PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Ingen vinst på Elgiganten-lotteriet idag heller.
Det lär väl dyka upp en hel del PS5 (inköpta på Elgiganten) på blocket/tradera under helgen samt måndag....Det ligger redan flera på blocket som vunnit på lotteriet som i förtid lagt ut annonser på PS5 som ska levereras i morgon. Det är sååå jäkla tråkigt detta giriga beteende! Kan de inte bara låta oss som vill köpa PS5 för att spela köpa ....

Permalänk

Ingen vinst och inte ett knyst från Inet där jag förhandsbokade 11:e juni. Ger upp skiten snart då Inets inköpare verkar jobba på annat än ps5 som det verkar. Skickade till kundtjänst för ca. 2 veckor sedan och då hade inte fått in en enda konsol 2021. De har dessutom ingen aning om när de kan få nya. Hade snart till och med varit bättre att boka från webhallen som snart går om. Gillar Inet men aldrig att jag förhandsbokadar något där igen.

Permalänk
Medlem

Har någon hört något från komplett?

Permalänk
Avstängd

Ingen vinst här heller. Trist att folk som vinner säljer konsolerna till överpris dagen efter.

Lite kul iallafall att inte alla annonser på blocket säljs då det är många som ligger kvar som är både en och två veckor gamla. Hoppas nötterna får gå mer i pris så de förlorar på sin idiotiska ide att scalpa😂

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Idag blev det vinst!
Anmälde mig en gång och lyckades få en denna gången!

Permalänk
Medlem

Grattis till er alla! Kul att så många vann Själv så fick jag den tråkigare versionen utav mailet.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet när NoN får en ny leverans? Väntar fortfarande på min betalda order från förra Torsdagen ska skickas

Permalänk

Jag fick kod av Elgiganten, blev utvald

Permalänk
Medlem

Lyckades äntligen få en ifrån EG!
Ni andra som också lyckades vinna, har de skickat era?
Beställde med expressfrakt med beräknad ankomst imorn men känns lite sådär när de inte skickat ut ännu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raiku:

Beställde du hämta i butik eller hemleverans? Jag har hämta i butik på en DE beställd 28/9

Hemleverans

Permalänk
Skrivet av Ante1213:

Lyckades äntligen få en ifrån EG!
Ni andra som också lyckades vinna, har de skickat era?
Beställde med expressfrakt med beräknad ankomst imorn men känns lite sådär när de inte skickat ut ännu!

På min beställning står också leverens 5/2, valde express leverans till ombud.
Känns omöjligt att få denna veckan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bestone_swe:

På min beställning står också leverens 5/2, valde express leverans till ombud.
Känns omöjligt att få denna veckan.

Mitt senaste paket från Elgiganten skickades runt klockan 23 och var framme dagen efter.

Permalänk
Medlem

Grattis folket! En fråga till er som vann:
Anmälde ni er en gång? Eller flera gånger med olika namn, adress, etc. av en familjemedlem/vän?
Försöker förstå om Elgiganten tar bort dubbletter, botar, och annat liknande .

Permalänk
Skrivet av anon287298:

Mitt senaste paket från Elgiganten skickades runt klockan 23 och var framme dagen efter.

fick du leverans bekräftelse vid kl 23?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

Grattis folket! En fråga till er som vann:
Anmälde ni er en gång? Eller flera gånger med olika namn, adress, etc. av en familjemedlem/vän?
Försöker förstå om Elgiganten tar bort dubbletter, botar, och annat liknande .

Både jag och sambon anmälde oss, jag blev utvald men inte hon.
Så dom verkar inte ta bort dubbletter!

Om hon nu inte sa att hon anmälde sig fast inte gjorde de för att hon inte ville att jag skulle köpa! 😁

Permalänk

Tjabba,
Jag har varit en läsare på forat under en längre tid, men aldrig skrivit.
Känns som jag känner alla som deltagit här och har även lidit med er.
Vann ett PS5 på Elgiganten idag, andra försöktet.
Kommer fortsätta tävla och om jag skulle vinna så kommer min kod att gå raka vägen till någon av er här.
Är precis som er så jävla rutten på alla scalpers och har längtat så in i helvetes länge efter detta.

Så, fortsatt lycka till! Jag hoppas att jag ska kunna göra någon av er glad i framtiden.

