själv: http://www.gametrailers.com/video/ps3-360-comparison-resident...

Det är heller ingen ovanlighet att det slarvas med PS3 versionen, att 360 brukar se bättre ut i multiplattform. Läsvärd artikel: http://www.gamereactor.se/artiklar/25041/Det+r%E4cker+med+PS3...

Sedan så börjar jag bli så förbannat less på otrevligheterna på detta forum. Det är sällan man får några trevliga svar av folk.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Nej man kan inte mixtra med grafik i PS3.

Man kan dock som en del nämnt förbättra bildkvaliteten på sin tv genom att höja
svärtan, ställa upp/ner skärpan.

Du har extra valmöjligheter till bildförbättringar och funktioner mellan PS3-konsolen och din TV om du
besitter en TV från Sony Bravia.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Jyhan:

Men alltså hallå...

Du kan inte jämföra prestandan man får ut av en konsol mot en PC då man ut hårdvaran på ett helt annat sätt på konsolerna.

På konsolerna har du inget API (Direct X, OpenGL) som är en rejäl prestanda flaskhals utan dess like och API måste man ha på PC för annars så skulle man få ha en viss uppsättning hårdvara för ett visst spel. På konsolerna så skriver man spelen direkt mot hårdvaran och då har man en helt annan kontroll över hårdvaran, exakt vad som gör vad och kan därmed göra grymma optimeringar som är käpp rätt omöjligt att göra på PC.

PCns hårvara utnyttjas inte för fem öre, det är på konsolerna man verkligen dra nytta av hårdvaran och dess kapacitet.

Det är därför man får ut så fruktansvärt snygg grafik i förhållande i vad det sitter för hårdvara i dem.

Ehm ja så kan man ju säga inte för att det är rätt eller så. Du är ingen spelutvecklare va? Eller ens en utvecklare?

(Direct)X-box bygger på, ja just det Microsofts DirectX och PS3 (FreeBSD) bygger på en modifierad OpenGL (ES) version (PSGL).

Så snälla babbla inte massa goja som du inte vet något om. Det gör inget att du tror fel men folk som inte vet bättre kanske läser ditt inlägg och faktiskt tror att du har en aning om vad du snackar om och på så vis skapas snabbt moderna legender om att konsoler inte har apier och det endast används på pc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Ehm ja så kan man ju säga inte för att det är rätt eller så. Du är ingen spelutvecklare va? Eller ens en utvecklare?

(Direct)X-box bygger på, ja just det Microsofts DirectX och PS3 (FreeBSD) bygger på en modifierad OpenGL (ES) version (PSGL).

Så snälla babbla inte massa goja som du inte vet något om. Det gör inget att du tror fel men folk som inte vet bättre kanske läser ditt inlägg och faktiskt tror att du har en aning om vad du snackar om och på så vis skapas snabbt moderna legender om att konsoler inte har apier och det endast används på pc.

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag inte missminner mig så sade John Carmack inför Rage något i stilen av vad Jyhan sade. Fast kanske inte att det är totalt utan API utan att API:et tillåter mer då det är anpassat för just den hårdvaran.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Om jag inte missminner mig så sade John Carmack inför Rage något i stilen av vad Jyhan sade. Fast kanske inte att det är totalt utan API utan att API:et tillåter mer då det är anpassat för just den hårdvaran.

Klart du kan anpassa mer när du har samma hårdvara i alla system men nog har du fortfarande en API och det har inte direkt med APIn att göra. Det går ju optimera något för en viss komponentsammansättning på dator också men det är inte ekonomiskt försvarbart. Så det är inget magiskt med konsoler utan bara att det är lättare att optimera för ett specifikt system. Samma sak gäller ju t.ex. iPhone spel som ofta kan vara mer optimerade än Android ditton.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av Jyhan:

Jag har både PS3 och 360 och jag är inte någon fan av någon utav dem. Dem mest grafiska imponerande spelen jag har sett är på PS3an, Uncharted 2, Killzone 2 & 3 samt att Alan Wake och Gears of War 3 kommer tätt där inpå. Jag säger bara som det är, 360 har bättre minnes hantering då både CPU och GPUn delar på 512mb medan PS3an har 256mb dedikerat till CPU samt 256mb dedikerat till GPU och att 360 har bättre GPU då den har unified shaders samt tessellering och den är mer lättprogrammerad. Men PS3an har starkare CPU. Hur kan det vara att göra att för att få glory för sitt märke? Jag säger bara som det är.

Däremot ett riktigt inbitet fan är kompisen som jag berättade om i inlägget som sa att PS3an kommer vara starkare än nästa Xbox samt att förnekar att något spel ser sämre ut på PS3an och Crysis 2 där både jag och en annan såg klart och tydligt att det såg bättre ut på 360 men han förnekade det blint.

Dessutom så finns det ett klipp på Gametrailers som jämför 360 och PS3 versionen av Resident Evil 5. Se och titta själv: http://www.gametrailers.com/video/ps3-360-comparison-resident...

Sedan så börjar jag bli så förbannat less på otrevligheterna på detta forum. Det är sällan man får några trevliga svar av folk.

Hej.
Jag tittade på "jämförelsen" och visst boxen har det klockrena directX stuket, som man är van sen så många år av pc-spelande. Att ps3an har ett annat stuk har inget med prestanda att göra.
Det som jag såg direkt 00.20 in i klippet var att det droppade rejält på boxen, eller förlåt, det hackade till och med.

Att man valde unified shaders hade nog snarare ett ekonomiskt perspektiv mer än nåt annat. Och i en så begränsad form så undrar jag om det ens är att föredra. Missförstå mig rätt, i pc kan det också vara ett sätt att höja effektiviteten men med så begränsad data som går in... whats the point?
Du nämner även "tesselatorn" som något bra utan att gå in på vad det är som är bra. Du har fortfarande data som går in i generatorn och om det är mindre än vad PS3an hanterar så blir tesselationen ganska irrelevant? Du nämde till exempel Crysis 2 i ditt inlägg och jag kommer ihåg en "jämförelsevideo" som låg på youtube där det var helt klart fler saker i bild på ps3an än vad boxen hade bla. rinnande vatten på väggen, det hör väl i högsta grad i hop med tesselering?

PS3 kom efter boxen och har faktiskt nyare hårdvara, Sonys enda miss som jag kan se är att inte böja sig för utvecklare som vill använda sig av en enda API (gissningsvis.) Detta är jag dock evigt tacksam för som konsument, jag vill inte ha portningar (portning i gammal mening.)

Med detta sagt så gillar jag fortfarande directX stuket mer än PS3an och det finns många anställda som fortfarande inte kan/vill "porta" (i modern mening) spel till PS3 (för att rädda mitt skinn så lägger jag till att de kanske får för lite tid på sig.)