[ALN] Aliencoin - Ny kryptovaluta

Permalänk
Medlem

[ALN] Aliencoin - Ny kryptovaluta

Det har lanserats en ny valuta som går efter namnet Aliencoin[ALN], den har inte mycket popularitet än men de hade ingen valuta vid start.
Börjar med det tekniska först:

- 30 Second block target - 2 Confirms per transaction - Difficulty re-targets every 30-minutes - Block reward 40 - Total coin supply: 200,000,000 (200M) - Scrypt - Premine: 1%

Många blev rädda när de fick reda på att de skulle ha 1% premine, det är totalt 2M coins som utvecklarna får så de kan använda dem som belöning för de som nyttar valutan samt till giveaways.
Två confirms är bra för det gör så att valutan kan bekräfta dina coins på ca 30 sekunder.

"Det finns ju inget värde varför skulle jag vilja mina?" -Random snubbe

Det fanns inte häller ett värde på Bitcoins i början men de jobbade sakta upp till en enormt stor valuta. Om vi ger det tillräckligt support så har det en stor chans att komma ut på en exchange, t.ex. https://www.cryptsy.com/, https://coinedup.com/ etc

"Varför just den här?" -Random snubbe

Så länge vi använder den så kan vi göra det till en stor valuta, jag valde att minea denna för den har ett bra developer team bakom sig och ett schysst namn.

HoboNickels[HBN] Cosmoscoin[CMC] Earthcoin[EAC] Lottocoin[LOT] Catcoin[CAT]

Dessa är exempel på coins som blivit kända och kommit ut på exchange, tänk om ni var där från starten, nu kan ni vara det!

Hur minear man?

Lucky miners - Den största poolen, försök att inte använda den.
Poolerino - En liten fast bra pool.
icalcul8 - Lite mindre pool fast också bra.

Jag hade tänkt att göra ett spel som man kan spela med Aliencoins.
Om ni har fler frågor så är det bara att fråga, hoppas ni tycker om valutan och lycka till.
Bitcointalk forum länk: https://bitcointalk.org/index.php?topic=407460.0
GIVEAWAY! : https://bitcointalk.org/index.php?topic=420581.0

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk

Det börjar bli lite för många nu...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Inte en chans alla coins står sig. Finns 30-tals helt onödiga coins som aldrig kommer bli nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Rofl ännu en. Jävla flopp är vad det är.

Permalänk

Nej.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Jag hoppas du skojar ännu en skit krypto.

Permalänk
Medlem

Känns som att mining börjat gå över till de mer "casual"

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Du vet.. för att en valuta ska vara stabil så måste den även användas inom en viss marknad.
Svenska valutan används inom den svenska marknaden och den svenska marknaden håller uppe efterfrågan på den svenska valutan.

Bitcoins stod för droghandel som av någon anledning fått en massa jäkla uppmärksamhet på den senaste tiden.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Jag är bara intresserad över varför du tror att denna "alt-coin" kommer ta fart? Finns det något som gör denna valuta speciell över exempelvis "Litecoins", skulle du kunna förtydliga denna punkt?

Visa signatur

Reason keeps escaping.

Permalänk
Medlem

Dogecoin förstörde allting med kryptovalutor...

Permalänk

Börjar bli för många alt-coins... Verkar som att folk tror det kommer bli "bitcoin v2" och skjuta i höjden men det kommer aldrig hända om det kommer ut ett nytt coin i veckan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedPanda:

Jag är bara intresserad över varför du tror att denna "alt-coin" kommer ta fart? Finns det något som gör denna valuta speciell över exempelvis "Litecoins", skulle du kunna förtydliga denna punkt?

Det kommer ta fart för utvecklaren gör ett stort jobb att främja användningen av den, det har en mycket lägre sändningstid som kan vara bra för många återförsäljare. Det står väldigt bra utvecklare bakom denna kryptovaluta som ger det en stor försprång jämte med andra kryptovalutor.

Visa signatur

Dator 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Du vet.. för att en valuta ska vara stabil så måste den även användas inom en viss marknad.
Svenska valutan används inom den svenska marknaden och den svenska marknaden håller uppe efterfrågan på den svenska valutan.

Bitcoins stod för droghandel som av någon anledning fått en massa jäkla uppmärksamhet på den senaste tiden.

Jag var där när Bitcoins användes främst till att köpa illigala grejer och då kostade det mer än 100 Bitcoins för att köpa dessa produkter, skulle aldrig tro att priset blev såhär högt men det fick fart ändå, jag vet inte om denna valuta kommer ta fart eller ej men jag ska åtminstone ge det en chans och hoppas på det bästa.

Visa signatur

Dator 1

Permalänk
Medlem

Det verkar som om alla dessa kryptovalutor fördubblas i antal varje dag, det finns en orsak varför man i t.ex Sverige bara använder en valuta och inte rubeln, marken och peson. När en marknad översatureras med olika kryptovalutor så tycker jag att de enskilda valutornas legitimitet minskar.
TL;DR: Få krypovalutor = bra, man får tänka om ekonomin. Tusentals kryptovalutor = dåligt, de stora företagen som behövs för att pumpa in riktigt kapital i kryptoekonomin kanske ser dessa som ''lekar''.

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Tror inte på coinet PGA namnet

Får hoppas att jag inte sitter och gråter och kollar på detta medelande om något år

Dold text
Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Tror inte heller på denna coinen. Aliencoin - klingar inte så bra det namnet :/
Satsar hellre på Worldcoin - samma fördelar som denna coin fast bättre namn, dessutom kommer ju Scharmbeck gå live om en månad

Permalänk
Medlem

Snart kommer alla att ha var sitt coin som de minar på sina riggar...
Borzcoin, någon?

Permalänk
Musikälskare

En till?

flashcoin!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fuck it all...

Kommer starta Brutalcoin. Alla ska ha varsin värdelös valuta verkar det som

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Dogecoin förstörde allting med kryptovalutor...

Om det var SÅ lätt så.....

Permalänk
Medlem

Finns Swagcoin än?

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Det här verkar lika inne som facebook och instagram snart.. Jag tror jag ska skapa en Se33coin nu direkt, den kommer bli grym!

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

http://coingen.io/ bara starta sin egen coin här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

http://coingen.io/ bara starta sin egen coin här!

11k kash, du måste dra in lite på den riggen

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Va är coin osv? Var roligt att läsa, men fattar inget! Google är för svårt än att bara fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

11k kash, du måste dra in lite på den riggen

Allt är ju relativt piss i nilen jämfört med dom i poolen som ja minar i som har 300k khash ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

Allt är ju relativt piss i nilen jämfört med dom i poolen som ja minar i som har 300k khash ^^

11 Mhash/s är ju en piss i nilen jämfört med mina 280 000 hash/s.

OnT: Den här kommer klara sig sämre än DOGE...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv

Snart försvinner allt när det blir för mycket

Permalänk
Medlem

Vart får man tag på en Alien coin plånbok? Hittade inget vid lite snabb googling och inget heller i tråden som TS länkar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Vart får man tag på en Alien coin plånbok? Hittade inget vid lite snabb googling och inget heller i tråden som TS länkar till.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=407460.0

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.