Permalänk

omvända musknappar!

hej!

som titeln lyder så har jag problem med min mus. på själva datorn är det inga problem med musens knappar (vänsterknappen för klicka på saker, höger för öppna menyn). men i spel t.e.x bf3, crossfire, och jurassic park så skjuter jag med höger musknapp istället för vänster och siktar med vänster istället för höger. alltså omvända musknappar, men det är bara i spel som det blir så. har kollat i kontrollpanelen och testat primära och sekundära musknappar men inget hjälpte. så min fråga är hur åtgärdar man detta? börjar bli jävligt irriterande

Permalänk
Medlem

Om du kollar inställningarna i spelet? Står "Fire" på vänster eller höger musknapp då? Om du ändrar till vänster, ändrar den tillbaka om du startar om spelet då?

Permalänk
Medlem

vad är det för mus?

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Mycket konstigt om du inte ändrat inställningar i spelet så är det något med musen så vad är det för mus?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag tror en sån här men är inte säker, har slängt förpackninen. allt jag vet är att det är en steelseries mus

http://www.google.se/imgres?q=steelseries+kinzu&um=1&hl=sv&bi...

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson30:

Om du kollar inställningarna i spelet? Står "Fire" på vänster eller höger musknapp då? Om du ändrar till vänster, ändrar den tillbaka om du startar om spelet då?

jag ställde in vänster musknapp på fire och höger musknapp på scope. när det stod "tryck valfri tangent för att godkänna" trycker jag på vänster musknapp och bf3 tror att det är höger

ex: jag trycker vänster musknapp, datorn säger rmb

inställningarna sparas och återgås inte till originalinställningarna dock

Permalänk
Medlem

Gå in i control panel > mouse properties och bocka bort "Switch primary and secondary buttons".

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Skrivet av shocker:

Gå in i control panel > mouse properties och bocka bort "Switch primary and secondary buttons".

på spelet eller på kontrollpanelen? ingame är det tvärtom men på windows och "outgame" är det som vanligt med musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pluton1umx:

på spelet eller på kontrollpanelen? ingame är det tvärtom men på windows och "outgame" är det som vanligt med musen.

Ah, kanske borde ha läst färdigt innan jag börjat skriva ^^, men har du installerat steelseries program till musen? Kan vara något som spökar där.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Skrivet av shocker:

Ah, kanske borde ha läst färdigt innan jag börjat skriva ^^, men har du installerat steelseries program till musen? Kan vara något som spökar där.

jag har faktiskt ingen aning, men tror nästan att det är den som spökar eftersom att den säger rmb när jag klickar på vänster musknapp. varför den funkar som den ska i "outgame" och på facebook vet jag inte. har iofs haft den typ 3 år... den kanske har blitt för gammal, tror du att det är därför den krånglar?
hur länge brukar en livslängd för en mus vara?