Tjo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WesternUndigital:

Tjabba,
Jag har varit en läsare på forat under en längre tid, men aldrig skrivit.
Känns som jag känner alla som deltagit här och har även lidit med er.
Vann ett PS5 på Elgiganten idag, andra försöktet.
Kommer fortsätta tävla och om jag skulle vinna så kommer min kod att gå raka vägen till någon av er här.
Är precis som er så jävla rutten på alla scalpers och har längtat så in i helvetes länge efter detta.

Så, fortsatt lycka till! Jag hoppas att jag ska kunna göra någon av er glad i framtiden.

Tjo!

Jag vann en idag, den går till min kompis så jag slipper dra med mitt ps5a nör vi ska lira hos han.

Kommer följa ditt exempel och fler borde göra det. Dock får man akta sig så ingen scalpar koderna man eventuellt delar ut här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dave88:

Jag vann en idag, den går till min kompis så jag slipper dra med mitt ps5a nör vi ska lira hos han.

Kommer följa ditt exempel och fler borde göra det. Dock får man akta sig så ingen scalpar koderna man eventuellt delar ut här.

Går väl att skicka PM till någon som är i behov av en kod i så fall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

Grattis folket! En fråga till er som vann:
Anmälde ni er en gång? Eller flera gånger med olika namn, adress, etc. av en familjemedlem/vän?
Försöker förstå om Elgiganten tar bort dubbletter, botar, och annat liknande .

Jag hade en anmälan på denna och den förra dragningen. Så de kanske fått bort en del dubbletter mm

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante1213:

Lyckades äntligen få en ifrån EG!
Ni andra som också lyckades vinna, har de skickat era?
Beställde med expressfrakt med beräknad ankomst imorn men känns lite sådär när de inte skickat ut ännu!

Samma för mig express till ombud beräknad till imorgon men ingen uppdatering om leverans och nu är kl. 23:15 så tvivlar starkt på nån leverans imorgon

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk

jag vann en utlottning!!!.. dock va det kärringens "grattis du är utvald att köpa en ny dammsugare"

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kill_It:

Har någon hört något från komplett?

Nix, knäpptyst

Permalänk

Någon här som fått leverans bekräftelse från Elgiganten som beställde igår PS5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestone_swe:

Någon här som fått leverans bekräftelse från Elgiganten som beställde igår PS5?

Nä inget än

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Skrivet av bestone_swe:

Någon här som fått leverans bekräftelse från Elgiganten som beställde igår PS5?

Nada mano, verkar inte som man får sitt ps5 idag trotts allt

Permalänk
Skrivet av Dave88:

Jag vann en idag, den går till min kompis så jag slipper dra med mitt ps5a nör vi ska lira hos han.

Kommer följa ditt exempel och fler borde göra det. Dock får man akta sig så ingen scalpar koderna man eventuellt delar ut här.

Haha, detta skulle vara höjden av tråkighet! Men vi kan inte göra annat än att tro på det bästa om varandra.
Magkänslan säger att här inte är direkt scalper-typens hangout

Permalänk
Medlem

Man vet att man är desperat när man under natten har drömt att man fick tag på ett PS5. Sedan när man vaknar inser man att det bara var en dröm. Attans, kunde man inte få drömma lite till! 😂

Permalänk

Fick hem min ps5 igår som jag lyckades köpa från power häromdagen. Två saker som slog mig: satan va stor den känns och den är ju ljusgrå, inte vit? 😄

Nu ska jag bara lista ut hur jag kan ta mig ur alla planer jag och frugan har i helgen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -AgamemnoN-:

Fick hem min ps5 igår som jag lyckades köpa från power häromdagen. Två saker som slog mig: satan va stor den känns och den är ju ljusgrå, inte vit? 😄

Nu ska jag bara lista ut hur jag kan ta mig ur alla planer jag och frugan har i helgen.

Du får fejka en magsjuka och stanna hemma ;P

Permalänk
Medlem

Har pratat med kundtjänst på Elgiganten nu på morgonen. Vet inte om det är så för samtliga ordrar från gårdagens lotteri men mitt PS5 hade i alla fall inte gått iväg igår eller inatt. Början på nästa vecka skulle jag räkna med var informationen jag fick. Jaja...