Ny spel maskin Budget 8-7K, Belöning 100 kr paysafecard till bästa förslag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dussan89:

I 1680x1050 endast.

Han spelar ju i den upplösningen, herregud..

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Du frågade efter en Intel/Nvidia lösning och här är den.

750 watts powersupply är perfekt om du planerar att köra 660 Ti SLI då de kräver runt 700 watt i SLI, kolla här om ni inte tror mig. Den extra fläkten är för att köra push'n pull med Cpu kylaren vilket gör att den får ännu bättre kylning.
Cooler Master HAF 912 + är nog ett av de bästa chassina ute då det har väldigt bra luftflöde. Kanske måste du utöka med en extra fläkt i topp/sida för att få bästa effekt.

Personligen så tycker jag att du borde köra på den här builden istället då AMD FX-8350 presterar ungefär likvärdigt med den dyrare Intel Core i5-3570k i games. NÄR man streamar så presterar den dock flertalet gånger bättre, kolla gärna här innan ni påstår att jag har fel.

Guru 3D som du har länkat till har fel dom med då dom tror sig ha räknat rätt på hur mycket effekt som två st GTX 660TI kräver.

Sweclockers däremot har testat alla sina grafikkort i en överklockad 2011 rigg och hela systemet förbrukar inte mer än max 416W det är en bra bit under vad du rekommenderar och just därför kommer det att fungera ypperligt med ett nätagg på 530W

http://www.sweclockers.com/recension/15858-nvidia-geforce-gtx...

Permalänk
Medlem

Vill tacka alla som kommer med tips och förslag, har dock inte bestämt mig än. Räknar med att komma med ett svar på söndag den 26/5.

Permalänk
Medlem

Sista dagen idag, sen väljer jag ut vinnaren så kom med förslag GL

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3376817/bolter-s-kundvagn

Ett bättre grafikkort än i de andra kundvagnar på bekostnad av ett lite sämre chassi(Det är fortfarande bra, min bror har ett sådant).
Det är även Intel/Nvidia vilket du ville ha och som jag bara har goda erfarenheter av.

Det ligger dessvärre 700 kronor över budget men du kan sälja spelet och enbart ligga 500 över budget. Helt klart värt de 500 kronorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolters:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3376817/bolter-s-kundvagn

Ett bättre grafikkort än i de andra kundvagnar på bekostnad av ett lite sämre chassi(Det är fortfarande bra, min bror har ett sådant).
Det är även Intel/Nvidia vilket du ville ha och som jag bara har goda erfarenheter av.

Det ligger dessvärre 700 kronor över budget men du kan sälja spelet och enbart ligga 500 över budget. Helt klart värt de 500 kronorna.

Känns inte 750w lite extremt? 650w borde väll räcka ? Då kan du få ner priset lite mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Känns inte 750w lite extremt? 650w borde väll räcka ? Då kan du få ner priset lite mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Iofosäg, men vi snackar om en prissänkning på 30-40 kronor.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3377644/bolters-andra

EDIT: 29 kronor för att vara exakt

Permalänk
Medlem

Förlåt mig för att jag inte har svarat, Jag har inte haft tid helt enkelt. Kommer med svar under dagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Därav ironin

Okej, då börjar vi med att ta en titt på denna video. Alla gånger där det är 1920x1080 vinner 660ti.

http://www.youtube.com/watch?v=E9mHxdZzqdE

IFALL 7950 skulle lyckas vinna något benchmark kommer det vara med enstaka FPS (dvs 60 vs 62 FPS), dock kommer det aldrig ske. Så du kan fortsätta påstå att dina 7950 i crossfire kommer gå bättre än 660ti i SLI. Du får jämnare frames med nvidia, du får minst samma prestanda, billigare pris och det drar mindre ström.

Här har vi Sweclockers test.

http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Så håll nu dina egna åsikter till dig själv, för det du säger är helt fel.

EDIT: Skyfflar in ännu en Benchmark som är up to date

http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+7950

Kanske en till?

http://www.tomshardware.com/charts/2012-vga-gpgpu/13-Battlefi...

