Installerat min DIR-655 Router nu, problem?

Permalänk
Medlem

Installerat min DIR-655 Router nu, problem?

Hej
Får dålig hastighet genom routern alltså trådlöst?

Min anslutning är 100/10Mbit/s

Kör genom trådlöst får jag 35Mbit/s ? ska det vara så slött med 100% täckning?

Permalänk

Vad får du med kabel då?

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Det låter rimligt om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

Jag får med kabel 95/5

Mad routern ca35-37/7

Får man snabbare med en dyrare router?

Permalänk

Enligt specs så ska man kunna få ut en gigabit, så nej, det ska inte vara så slött. Dock så spelar många faktorer in för att man ska kunna uppnå sådana hastigheter. Går signalen till exempel igenom många väggar etc? Detta kan sakta ner hastigheten markant. Kolla även så att du har installerat drivrutiner och firmware korrekt.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Har en vägg i mellan ska tilläggas.

Permalänk
Medlem

Gick inte att köra CD så tog det genom 192.168.... där ställde jag bara in trådlösa genom att sätta ett lösenord på det. Vet inte hur man optimerar annars någon som har tipps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Enligt specs så ska man kunna få ut en gigabit, så nej, det ska inte vara så slött. Dock så spelar många faktorer in för att man ska kunna uppnå sådana hastigheter. Går signalen till exempel igenom många väggar etc? Detta kan sakta ner hastigheten markant. Kolla även så att du har installerat drivrutiner och firmware korrekt.

En gigabit trådat ja, men TS skriver om låg hastighet på det trådlösa så det är onödigt att ge orimliga förhoppningar.

Denna router kör bara wifi på 2.4Ghz bandet och är därför extra känslig för andra störningar.
Får du in många trådlösa nätverk när du söker efter nätverk?
Vilken kanal kör du wifit på?

Permalänk
Medlem

Jag har en D-link mottagare i datorn kan för sig vara den också. Ja jag får in ett 10tal.

Hur väljer jag kanal?

Permalänk
Medlem