Värdeminskning på GPU?
God vår på er.
Lång historia kort: den här våren har varit allt annat än smidig med elektroniska inköp, och nu sitter man i en tråkig sits för andra gången.
Har agerat mellanhand åt en ung släkting och köpt två stycken EVGA 2080, som jag antar skulle bryggas. Dessa anlände alltså hos mig och skulle sen vidare till denne. Varför man inte valt andra alternativ är oklart, då denna person var klistrad på sitt val och vägrade ändra sig trots uppmaning. Snäll som jag är ställde jag upp.
Nu har jag haft dessa i en vecka och får blandade signaler. Ena stunden ska man ned till mig för att hämta det (det är ingen kort resa) och andra så vill man att jag kommer upp. Sen försöker man tydligen lösa det via ytterligare en annan aktör, för att dagen efter få veta via en annan släkting att det förslaget inte funkar. En annan dag är man osäker på om korten ska behållas överhuvudtaget. En jäkla soppa.
Vad jag förstår gäller 14 dagar på ångerrätten efter mottagande. Min fråga här är alltså hur kraftig värdeminskningen ser ut om man nu drar ut på det så pass att ångerrätten löper ut och man blir tvungen att sälja den? Vad jag förstår inkluderar båda dessa kort även tillgång till Anthem, Battlefield V, och Metro: Exodus, samt har tre års produktgaranti. Marknadsvärdet i Sverige ligger på cirka 8500-9000kr, vilket är ungefär vad som gavs per enhet
Tacksam för tips på lösningar, tankar kring pris, och diskussion. Jag avväger just nu att bara skicka tillbaka grejerna och ta smällen i relationen. Garanterat är detta sista gången jag agerar mellanhand för stora summor.