Permalänk
Medlem

För att gå lite offtopic. Varför försvinner den här tråden från "Mina trådar" om man inte skrivit i den på ett tag?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Skämtar du med mig?

Fiber är inte den primära anslutningen i Sverige.

http://bredbandskartan.pts.se

Kanske inte, men vart jag än flyttar så verkar det finnas fiber, men då ska jag tillägga att jag inte bor i skogen heller utan alltid flyttar till större byar eller städer.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Kanske inte, men vart jag än flyttar så verkar det finnas fiber, men då ska jag tillägga att jag inte bor i skogen heller utan alltid flyttar till större byar eller städer.

Halva Sverige är skog. Det bor folk där.

Visa signatur
Permalänk

http://www.fz.se/artiklar/recension/20150324/mario-party-10 Inte spelat serien sen 4an, är det så illa som det låter med viftpinnen eller är det okej fast om man spelat föregående spel är man trött på det?
Kommer ju bara köra spelet några gånger per år.

Skrivet av Thornblom:

Halva Sverige är skog. Det bor folk där.

Även i städer finns byggnader som bara har Kabeltv internet eller adsl. Vissa får till och med nöja sig med mobilt "bredband".

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Kommer den ut 23e april för oss i Europa också eller bara i USA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Kommer den ut 23e april för oss i Europa också eller bara i USA?

Europa också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Europa också.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Vad tycker ni? Ser ni fram emot 200cc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Tack!

Vad tycker ni? Ser ni fram emot 200cc?

Ser mest fram emot nya banorna. De ser underbara ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Konsolgrävare

Riktigt taggad!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Jag vill ha det där spelet så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Tack!

Vad tycker ni? Ser ni fram emot 200cc?

Skrivet av Cooling23:

Ser mest fram emot nya banorna. De ser underbara ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Själv så är jag taggad på bådadera! Nya banor är skitkul och sen tror jag att "satan i gatan va fort det går" känslan kommer infinna sig med 200cc klassen
Jag tror helt enkelt att det kommer bli en bra uppdatering till vad som redan är ett riktigt bra spel!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Själv så är jag taggad på bådadera! Nya banor är skitkul och sen tror jag att "satan i gatan va fort det går" känslan kommer infinna sig med 200cc klassen
Jag tror helt enkelt att det kommer bli en bra uppdatering till vad som redan är ett riktigt bra spel!

Jag tror att mer speed kommer göra det ännu roligare och man kommer få lära om sig lite om hur kurvor ska tas osv... ska helt enkelt bli skitskoj!

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Ser mest fram emot nya banorna. De ser underbara ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Hurtigbullen:

Själv så är jag taggad på bådadera! Nya banor är skitkul och sen tror jag att "satan i gatan va fort det går" känslan kommer infinna sig med 200cc klassen
Jag tror helt enkelt att det kommer bli en bra uppdatering till vad som redan är ett riktigt bra spel!

Skrivet av Bejje:

Jag tror att mer speed kommer göra det ännu roligare och man kommer få lära om sig lite om hur kurvor ska tas osv... ska helt enkelt bli skitskoj!

Verkligen! Jag är otroligt glad att de valde lägga till ännu en bana med F-Zero tema! Såg en video på den banan med 200cc, helt sjukt

Permalänk
Medlem

Var det imorn eller på fredag som det var dags för allt det nya i Mariokart?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Var det imorn eller på fredag som det var dags för allt det nya i Mariokart?

Imorgon!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Och nu är det släppt! Tjoho!

Banorna är kanonfina, men dessvärre så kan jag inte prova 200cc klassen. Man måste tydligen låsa upp den. Läste nåt om att man måste klara 150cc, men om det innebär att man måste få guldpokal i alla kupper eller om det räcker med en pokal i varje kupp vet jag inte.

Är faktiskt lite irriterad på det ju nu, såg fram emot att swosha fram i 200cc, men istället sitter jag och grindar kupper för att försöka vinna 150cc guld på varje bana. Är det nåt som jag personligen inte gillar så är det att man måste låsa upp banor och klasser, men det finns väl dom som tycker annorlunda.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Och nu är det släppt! Tjoho!

Banorna är kanonfina, men dessvärre så kan jag inte prova 200cc klassen. Man måste tydligen låsa upp den. Läste nåt om att man måste klara 150cc, men om det innebär att man måste få guldpokal i alla kupper eller om det räcker med en pokal i varje kupp vet jag inte.

