Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Conan is back in the meat grinder!

Permalänk
Medlem

verkar laggigt ikväll

anyways sista tomben nu

det är snart duriel med andra ord

Permalänk
Medlem

jag och twitch är inte kompisar längre, var mer eller mindre omöjligt för mig att kolla igår (kunde väll se din char röra på sig i 5sec, för att sen sitta och vänta 5min innan du rörde på dig igen).

men roligt att se att du har lite mera tid att spela igen!

Permalänk
Medlem

Denna tråd hade jag missat! Jobbigt när det redan har kommit en bit, ska hålla lite bättre koll nu

Permalänk
Medlem

jag vet! vad fan hände igår? allt är samma som innan

jag ska fixa allt inför act 3, sen spara ner och starta om datorn. provade starta om routern igår men det gjorde ingen skillnad

nesvop! kul att du hittade den : )

jag blev skitglad häromdagen när jag läste på ett annat forum att nån av er(förmodar nån av er) hade tipsat om mitt quest

: )

Permalänk
Medlem

jag tror att det är twitch's servrar som håller på att bråka, det var inte bara din stream som började lagga, kanske en ddos attack mot deras servrar eller något?

men men, roligt att det går frammåt! jag börjar känna mig lite mera taggad att spela igen nu, ska snart ge det ett försök och se hur det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

jag tror att det är twitch's servrar som håller på att bråka, det var inte bara din stream som började lagga, kanske en ddos attack mot deras servrar eller något?

men men, roligt att det går frammåt! jag börjar känna mig lite mera taggad att spela igen nu, ska snart ge det ett försök och se hur det går

det var som fan

haha jag tror vi alla vet vem som ligger bakom attacken. någon som har ett intresse av att så få som möjligt följer mitt äventyr..någon som alltid tycks vara på väg att torska när olyckan är framme..någon som alltid lämnar en unken stank av svavel när hav varit i farten!

Permalänk
Medlem

tror jag ska satsa på att få hela immortal kings set

Permalänk
Medlem

blir mest troligt lir från ca 19.00 idag om inget konstigt händer

edit:

i bästa fall 20.30

Permalänk
Medlem

det var fan en rensning som hette duga!

okay en timmes lir i liven!

Permalänk
Medlem

synd att jag missade streamen igår =(.

kommer du att spela något under helgen? och har du några tider då?

Permalänk
Medlem

Tjena!

Du missade inte så mycket igår. var den sega början på act 3 bara. tog forever att fixa med vad jag skulle ta med från act 2

Jag betade av ghuley fågeln, renasde spindelgrottorna och hittade några goa ringar med attack rating, mf och lightning resist. Tidigare hade jag reserv och bytte attack rating ring mot mf beroende på situationen så det var välkomnat. Särskilt eftersom jag har aim mercen. Jag är sugen på att byta till might

Jag hittade även denna när en av spindel-ledarna gick ner

min hade +2 whirl +3 mastery dock och lite lägre max damage

Han var för övrigt tuff som fan. Conviction, cursed och extra strong med sina fire spiders(har för mig de har fire damage per default)

Jag gillar att ha options och skulle min plan gå i kras så har jag ett alternativ nu med whirlwind sword mastery

Jag har lite olika vägar att gå som jag ser det och tiden får visa vilken som blir mest effektiv

Jag har alla min resets kvar så det känns riktigt bra

Jag har en del sparad resist gear som jag tror jag kommer behöva på hell. Det suger att ta upp så mkt plats men jag käner att det funkar ändå. Tar bara längre tid att sålla

Jag har alla runor från el ner till io(kan ha använt upp alla mina sol men är inte säker) och de flesta av dem har jag 2 eller 3. Detta innebär att jag har säkrat dels black som jag måste ha på act 2 hell, samt de jag behöver för barbarens egna runord. Kan hända att jag skaffar den. har inte bestämt mig men gillar vissa bitar med den. jag har dock redan en battle gear rustning som är planerad inför hell så det vet fan..

Det mest spännande du missade var när jag rusade in(trött och stressad sen jobb och annat) i ett gloom bat pack och köttade och med trötta reflexer sent tryckte på juvve. Det gick vägen men kunde slutat illa. Därför blev det bara en timme igår knappt

Tider? Söndag eftermiddag till kväll ser det ut som i dagsläget. Både fredag och lördag e ganska uppbokade

Permalänk
Medlem

låter som att du spelar lite farligt nu för tiden, blir väll lätt så när man jobbar under dagen och spelar på kvällen när man är lite tröttare än normalt.

men det är roligt att det går frammåt, snart så blir det hell och den riktiga utmanningen börjar. Då måste du nästan ha minst 1 poäng i Berserk för physical immune fiender, Annars blir det väldigt jobbigt att få ner dem. Synd bara att den drar ner defens rating och liknande bara.

Permalänk
Medlem

så är det absolut. jag var reckless igår. det var tröttheten som mötte en känsla av att jag inte kunnat ge er nån stream på sistone. kanske dumt men så var det

min gubbe i sig har råd att vara reckless dock för jag har så hög health för leveln, speciellt efter battle orders eller om det är battle command.. plus att jag har hög resist, life tap nästan alltid aktiverat, en tålig och stark merc samt massor med full juvve. det i kombination med massor av guld gör att jag har råd att satsa på mycket mf och vara rätt reckless

igår var dock ett exempel på kanske lite väl reckless

jag har redan berserk. har stött på några ledare som var phys immun. med howl och grim ward samt bra movement, faster hit recovery och crowd control spells så ska det gå fint även när jag får ner defensen tillfälligt. med dålig planering och för mycket risktagande(min totala motsats) så kan det bli farligt dock men så tänker jag inte spela

får jag tillräckligt bra resists i items så kan det bli att jag skippar natural resistance helt och sätter stun, mastery och berserk som mina säkra 60

skulle kunna stunna och slowa flera snabbt med min flail och sen avsluta med berserk. detta i kombination med en holy freeze aura kan vara vad jag väljer. givet hur hell funkar och svårigheterna man möter så skulle det kunna vara det bästa alternativet. item finds oförändrat det vill säga

hittar jag exempelvis items med amplify damage som är en av mina planer så blir ju berserk mest troligt inte aktuellt

Permalänk
Medlem

nu kör vi! : ) en kort sväng

Permalänk
Medlem

blir svårt att hinna idag

Permalänk
Medlem

ett par timmars lir på tavlan! börjar om nån minut

Permalänk
Medlem

genom den snåriga djungeln vandrade vi. Emilio med sin grå jättelika lie och jag med Generalens stridsgissel och den gotiska runskölden. ner i mörka tunnlar och fuktiga grottor, i jakt på ögat och hjärtat. vi möttes av allt annat än vänlighet. fanatiska pygmékrigare, hårt piskade av de kusliga shamanerna, jagade oss och deras stridstjut ljöd höga. med stora köttsår och blod rinnandes nerför lår och bröst gick vi segrande först ur djungeln och sedan efter att ha stött på gigantiska spindlar lät vi stålet sjunga dem till nattlandet där deras demoniska själar för evigt kommer hänga fjättrade hos Kzulthum

den kalla bitande luften och dånet av stål som klingar mot stål till monsters vrålande och flygande eldklot berättar vidare vår historia där vi färdades upp genom Kurast och genom dunkla tempel. vi fann boken som mystikern pratat om och även en glimmande hjälm som kommer att komma mig väl till pass i den kommande striden mot Hatets Broder Mephisto

Permalänk
Medlem

kör lite till : )

Permalänk
Medlem

Jag är klar med de svåraste bitarna av act 3 nu. shit det är verkligen tufft i sewers samt de där tokiga prästerna och deras anhängare. När de kastar blizzard från tryggt avstånd samtidigt som deras minions brutala huggattacker vimlar runt ens huvud. Sen ska vi inte glömma deras helande!

Nåja det gick unden men två ggr på act 3 var det sinnesjukt nära att jag dog. Den ena gången var när jag mötte gloombats-horden och deras gröna ledare i sewers. Jag hade bytt sköld för att maxa mf på honom. Jag hade ändå 75 lightning har jag för mig men endast ca 40-50 cold resist och det var mkt elemental i deras attacker. Snabba som fan och ledaren var cold enchanted

De jagade bort mig och separerade mig från mercen. Det trycktes som alltid i panik med juvve potionsen och jag försökte värja mig men healthen flög ner nära tomhet och ett hugg till så hade jag nog dött. Jag ruskade av mig tröttheten och yrheten från alla attacker och oljud, läkte mig och slog lite hej vilt för att sedan i grevens tid få upp town portalen. Det var utan tvivel cold enchanten som tog mig off guard
Till slut fick jag ner dem asen och till min stora besvikelse fick jag inget värt att ha ifrån ledaren

