Hur flyter spelet för er med "top of the line"-datorer?

Permalänk
Medlem

Hur flyter spelet för er med "top of the line"-datorer?

Ni som spelar med "top of the line"-datorer, hur flyter spelet för er? Min dator (sign) börjar ju få några år på nacken nu så jag kräver inte att spelet ska flyta. Dock känns det konstigt att spelet är ungefär lika segt på lägsta grafikinställningarna som på högsta? Ni som har riktigt bra datorer, får ni "WoW-känsla" i kameran? Alltså att det är perfekt respons utan något som helst eftersläp?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

I många spel börjar processorn spela en Ganska stor roll. Det är inte ovanligt att sänkta inställningar inte ger en prestandeökning om det är processorn som är den svaga länken.

Jag skulle överväga att köpa ett begagnat packet (moderkort, minne, processor) för runt 2000:- klocka och eventuellt köpa ett grafikkort om du tycker att det är nödvändigt. En väldigt prisvärd uppgradering. Själv sitter jag fortfarande med 5850 kort och även när crossfire inte är aktiverat är jag överraskad över hur bra korten fortfarande fungerar.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

I många spel börjar processorn spela en Ganska stor roll. Det är inte ovanligt att sänkta inställningar inte ger en prestandeökning om det är processorn som är den svaga länken.

Jag skulle överväga att köpa ett begagnat packet (moderkort, minne, processor) för runt 2000:- klocka och eventuellt köpa ett grafikkort om du tycker att det är nödvändigt. En väldigt prisvärd uppgradering. Själv sitter jag fortfarande med 5850 kort och även när crossfire inte är aktiverat är jag överraskad över hur bra korten fortfarande fungerar.

Aha. Jag har verkligen inte råd att uppgradera nu! Var mest intresserad av att höra om man kan få spelet att flyta lika bra som WoW gör om man har rätt prylar? Har inte spelat ett enda MMO sen WoW som har varit lika kvickt i kamera och gameplay vilket jag tycker är lite synd, så svårt kan det väl inte vara att skapa ett såndant spel? Finns inget mer irriterande är när man känner det där sega släpandet i ett spel!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

För mig flyter hur bra som helst.
har en GTX 670 DirectCU II TOP med en Intel i3770k

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Ni som spelar med "top of the line"-datorer, hur flyter spelet för er? Min dator (sign) börjar ju få några år på nacken nu så jag kräver inte att spelet ska flyta. Dock känns det konstigt att spelet är ungefär lika segt på lägsta grafikinställningarna som på högsta? Ni som har riktigt bra datorer, får ni "WoW-känsla" i kameran? Alltså att det är perfekt respons utan något som helst eftersläp?

Spelar guild wars 2 med maxade inställningar o ligger på 150 fps cirkus.. o det är riktigt snyggt.

Har inte ens så värst vass burk, samsung ssd, i7 2600k, 670 gtx oc, 8 gig dominator

Permalänk
Medlem

Spelar GW2 med i7 3770k och ett GTX680-DC2O och det är händer rätt ofta att fpsen går under 60... 40 är inget ovanligt. :l

Permalänk
Avstängd

flyter på bra i 5040x1050
2500k i 4.7ghz samt single 7970, även om jag kör så fps är hög 60-100fps så är spelet bra optimerat.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Spelar GW2 med i7 3770k och ett GTX680-DC2O och det är händer rätt ofta att fpsen går under 60... 40 är inget ovanligt. :l

Gissar att du inte kör senaste beta drivrutinen för ditt grafikkort?
Med burken i min sig så är det väldigt sällan jag går under 60FPS och din är bra mycket kraftigare.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Gissar att du inte kör senaste beta drivrutinen för ditt grafikkort?
Med burken i min sig så är det väldigt sällan jag går under 60FPS och din är bra mycket kraftigare.

Jo, faktiskt så har jag de drivrutinerna. Förstår inte heller varför det funkar så halvdant, det funkar klockrent i princip alla andra spel.

Med det sagt så vill jag påpeka att GW2 ändå känns väldigt flytande, men jag har ändå noterat att fpsen går ner till 40 ibland.

Permalänk

jag kör med 2st 6970 xfx samt amd phenom x6 black edition 1090t men min fps kan dropa till 25 ibland. :(. vette fan med en sak vet jag och det är att datorn klarar lätt det spelet över 60+fps. Menar givetvis gw 2

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Det är ingen perfekt respons "WoW-känsla" oavsett FPS. Det är helt enkelt hur spelmotorn fungerar kombinerat med deras animationer. Det känns helt enkelt som att spelet har en inbyggd input lag och det gör i alla fall spelet ospelbart för mig tråkigt nog.

Permalänk
Medlem

Efter senaste patchen ligger jag på 40-60FPS i PvE och 30-50FPS i WvW, kör maxat utom shadows som är på High istället för Ultra och kör Eyefinity med upplösning på 5940x1080

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Det är ingen perfekt respons "WoW-känsla" oavsett FPS. Det är helt enkelt hur spelmotorn fungerar kombinerat med deras animationer. Det känns helt enkelt som att spelet har en inbyggd input lag och det gör i alla fall spelet ospelbart för mig tråkigt nog.

Det är exakt detta jag menar. Spelar ingen roll hur många FPS man har om spelmotorn i sig är seg. Men då vet jag Då slipper jag fundera på att uppgradera burken!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Det är ingen perfekt respons "WoW-känsla" oavsett FPS. Det är helt enkelt hur spelmotorn fungerar kombinerat med deras animationer. Det känns helt enkelt som att spelet har en inbyggd input lag och det gör i alla fall spelet ospelbart för mig tråkigt nog.

De har ett visst server-lagg som har blivit bättre, det är stor skillnad när det är mindre folk på servern och det har minskat markant men det skrev ibland iaf, speciellt på overflow men utöver det tycker jag att det svarar bra, spelet agerar inte exakt som WoW det är sant men det är inte heller samma spelstil fast klart där är det ju smaken som spelar in.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tycker du att min dator i sign är en "top of the line"-dator så kan jag berätta att alla spel går som smort, allt flyter på hur fint som helst, och de flesta spelen på högsta inställningarna, t.ex. BF3

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

jag kör med 2st 6970 xfx samt amd phenom x6 black edition 1090t men min fps kan dropa till 25 ibland. :(. vette fan med en sak vet jag och det är att datorn klarar lätt det spelet över 60+fps. Menar givetvis gw 2

Spelet saknar stöd för CF. Vi får se hur det blir med nästa uppdatering av drivrutinerna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Har lite problem med att servern laggar annars flyter det på bra. 60fps varje gång jag kollat.

Permalänk
Medlem

Ja du..jag spendera nygligen ungefär 15 tusen till en ny dator..

Allt flyter på bra..en sak ångrar jag väl..mitt 7970

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Flyter på hur bra som helst. Min son har bättre dator än dig och det laggar ganska bra vid större events osv. Jag märker inget även om spelet inte har stöd för SLI än.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Mina två 7870 tuggar i sig allt min fx-8120 matar dem med utan problem. Kör en skärm i 1080p och maxar det mesta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Flyter på hur bra som helst. Min son har bättre dator än dig och det laggar ganska bra vid större events osv. Jag märker inget även om spelet inte har stöd för SLI än.

Kanske för att du bara kör i 1080p med en skärm. Då kan man maxa spelet även på en brödrost.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Hej.
Min budgetrigg består av:
i3 2120 (två kärnor i 3.3Ghz)
Ett klockvänligt MSI Radeon 7770
8 gb i ram
240 gb OCZ Agility 3
Samsungskärm med upplösning 1680x1050
allt (förutom skärmen :]) i mini-ITX burk

Jag upplever att det är bra efter att jag manuellt fixat med grafikinställningarna och ändrat på kamerans rotationshastigheter mm.
Jag har inte särskilt höga krav men jag håller mig över 40 i fps i stort sätt överallt än så länge.

Mvh
Andreas

Permalänk
Medlem

Min dator kanske inte är så het men jag får inte mer än 30 fps på lägsta : ( Jag har 306.02 nvidia drivers som skulle vara bättre för gw2

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Kunde inte motstå frestelsen och köpte igår mig en nyckel . Har inga problem med FPS'en men min 2600K@4.4Ghz och ett Gigabyte GTX670OC med senaste beta drivisarna. Har märkt att detta spelet älskar CPU då alla mina 4 kärnor peakar 100% använding titt som tätt, inte ofta man ser det vid spelande.

Permalänk
Medlem

Jag får ca 30-40fps med min dator, med alla settings på max.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Ni som pratar om "max settings", inkluderar det supersampling? Resultaten blir ju onekligen olika om man har det på eller av.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Inaktiv

Var inte frågan riktad till de med "top-of-the-line" datorer?

Permalänk
Medlem

vet inte rikgit var jag ska fråga, så hoppar in här:) stöjder guildwars 2 hyper threading eller blir det sämre/ingenskillnad med det påslaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Flyter på hur bra som helst. Min son har bättre dator än dig och det laggar ganska bra vid större events osv. Jag märker inget även om spelet inte har stöd för SLI än.

SLI funkar då för mig och har gjort sen release.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Spelar på datorn i sig med upplösning 2560x1440.
Sålänge inget händer ligger jag på stadiga 60fps (använder vsync då det annars blir väldigt hackigt och slött).
Men såfort något börjar hända, räcker med 2-3 spelare då sjunkar jag ner till 30-40 fps och det börjar närma sig ospelbart.
Sen får vi inte glömma att jag måste alt tabba ut ur spelet varje gång jag kollat på kartan då jag annars får halverad fps.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1