Grov tearing i Darksiders 2

Permalänk

Grov tearing i Darksiders 2

Köpte nyss Darksiders 2, kör det på en relativt low-end pc i ca 20-25 fps, vilket jag är nöjd med. Dock är spelet nästan helt ospelbart på grund av all tearing (det fryser några frames då och då).
Jag slog på vsync för att fixa detta, det hjälpte lite men fortfarande är kvalitén långt från acceptabel.

Speccs:
Nvidia GT 230
Intel Core i-5 2.76GHz 4-kärnig (vet dock ej om/hur jag använder alla kärnor)
Windows 7 64-bit
8 GB RAM

Jag vet att grafikkortet är flaskhalsen, men det borde ändå gå att köra spelet då jag har hyfsade fps.
Några tips på hur man blir av med tearingen?

EDIT: Hittade svaret med google....
Lider ni som jag av Tearing, low-res shadow maps, dåliga möjligheter att konfigurera grafik, icke fungerande vsync osv, kolla här: http://kotaku.com/5937465/vigil-promises-fixes-for-janky-pc-d...

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk

Edit

Läste precis att Vsync inte har någon effekt alls när man slår på/av det i Darksiders 2... Korrekt?

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Testa att slå på Vsync via Nvida Control panel istället för via spelet.
Där borde du också kunna slå på AA också även om ditt grafikkort är lite långsamt.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3