Det andra nära läget var i travincal. Cold spells och halberds ven och rätt vad det var så låg healthen nästan på minus. Jag hann se det i sista stund för dessa är verkligen en barnlek för mig i andra lägen. Det var deras stora antal och blizzarden som gjorde det. som tur var höll reflexerna och precisionen(trycka rätt knapp ska verkligen inte underskattas när man bara får just den chansen. Missar man i vissa lägen och tar vanlig health potion så är man död) satt

Jag tog och provade might och holy freeze merc men might gav mig inte alls den boosten jag hade hoppats på och holy freeze var inte tillräckligt effektivt så jag vet faktiskt inte vilken jag ska satsa på. kanske är aim bäst. Jag fattar inte varför might gav mig så lite boost. Kanske räknas den före stun och mace mastery. Den verkade inte ge mercen tillräckligt heller. Nu är aim körd eftersom den inte finns på nightmare men det är bara sista biten kvar så efter jag beger mig in i nightmare act 4 så får jag sticka till normal(ja det är tillåtet. Bara dödandet i mån av farmning och xp som är förbjudet vad gäller ”att gå tillbaka”)

Travincal för mig är och har alltid varit en barnlek med mf. Det blev dock inget men jag är glad ändå tack vare mitt senaste unika find : )

skade situationen är att jag ligger på 250 till ca 500 inklusive poison damage men mighten tog mig till ca samma skada(!) trots att auran tydligt visade sig vara aktiv. jag har mkt elemental skada så kanske är det helt enkelt så att min fys skada är så pass låg att boosten inte blir så stor. måste gräva lite i detta för annars kommer hell bli som att strida med endast nävarna mot självaste diablo

med alla mina slow effect objects har jag nu 95% slow. det i kombination med stun effect kommer vara till stor hjälp i många tuffa lägen men det förutsätter att mercen är stark nog att fälla dem om jag inte skulle vara det. det kommer inte vara till stor hjälp med den jag fann nyss för om jag slowar och stunar dem behöver han inte göra det. han behöver rå damage

men i vart fall hittade jag denna

ett av asen som försökte sätta punkt för mitt quest

och här den andra jäveln som fösökte..

Permalänk
Medlem

game on på streamen

fight med mephisto om ca en kvart

http://www.twitch.tv/guffaharley/dashboard

Permalänk
Medlem

det var det! mephisto gick ner. han var pinsamt svag mot min build. däremot var jag illa ute mot en ledar-Blunderbore

de kom i andra nivån av durance of hate. flera stycken och en tung boss med både fire och cold enchanted. jag fick town portla ut i ren skräck att bli omringad för de hade mig nästan och sen när vi tog oss ner igen så hade de skingrats och vi slog ner dem snabbt och effektivt men det var då det hände. ledaren och en till var kvar när mercen plötsligt fick in en fullträff och sänkte honom. jag var på tok för nära och corpse explosion med carried cold damage var massiv. jag var så nära att dö att jag nästan frös. med en kvar hade det kunat bli slutet men tack och lov ryckte jag mig ur chocken och helade mig för att sen ta ner den sista blunderboren

när mephisto föll så var det en rare holy water sprinkler, lite blått och så en unik. denna

kul med unika finds men jag tvivlar på att jag kommer få nytta av den så det blir nog att lämna den i Kurast

värt att nämna var att jag aldrig tror jag mött så många undead stygian dolls som jag gjorde denna gången. det var en insane ammount. även sanslöst många låsta kistor

edit: just det! hittade en grand charm med + 9 max damage och + 70-80 ar

Permalänk
Medlem

ingen av er som är på g att göra ett nytt försök? finns fortfarande flera classes att prova och massor av glory att tjäna!

ni är alla helt hooked på diablo 3

edit: live time

Permalänk
Medlem

dags för sealsen nu och sen diablo nightmare

http://www.twitch.tv/guffaharley/dashboard

Permalänk
Medlem

woooooow!!!!!

hello game changer!

