Permalänk
Medlem

2 hårddiskar, hjälp.

hej,

Jag har 2 hårddiskar. En SSD hårddisk med 120 gb för mitt operativ system osv, och en annan HDD med 1tb. Just nu så kommer allting jag laddar ner till SSD hårddisken och jag vill att det ska gå till min andra HDD med 1TB. Hur gör jag?

Permalänk
Medlem

Du får välja i din webläsare var nedladdade filer skall sparas, bör hittas under inställningar.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Vet du hur jag kan överföra några program från min SSD hårddisk till min andra hårddisk?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matiiin:

Tack så mycket! Vet du hur jag kan överföra några program från min SSD hårddisk till min andra hårddisk?:)

Installera om funkar ju alltid. Installera om och ta datan från programmet och för över det också

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matiiin:

Tack så mycket! Vet du hur jag kan överföra några program från min SSD hårddisk till min andra hårddisk?:)

Installera om programmet och välj "Avancerat" när installationsprogrammet frågar. Så anger du sökvägen där.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren! ^^

Permalänk
Medlem

Varför ominstallera? Kan man inte bara flytta programmen? Klipp ut -> Klistra in.

Det enda som händer är väll att genvägarna slutar fungera...?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Du kan mappa om din användares Downloads mapp (om du använder Windows Vista/7/8) så att den ligger på den andra hårddisken.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Varför ominstallera? Kan man inte bara flytta programmen? Klipp ut -> Klistra in.

Det enda som händer är väll att genvägarna slutar fungera...?

Register poster och sånt blir väl fel också tror jag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Varför ominstallera? Kan man inte bara flytta programmen? Klipp ut -> Klistra in.

Det enda som händer är väll att genvägarna slutar fungera...?

Nej, det är inte seriöst.

Lite som att flytta till ny adress och ta med gamla brevinkastet och hoppas posten kommer rätt.

Gör det ordentligt om du vill att det skall fungera.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Varför ominstallera? Kan man inte bara flytta programmen? Klipp ut -> Klistra in.

Det enda som händer är väll att genvägarna slutar fungera...?

När jag körde Mac för hundra år sedan så funkade det men i windows? Nope.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

När jag körde Mac för hundra år sedan så funkade det men i windows? Nope.

Vad trevligt. Synd att inget annat fungerade bara.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)