Du e fan i mig en nvidia fanboy, du länkar tester ifrån
Sep år 2012 när vi är i maj 2013... 7950 är bättre än 660ti, det piskar inte men den är bättre. Amd har förbättrat sina drivrutiner med 1000%, så jag förstår inte det med att du säger att dem inte har gjort något på 1.5år.... väx upp snälla..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Vad är detta?
Den mest prisvärda datorn, precis som du frågade efter. Rakt upp och ner. Inga krusiduller eller argument som inte håller.

Originalutförande enligt bild nedan:

Detta är med Sweclockers rabattkod inräknat (5% på datorkomponenter), Googla "cdon sweclockers". Lägg till 49kr frakt och du landar på totalt: 7964kr

Angående processor:
Du sade Intel - jag körde på intel. Du skulle kunna spara någon enstaka hundralapp på att köra AMD, men Intel-alternativet är riktigt grymt!

Angående SSD/hårddisk
Detta inkluderar SSD-hårddisk vilket du inte efterfrågade, men som jag ändå gissar att du inte har sedan innan. Gå över till det - det är värt det!
Har du redan SSD-disk, plocka bort den och lägg till en processorkylare - förslagsvis Hyper EVO 212 för 233kr med rabattkoden.

Angående grafikkort
Observera också att jag har valt grafikkort från AMD. Det är lite smaksak om man vill köra Nvidia eller AMD, de prisoptimerar hela tiden sina kort för att matcha varandra. Alternativet till det AMD HD7970 är Nvidia GTX 670. Jämförelse på denna länk.

Du kan spara 200kr och köpa detta GTX 670 på webhallen för 2790kr inkl frakt just nu. Bra kort, bra tillverkare och bra kylning. Även då får du råd med processorkylaren nämnd innan.

Med AMD får du spelen:
Far Cry 3, Crysis 3 och Bioshock Infinite
(värde totalt ca 500kr enligt prisjakt)

Med Nvidia får du spelen:
Metro: Last Light
(värde ca 400kr enligt prisjakt)

Angående moderkort
Det jag valt stöder SLI och Crossfire fullt ut till hundra procent. Det är ett av de bättre där ute. Riktigt prisvärt!

Angående chassi
Väljer du något av de billigare alternativen nedan skulle jag välja följande chassi istället. Det har riktigt bra renommé för att vara tyst, byggvänligt och stilrent:
Fractal Design R4

Det är 440kr dyrare än det jag valt åt dig nu när rabatten räknas med.

-------------------------------------------------------------

[U]Sammanfattningsvis:[/U]

Med SSD utan cpu-fläkt:
Paket: HD7970 med SSD: 7964kr inkl frakt
Paket: GTX670 med SSD: 7752kr inkl frakt

Med SSD och med cpu-fläkt:
Paket: HD7970 med SSD (m. cpu-fläkt): 8197kr inkl frakt
Paket: GTX670 med SSD (m. cpu-fläkt): 7985kr inkl frakt

Utan SSD och med cpu-fläkt:
Paket: HD7970 utan SSD (m. cpu-fläkt): 7494kr inkl frakt
Paket: GTX670 utan SSD (m. cpu-fläkt): 7282kr inkl frakt

Edit/redigering: Du kan även få in ett av Nvidias bästa grafikkort, GTX 680, i budgeten som kostar 3390kr just nu. Länk
Du får räkna +600kr mot GTX670-paketen ovan.

Se hur korten presterar på denna länk

.

Lycka till!

PS. Det sista förslaget har samma prestanda och liknande komponenter som Bolters förslag, men är ca 1400kr billigare (16,2 % billigare för att vara exakt.).

Visa signatur

Dator: MacBook Air 13" 2012 & Raspberry Pi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/3367278/2013-05-22

För att agget fick bra resultat i Swec's tester, likaså moderkortet, bra grafikkort med 3GB vram så att du kan ha det längre. Processorn och kylaren säger sig självt, chassit tog jag bara ett som man fick många fläktar med.

Grattis till Bakgrund. Kolla du ska ha fått ett PM med kod och instruktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eanil:

Grattis till Bakgrund. Kolla du ska ha fått ett PM med kod och instruktioner.

Tack som fan, det trodde jag inte!

Här ska shoppas!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

Herrejävlar...stackarn frågar efter hjälp och snorungarna kastar sig över den andre för att skydda sitt favoritmärke? Så jävla tragiskt och respektlöst!