det blir nock byte till axe mastery och natural resistance(i och med brist på sköld)

minns inte exakt procent jag fick på dmg men den var nog högre i alla fall +140-200% Enhanced Damage (varies)

denna godbiten är det

Permalänk
Medlem

jag har en längre tid funderat på hur min nuvarande vapen-gear kan klara sig på hell. i brist på merc boosing aura eller egen aura så hade både jag och mercen kunnat få problem på hell

med denna yxan så tror jag att vi har hittat en potentiell lösning på detta

onekligen kommer skölden med +55 ca resist all ryka men jag har hittat nytt gear och med en 10 i natural resist så har jag en rätt schysst bas. har även sparat lite ringar och amuletter för en resit-regnig dag där en yxa som dena kräver att man gräver fram lite stash goodies

hjälmen just nu har två topazer och en resist vill jag minnas..liksom min rustning

jag hade en 4 socket som togs med till act 4 men den försvan med juvve-stashen efter en utdragen strid och diverse roaming på tredje området

smällar man får ta när hell ska raseras och baal tvingas på knä

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

jag har en längre tid funderat på hur min nuvarande vapen-gear kan klara sig på hell. i brist på merc boosing aura eller egen aura så hade både jag och mercen kunnat få problem på hell

med denna yxan så tror jag att vi har hittat en potentiell lösning på detta

onekligen kommer skölden med +55 ca resist all ryka men jag har hittat nytt gear och med en 10 i natural resist så har jag en rätt schysst bas. har även sparat lite ringar och amuletter för en resit-regnig dag där en yxa som dena kräver att man gräver fram lite stash goodies

hjälmen just nu har två topazer och en resist vill jag minnas..liksom min rustning

jag hade en 4 socket som togs med till act 4 men den försvan med juvve-stashen efter en utdragen strid och diverse roaming på tredje området

smällar man får ta när hell ska raseras och baal tvingas på knä

Det är onekligen en väldigt tung yxa, men det känns livsfarligt att offra skölden som inte bara har all ress utan även block vilket är en fantastisk stat! Dessutom är den långsam som attan men det går kanske?

Hur var act4 nm i övrigt? lite tunt med info i senaste posten

Permalänk

När blir nästa stream ?

Permalänk
Medlem

Hela act gick jävligt fort denna gången för att vara nightmare. Det var som om jag whirlwindade mig igenom ondskans horder. Min uppgraderade flail krossade allt i vår väg, uppbackad av mercen med lien och holy freeze. Jag hade konstant koll på life bubblan och växlade mycket mellan dim vision och lif tap. Dim vison slår ut stygian hags spawning och vill minnas att det funkade på oblivion nights också vad gäller deras ranged attack. Det var effektivt framför allt även på glooms/burning souls. Det var en jävla massa såna och de skadade mig när de kunde. Jag hade kontroll dock och rörde mig mycket och slog ut hord efter hord

Jag var illa ute en enda gång och det var i chaos sacntuary mellan kyrkan och lavan när pit lords och knights av båda slagen rusade ner längs gången för att döa mig. Jag var cursed eller decrepified och pitlord bossen hade fanaticism(kanske även extra strong) så det var fullt fart nedåt för healthen men jag slog om och slog tillbaka

Jo yxan är tung! Alltså skölden är viktig men jag har en gothic shield(normal) och det är inte ofta jag hör den skydda mig. Defensen den ger är inte tillräcklig för att rättfärdiga damage lossen mot yxan. Resisten däremot är. skulle jag hitta en grym sköld med 4 sockets så har jag 4 perfect diamonds redo som ska in. den tar jag i så fall med mig genom hela hell uppenbarligen men det kommer till att komma lägen där en hög damage med blind och crushing blow kommer ha upper hand mot flail och sköld. I och med slow (70 %) och stun kommer de inte kunna slå mig så mycket ändå. Visst kommer det kräva att jag ser till att inte hamna i omringade lägen men jag har howl i off hand skillen och den köper mig tiden jag behöver. Det har hänt massor med gånger

Jag kommer tänka igenom detta noga dock för en reset kommer kräva två resets om jag inte får det at funka(och då vill återgå till nuvarande build)

Om vi har flyt så blir det lite lir ikväll vid 6-7 till 8-9 men det är en svår helg för lir. Jag återkommer! edit: räkna inte med ikväll. fredagsmysen börjar tidigare än vanligt : )

vi e hos bruden denna helgen MEN det slog mig just att det är drinklfest imorgon vid 8. kanske hade man kunnat klämma in nån timmes lir eller två om man drar hem för att fixa till sig lite med lite marginal så man kan spela lite på lördagen också : )

jag uppdaterar: fuck it! vi tar en timme+ från ca 17 30/1745 till 1830 1845

det är trots allt fredag så börjar vi på act 5

Permalänk
Medlem

lets rock!

ska bara flytta om i stashen så är det go time sen