Hörlurar 3000-3500 klassen. Musik och spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

Jag var faktiskt till Hifiklubben idag och jämförde B&W PX mot Sony 1000MX3. Jag hade dock inte möjlighet att testa LDAC utan det blev AAC med musik från Apple Music. Mitt val föll på Sony. Dock kostar MX3 4000kr idag. Kanske för högt för din budget? PX har nedsatt pris just nu från 4300kr till 3800kr.

Om man har möjlighet att använda LDAC så finns det få ANC lurar som klår Sony`s WH-1000 XM2 och XM3 i allmän ljudkvalitet .
Jag själv använder mina XM2 lurar dagligen och fullkomligt älskar dem Om jag ska byta så blir det till XM3 .
Jag lade till AptX codecen för Win10 så nu låter dessa lurar helt okej till datorn också via BT .
Men behöver man inte ANC så finns det givetvis bättre lurar än Sony`s , men med ANC så är de svårslagna.

Visa signatur

Medion Erazer Beast X40 | Intel i9 13900HX | 32 GB DDR5 5600Mhz | 2TB WD Black SN850X NVMe , 4TB WD Black SN850X NVMe | nVidia GeForce RTX 4080 12 GB GDDR6 | 17.0" WQHD IPS 240Hz | Windows 10 Pro 64-Bit |
OnePlus 7T Pro McLaren Limited Ed 6.67" 3K

Permalänk

@nyllet83: äh köpte 1000x2 blev bättre ljud när man ändrade lite i appen, tror jag mest fick ångest över köpet för att jag lika gärna egentligen kunde köpa ett par hörskydd för 5 kr på apoteket.

Men blev 1000x2 för 2300, kunde såklart sparat 800 på 900n men vafan, nu har ja köpt skiten, är iallafall en bra box till hörlurarna

Permalänk
Avstängd

Hörlurar är riktigt svårt just nu. De med bra funktioner har dåligt ljud och de med bra ljud har dåliga funktioner.
Efter mycket research köpte jag ett par sony WH-1000 XM2 och ett par Sennheiser Momentum 2 (BT) för att jämföra.
Sonylurarna hade bra funktioner! Intuitiv touchpad för kontroller, en app med full kontroll över brusreduceringen och stöd för både LDAC och APTX HD, vilket var lovande då jag har all min musik i FLAC-format. Men trots det så var det kasst ljud.

Sennheiserlurarna å andra sidan har en liten knapp som kontrollerar alla kommandon, man måste trycka in den rätt antal gånger för att byta låt etc. Och trycker du ner den två gånger när musiken inte spelas så ringer den upp det senaste samtalet, vilket är oerhört drygt till en början. Man kan inte heller kontrollera brusreduceringen på något sätt, den är alltid på när lurarna är på. De är rätt gamla så de stödjer bara APTX och inte APTX HD (eller LDAC).
Däremot så är ljudet fantastiskt. Det är kristallklart och välbalanserat. En helt annan liga än Sonylurarna.

Man får bestämma själv om man gillar funktionalitet eller ljudkvalitet. För mig blev Sennheiserlurarna det självklara valet att fortsätta använda!

Permalänk

Efter att ha testat Audeze Mobius så spelar det ingen roll att de ser ut som en (iof rätt slimmad o snygg) gaminglur. Ljud för både spel och musik är så pass mycket bättre än annat liknande jag hört så det lätt är värt det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP