kommer min datorn klara gw2

Permalänk
Medlem

kommer min datorn klara gw2

Tjena SweC.
Jag undrar om min dator kommer klara gw2 utan lagg.
Jag har kollat på canirunit.com och dår står det att jag kommer klara spelet men eftersom vissa här på sweclockers får lagg men top datorer så vill jag bara vara säker.
Specs:
Amd phenom II X4 960T klockad från 3.0 till 3.2ghz
XFX radeon HD6870
8Gb corsair xms3 ram
1tb samsung 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Tjena SweC.
Jag undrar om min dator kommer klara gw2 utan lagg.
Jag har kollat på canirunit.com och dår står det att jag kommer klara spelet men eftersom vissa här på sweclockers får lagg men top datorer så vill jag bara vara säker.
Specs:
Amd phenom II X4 960T klockad från 3.0 till 3.2ghz
XFX radeon HD6870
8Gb corsair xms3 ram
1tb samsung 7200rpm

Min bror spelar det på en Phenom II x4 955 @ 3,2ghz. 4GB ram och ett HD6870. Det flyter på fin fint. Så tror inte det bör vara några problem alls.
Har inga problem med min egen dator som du återfinner i signaturen heller.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Min bror spelar det på en Phenom II x4 955 @ 3,2ghz. 4GB ram och ett HD6870. Det flyter på fin fint. Så tror inte det bör vara några problem alls.
Har inga problem med min egen dator som du återfinner i signaturen heller.

tack för snabbt svar

Permalänk
Medlem

Sen har alla olika definition på flyter fint. Du kan vänta mellan 15-25fps i rvr med den datorn, men om du är mest ute efter att springa runt i världen, structured pvp osv kan det nog funka.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Tjena SweC.
Jag undrar om min dator kommer klara gw2 utan lagg.
Jag har kollat på canirunit.com och dår står det att jag kommer klara spelet men eftersom vissa här på sweclockers får lagg men top datorer så vill jag bara vara säker.
Specs:
Amd phenom II X4 960T klockad från 3.0 till 3.2ghz
XFX radeon HD6870
8Gb corsair xms3 ram
1tb samsung 7200rpm

inga problem, men kanske inte max, flyter på max för mig utan lagg iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Sen har alla olika definition på flyter fint. Du kan vänta mellan 15-25fps i rvr med den datorn, men om du är mest ute efter att springa runt i världen, structured pvp osv kan det nog funka.

Självklart har alla olika definitioner på "flyter fint". Men det du säger om 15-25fps är på tok för lite. Min bror har spelet på High och det ligger på iaf runt 40-60+ fps (högre med mindre folk omkring så klart). Dock ska det nämnas att han kör på en skärm som är 1440x900.

Har personligen inte testat RvR ännu på min rigg, för jag kommer fan aldrig in i skitet xD Suttit i timmar och väntat. Men vanlig PVP och PVE sakerna flyter på i fina fps.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Sen har alla olika definition på flyter fint. Du kan vänta mellan 15-25fps i rvr med den datorn, men om du är mest ute efter att springa runt i världen, structured pvp osv kan det nog funka.

Har en kompis som sitter på liknande rigg och han spelar på medium med 40-60 fps i pve och 35-50 i WvWvW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Självklart har alla olika definitioner på "flyter fint". Men det du säger om 15-25fps är på tok för lite. Min bror har spelet på High och det ligger på iaf runt 40-60+ fps (högre med mindre folk omkring så klart). Dock ska det nämnas att han kör på en skärm som är 1440x900.

Har personligen inte testat RvR ännu på min rigg, för jag kommer fan aldrig in i skitet xD Suttit i timmar och väntat. Men vanlig PVP och PVE sakerna flyter på i fina fps.

Skärmupplösning gör väldigt mycket..

antal pixlar 1440x900 : 1296000
1920x1080 : 2073600

alltså 60% fler pixlar att rita upp. Sen som sagt, jag får också 60+ utanför rvr men väl där inne är det en helt annan grej. Det brukar vara processorn som sätter stopp när det är låg upplösning och speciellt när det är MMO och många spelare, satt själv på en phenom innan och fick inte mer än 25fps i rvr, 15-20 i riktigt stora strider. Uppgraderade till i5 och fps:en har ungefär dubblats i sånna situationer.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Skärmupplösning gör väldigt mycket..

antal pixlar 1440x900 : 1296000
1920x1080 : 2073600

alltså 60% fler pixlar att rita upp. Sen som sagt, jag får också 60+ utanför rvr men väl där inne är det en helt annan grej. Det brukar vara processorn som sätter stopp när det är låg upplösning och speciellt när det är MMO och många spelare, satt själv på en phenom innan och fick inte mer än 25fps i rvr, 15-20 i riktigt stora strider. Uppgraderade till i5 och fps:en har ungefär dubblats i sånna situationer.

Vet att upplösningen spelar en stor roll, därav tog jag upp det. Har ännu inte själv kunnat prova RvR, köerna är inte av denna världen och jag har inte tid att sitta och spela hur mycket som helst.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Så ni menar att min dator bara kommer klara gw2 på runt 25-15 fps eller?

Permalänk
Skrivet av saides10:

Så ni menar att min dator bara kommer klara gw2 på runt 25-15 fps eller?

lol nej läs

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Så ni menar att min dator bara kommer klara gw2 på runt 25-15 fps eller?

15-25fps i stora strider i RVR men det borde inte vara några problem att hålla 40-60fps i resten av världen när det inte är så mycket folk om du tweakar inställningarna lite.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

15-25fps i stora strider i RVR men det borde inte vara några problem att hålla 40-60fps i resten av världen när det inte är så mycket folk om du tweakar inställningarna lite.

vad skulle jag kunna tweaka och hur?

Permalänk
Medlem

Grafikinställningarna. shadows, reflections, post-processing osv

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triffid:

Skärmupplösning gör väldigt mycket..

antal pixlar 1440x900 : 1296000
1920x1080 : 2073600

alltså 60% fler pixlar att rita upp. Sen som sagt, jag får också 60+ utanför rvr men väl där inne är det en helt annan grej. Det brukar vara processorn som sätter stopp när det är låg upplösning och speciellt när det är MMO och många spelare, satt själv på en phenom innan och fick inte mer än 25fps i rvr, 15-20 i riktigt stora strider. Uppgraderade till i5 och fps:en har ungefär dubblats i sånna situationer.

Klockade min 2500K till 4.3 och det gör en hel del i FPS. Runt 10FPS skulle jag uppskatta det som generelt över hela registret.

Permalänk
Skrivet av saides10:

vad skulle jag kunna tweaka och hur?

Jag rekommenderar att du överklockar till 4,0GHz~

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Jag rekommenderar att du överklockar till 4,0GHz~

Jo har tänkt på det men mitt moderkort år inte speciellt bra och jag har bara standard kylaren en så länge.

Permalänk

FX-4100 Med 6950 = minimum fps 25 avg runt 40 på max i WVW, 960t är en hel del starkare,

FX-8120 Med 560 TI = minimum FPS - 10 på max i WVW avg runt 50 och max runt 60,

Nvidia kort har problem med klockfrekvensen i GW2 atm, tills det fixas är radeon det bättre valet.

GW2 är gjort så att en massa effekter inte ska slöa ned alltihopa alldeles för mycket som T.E.X Ultraxion i world of warcraft (YUNOWADDAMSAYIN),
Och det är processor kraftigt så vill du ha högre än exemplena jag lade ut så klocka en bit.