Till trådskaparen, anmäl de inlägg som fullständigt sänker trådens sakliga form. Ta sen en titt på några av de seriösa förslagen, det finns många bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bästa sweclockersmedlemmar,

Vänligen ge de förslag ni har och varför ni har dem, men prata inte med varandra, prata med OP. Och du som postar bör inte utlösa belöningar, då folk kommer flejma varandra för att vinna och den opartiska information du efterfrågar blir nedklottrad med massa detaljer som bara blir TLDR till slut. Folk hjälper till snabbt och bra ändå!

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Avstängd

Ta en titt på alla benchmarks jag länkade. Finns up to date. Du har ingen koll

Skrivet av norowner:

Du e fan i mig en nvidia fanboy, du länkar tester ifrån
Sep år 2012 när vi är i maj 2013... 7950 är bättre än 660ti, det piskar inte men den är bättre. Amd har förbättrat sina drivrutiner med 1000%, så jag förstår inte det med att du säger att dem inte har gjort något på 1.5år.... väx upp snälla..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Ta en titt på alla benchmarks jag länkade. Finns up to date. Du har ingen koll

nej, här är det senaste testet ifrån Sweclockers.

http://www.sweclockers.com/recension/16735-geforce-gtx-650-ti...

7950 finns inte ens med!

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norowner:

nej, här är det senaste testet ifrån Sweclockers.

http://www.sweclockers.com/recension/16735-geforce-gtx-650-ti...

7950 finns inte ens med!

7950 ska alltså vara över 20% bättre än 7870 för att det ska stå sig jämnt med 660ti. Lägg ner nu.

7950 är f.ö cirka 10% bättre än 7870. Vilket i detta fall resulterar i att 660ti är cirka 5% snabbare i detta NYA test.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

7950 ska alltså vara över 20% bättre än 7870 för att det ska stå sig jämnt med 660ti. Lägg ner nu.

Vadå lägga ner? Är du rädd för sanningen eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norowner:

Vadå lägga ner? Är du rädd för sanningen eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Läs min edit i föregående inlägg. Du begraver ju dig själv. Du visar ett test där 660ti är bättre än 7950 och fortsätter med en meningslös diskussion när det redan är bekträftat att 660ti är snäppet bättre än 7950 i Bf3 i flertal benchmarks. Tråden har redan fått sig en lösning och du kommer inte med någon hjälp direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Läs min edit i föregående inlägg. Du begraver ju dig själv. Du visar ett test där 660ti är bättre än 7950 och fortsätter med en meningslös diskussion när det redan är bekträftat att 660ti är snäppet bättre än 7950 i Bf3 i flertal benchmarks. Tråden har redan fått sig en lösning och du kommer inte med någon hjälp direkt.

wow, du e fan i mig blind, det testet jag visar så finns inte ens 7950 med då den är bättre än 660ti som finns med, 7950 fick mer fps och då är den alltså högre = bättre, sedan så dina "flertal benchmarks " är rätt så gamla ! då var till och med 7970 sämre än 660ti!! läs om läs rätt-.-

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norowner:

wow, du e fan i mig blind, det testet jag visar så finns inte ens 7950 med då den är bättre än 660ti som finns med, 7950 fick mer fps och då är den alltså högre = bättre, sedan så dina "flertal benchmarks " är rätt så gamla ! då var till och med 7970 sämre än 660ti!! läs om läs rätt-.-

Jag orkar inte förklara för dig en gång till.

7870 i detta fall visar cirka 83 FPS

660TI visar 102 FPS

7950 är cirka 10% bättre än 7870, därav ligger 7950 i samma test på cirka 91,3 FPS.

Förlåt för uttrycket men du är fan rent ut av en liten irriterande blodigel till fjortis. Försvara dig mer och idiotförklara dig själv om du vill. Svart på vitt, hejdå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Jag orkar inte förklara för dig en gång till.

7870 i detta fall visar cirka 83 FPS

660TI visar 102 FPS

7950 är cirka 10% bättre än 7870, därav ligger 7950 i samma test på cirka 91,3 FPS.