Är faktiskt lite irriterad på det ju nu, såg fram emot att swosha fram i 200cc, men istället sitter jag och grindar kupper för att försöka vinna 150cc guld på varje bana. Är det nåt som jag personligen inte gillar så är det att man måste låsa upp banor och klasser, men det finns väl dom som tycker annorlunda.

Jag har ju så klart klarat alla kupper, men just 150 cc tror jag att jag saknar guld på några banor så det är ju skit om jag inte kan köra 200cc då

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Nja det står inget om att det måste vara guld, så det räcker nog att klara alla banor på 150cc.

Grand Prix: Must beat all cups on 150cc to play Grand Prix on 200cc
● VS race: 200cc can be selected from the beginning.
● Online play custom rules: 200cc can be selected from the beginning.
● Friend Lobby: 200cc can be selected from the beginning.
● Tournament settings: 200cc can be selected from the beginning.
● When you Brake while Drifting in 200cc mode, sparks will fly from your tires.
● Breaking now possible while drifting using the Wii Remote by pushing B, 1, & 2 buttons at the same time.
● Able to add CPU players to Online Custom Rules, but only human players will count for scoring.

● Pressing the minus button on the following controllers will now put the map on the screen:

Wii U Pro Controller
Classic Controller
Wii Remote + Nun-chuck

● The seasons on the Animal Crossing course are random except in Time Trials, which is limited to Summer only.
● 10 new stamps added for use in Miiverse posts
● Bug Fixes

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Nja det står inget om att det måste vara guld, så det räcker nog att klara alla banor på 150cc.

I patch notes på http://www.vooks.net/patch-notes-for-mario-kart-8s-second-dlc... så står det: "200cc class added for Grand Prix (after completing all 150cc cups with a gold trophy), VS Race, and Online." (nästan längst ner).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Men vafaan! Har ni andra fått banorna? För mig står det bara nåt i stil med "purchased but not available until release date".
Varför har inte banorna kommit till mig, kan jag göra något?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Men vafaan! Har ni andra fått banorna? För mig står det bara nåt i stil med "purchased but not available until release date".
Varför har inte banorna kommit till mig, kan jag göra något?

Känns dumt att fråga men har du installerat uppdateringen?

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Känns dumt att fråga men har du installerat uppdateringen?

Jag har inställt på automatiska uppdateringar och det har alltid uppdaterat sig självt tidigare. Hur gör jag det manuellt då?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Skumt, jag stängde av Wiiet och startade upp det igen och när jag då startade Mariokart så frågade den om jag ville uppdatera. Konstigt att den inte gjorde det första gången. Så nu ska jag bara vänta på att den uppdaterar och sen köra

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Skumt, jag stängde av Wiiet och startade upp det igen och när jag då startade Mariokart så frågade den om jag ville uppdatera. Konstigt att den inte gjorde det första gången. Så nu ska jag bara vänta på att den uppdaterar och sen köra

Blir ofta så när jag skulle spela nya grejer till Hyrule Warriors, fick stänga av och starta några gånger innan uppdateringen gick igång.
Så gissar på att det är så till andra spel med.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Blir ofta så när jag skulle spela nya grejer till Hyrule Warriors, fick stänga av och starta några gånger innan uppdateringen gick igång.
Så gissar på att det är så till andra spel med.

Ja precis, sådär var det för mig vid förra patchen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Nåja, nu har jag spelat alla nya banor och har kört en del på 200cc också och kan bara säga att det bästa med uppdateringen är 200cc, så jävla skönt. Rätt svårt på vissa kurviga banor, men jävligt kul

Också riktigt kul med en ny F-Zero bana.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Nåja, nu har jag spelat alla nya banor och har kört en del på 200cc också och kan bara säga att det bästa med uppdateringen är 200cc, så jävla skönt. Rätt svårt på vissa kurviga banor, men jävligt kul

Också riktigt kul med en ny F-Zero bana.

Nu blir jag ju ännu mer sugen... Vafan, sukta mig bara, gör det!! Får iaf lite mer motivation att fixa guldpokal i alla cup:er.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Nu blir jag ju ännu mer sugen... Vafan, sukta mig bara, gör det!! Får iaf lite mer motivation att fixa guldpokal i alla cup:er.

Ja jag kan ju säga som så att jag åkte utanför banan ett antal gånger på 200cc på ställen där det var först sväng åt ena håller och sedan sväng åt andra hållet direkt efter. Man måste vara otroligt snabb på slide-knappen och göra det god tid innan en kurva

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Detta kanske inte hör hemma i den här tråden men jag vill ändå tipsa om att webhallen säljer Mario Kart 8 för 349:-

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/178251-mar...