Jag är klar med de svåraste bitarna av act 3 nu. shit det är verkligen tufft i sewers samt de där tokiga prästerna och deras anhängare. När de kastar blizzard från tryggt avstånd samtidigt som deras minions brutala huggattacker vimlar runt ens huvud. Sen ska vi inte glömma deras helande!
Nåja det gick unden men två ggr på act 3 var det sinnesjukt nära att jag dog. Den ena gången var när jag mötte gloombats-horden och deras gröna ledare i sewers. Jag hade bytt sköld för att maxa mf på honom. Jag hade ändå 75 lightning har jag för mig men endast ca 40-50 cold resist och det var mkt elemental i deras attacker. Snabba som fan och ledaren var cold enchanted
De jagade bort mig och separerade mig från mercen. Det trycktes som alltid i panik med juvve potionsen och jag försökte värja mig men healthen flög ner nära tomhet och ett hugg till så hade jag nog dött. Jag ruskade av mig tröttheten och yrheten från alla attacker och oljud, läkte mig och slog lite hej vilt för att sedan i grevens tid få upp town portalen. Det var utan tvivel cold enchanten som tog mig off guard
Till slut fick jag ner dem asen och till min stora besvikelse fick jag inget värt att ha ifrån ledaren
Det andra nära läget var i travincal. Cold spells och halberds ven och rätt vad det var så låg healthen nästan på minus. Jag hann se det i sista stund för dessa är verkligen en barnlek för mig i andra lägen. Det var deras stora antal och blizzarden som gjorde det. som tur var höll reflexerna och precisionen(trycka rätt knapp ska verkligen inte underskattas när man bara får just den chansen. Missar man i vissa lägen och tar vanlig health potion så är man död) satt
Jag tog och provade might och holy freeze merc men might gav mig inte alls den boosten jag hade hoppats på och holy freeze var inte tillräckligt effektivt så jag vet faktiskt inte vilken jag ska satsa på. kanske är aim bäst. Jag fattar inte varför might gav mig så lite boost. Kanske räknas den före stun och mace mastery. Den verkade inte ge mercen tillräckligt heller. Nu är aim körd eftersom den inte finns på nightmare men det är bara sista biten kvar så efter jag beger mig in i nightmare act 4 så får jag sticka till normal(ja det är tillåtet. Bara dödandet i mån av farmning och xp som är förbjudet vad gäller ”att gå tillbaka”)
Travincal för mig är och har alltid varit en barnlek med mf. Det blev dock inget men jag är glad ändå tack vare mitt senaste unika find : )
skade situationen är att jag ligger på 250 till ca 500 inklusive poison damage men mighten tog mig till ca samma skada(!) trots att auran tydligt visade sig vara aktiv. jag har mkt elemental skada så kanske är det helt enkelt så att min fys skada är så pass låg att boosten inte blir så stor. måste gräva lite i detta för annars kommer hell bli som att strida med endast nävarna mot självaste diablo
med alla mina slow effect objects har jag nu 95% slow. det i kombination med stun effect kommer vara till stor hjälp i många tuffa lägen men det förutsätter att mercen är stark nog att fälla dem om jag inte skulle vara det. det kommer inte vara till stor hjälp med den jag fann nyss för om jag slowar och stunar dem behöver han inte göra det. han behöver rå damage
men i vart fall hittade jag denna
ett av asen som försökte sätta punkt för mitt quest
och här den andra jäveln som fösökte..