Förlåt för uttrycket men du är fan rent ut av en liten irriterande blodigel till fjortis. Försvara dig mer och idiotförklara dig själv om du vill. Svart på vitt, hejdå.

Det är du som idiotförklarar dig, 7950 är inte 10% bättre än 7870, för den finns inte med i testet!!! Den fick 109 fps heregud vad du är fanboy! Kolla inte på testet du länka utan kolla på den jag länka för den är det senaste.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

Det är du som idiotförklarar dig, 7950 är inte 10% bättre än 7870, för den finns inte med i testet!!! Den fick 109 fps heregud vad du är fanboy! Kolla inte på testet du länka utan kolla på den jag länka för den är det senaste.....

Skickades från m.sweclockers.com

Du snackar en hel du med utan att backa upp det du påstår...

Det här är det senaste indexet för grafikkorten ni snackar om:
http://www.sweclockers.com/recension/15858-nvidia-geforce-gtx...

Där är 7950 10% snabbare än 7870...

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Du snackar en hel du med utan att backa upp det du påstår...

Det här är det senaste indexet för grafikkorten ni snackar om:
http://www.sweclockers.com/recension/15858-nvidia-geforce-gtx...

Där är 7950 10% snabbare än 7870...

Bra jobbat!

ne lille du, det är inte senaste testet, tror inte senaste testet kommer ifrån 2012-09-13 när vi är i 2013-05-29...

http://www.techspot.com/review/603-best-graphics-cards/page4....
http://www.guru3d.com/articles_pages/radeon_hd_7970_ghz_editi...

nu pallar jag inte diskutera med er längre.. ni vill inte erkänna och ni vill inte få in sanningen i huvudet..

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

ne lille du, det är inte senaste testet, tror inte senaste testet kommer ifrån 2012-09-13 när vi är i 2013-05-29...

http://www.techspot.com/review/603-best-graphics-cards/page4....
http://www.guru3d.com/articles_pages/radeon_hd_7970_ghz_editi...

nu pallar jag inte diskutera med er längre.. ni vill inte erkänna och ni vill inte få in sanningen i huvudet..

Testet från Swec är det senaste som gjorts med tillhörande index här på Sweclockers där har jag ju inte fel och techspot som du länkar till visar ju exakt samma sak 7870 är mycket långsammare än både 660 och 7950 vilket skulle bevisas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Testet från Swec är det senaste som gjorts med tillhörande index här på Sweclockers där har jag ju inte fel och techspot som du länkar till visar ju exakt samma sak 7870 är mycket långsammare än både 660 och 7950 vilket skulle bevisas

men ifall du läser några inlägg lite längre upp så ville jag bevisa att 7950 var lite bättre än 660ti men då påstog han att 7950 är 10% bättre än 7870?-.-

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

men ifall du läser några inlägg lite längre upp så ville jag bevisa att 7950 var lite bättre än 660ti men då påstog han att 7950 är 10% bättre än 7870?-.-

Japp och enligt länkarna så är det ca 10% skillnad, fördel 7950

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Jag orkar inte förklara för dig en gång till.

7870 i detta fall visar cirka 83 FPS

660TI visar 102 FPS

7950 är cirka 10% bättre än 7870, därav ligger 7950 i samma test på cirka 91,3 FPS.

Förlåt för uttrycket men du är fan rent ut av en liten irriterande blodigel till fjortis. Försvara dig mer och idiotförklara dig själv om du vill. Svart på vitt, hejdå.

Ville bara tala om att det stämmer det du skriver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Jag orkar inte förklara för dig en gång till.

7870 i detta fall visar cirka 83 FPS

660TI visar 102 FPS

7950 är cirka 10% bättre än 7870, därav ligger 7950 i samma test på cirka 91,3 FPS.

Förlåt för uttrycket men du är fan rent ut av en liten irriterande blodigel till fjortis. Försvara dig mer och idiotförklara dig själv om du vill. Svart på vitt, hejdå.

Skrivet av Puttefnasket:

Ville bara tala om att det stämmer det du skriver...

norowner är känd amd fanboy i forumet

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzz:

norowner är känd amd fanboy i forumet

Ah.. ifall någon länkar ett gammalt test och jag istället länkar det nya och bevisar att 7950 är bättre än 660ti då blir man fanboy? Coolt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!