Fredagsfokus 19: Switch OLED och Coop tvingas stänga på grund av hackerattack

Permalänk
Melding Plague

Fredagsfokus 19: Switch OLED och Coop tvingas stänga på grund av hackerattack

Det blev ingen Switch Pro och det blev ingen mat. Anton och Noelia summerar veckans två största snackisar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Såg den dyka upp på Apple podcast och dök in på youtube för att se att den inte var uppe än. Nu så

Edit!: Jag får bara gratulera Sweclockers/Geeks till en bra rekrytering av @landmarks! Skriver skitabra och stundtals väldigt roliga artiklar, samt var hemma framför kameran direkt!

(Kollade precis, männskan är ju fan uppe i 266 artiklar, sen mars!)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Printscreen:

Såg den dyka upp på Apple podcast och dök in på youtube för att se att den inte var uppe än. Nu så

Jag råkade trycka publish istället för schedule, tänkte att vi kan bjuda podcastlyssnarna på lite förtur istället för att ta ner den igen

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Virtual Boy var inte tillräckligt avskräckande, finns ju trots allt Nintendo Labo VR-kit 👍 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5069948

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Såg den dyka upp på Apple podcast och dök in på youtube för att se att den inte var uppe än. Nu så

Edit!: Jag får bara gratulera Sweclockers/Geeks till en bra rekrytering av @landmarks! Skriver skitabra och stundtals väldigt roliga artiklar, samt var hemma framför kameran direkt!

(Kollade precis, männskan är ju fan uppe i 266 artiklar, sen mars!)

Tänkte på det jag också! Många och bra artiklar nu

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Printscreen:

Såg den dyka upp på Apple podcast och dök in på youtube för att se att den inte var uppe än. Nu så

Edit!: Jag får bara gratulera Sweclockers/Geeks till en bra rekrytering av @landmarks! Skriver skitabra och stundtals väldigt roliga artiklar, samt var hemma framför kameran direkt!

(Kollade precis, männskan är ju fan uppe i 266 artiklar, sen mars!)

Skönt att det såg bättre ut än vad det kändes som Kan säga att jag har absolut noll och ingen erfarenhet av att sitta på den sidan av kameran , så det fick bli en klassisk "Mitt BästaTM" och hoppas det går vägen.

Värmer verkligen att få höra! Får hoppas på att kommande 266 duger de med

Skrivet av Halldin:

Tänkte samma, jag själv hade knappt kunna säga vad jag heter tror jag.

Högst oklart om jag hade kunnat svara på det om jag fått frågan, ärligt talat Jag var rätt nervös mellan varven!

Skrivet av ronz:

Tänkte på det jag också! Många och bra artiklar nu

Tack! Som ovan, verkligen kul att höra All (konstruktiv) kritik och feedback är såklart mer än välkommen, men blir ändå lite extra glad och motiverad av detta!

Permalänk
Medlem

Ingen annan som reagerar på att switch oled tvingas stänga pga hackerattacker?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Naturligtvis tar vi gärna emot konstruktiv kritik, men otrevligheter och påhopp kommer ej att tolereras.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Kul med nya ansikten i....höll på att säga tv-rutan 😅
Välkommen @Landmarks!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

@Undac Lysande rekrytering, men var rädd om @Landmarks så hon inte bränner ut sig. Himla rolig framför kameran och underbara artiklar.

Permalänk
Medlem

Kul att Noelia är med!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Musikälskare

Väldigt bra!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på vissa SweC medlemmar? Så fort någon ny kommer in då kränks folk har jag märkt.

Jag gillade det här.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Mycket bra premiär av Noelia. Bra att Sweclockers utökar redaktion med duktiga medarbetare och låter dem synas.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Printscreen:

Edit!: Jag får bara gratulera Sweclockers/Geeks till en bra rekrytering av @landmarks! Skriver skitabra och stundtals väldigt roliga artiklar, samt var hemma framför kameran direkt!

(Kollade precis, männskan är ju fan uppe i 266 artiklar, sen mars!)

Jag kan bara hålla med om detta. Långt bättre än vad jag någonsin skulle kunna prestera!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Bra fokusavsnitt! Just upplägget att ha en fredagsfokus när ni inte har Fredagspanelen är bra. Och roligt att ni alla kan sitta framför kameran också.

Nu för tiden öser det ut nyheter av @Landmarks , det är knappt man hinner med fast man har SweC sida upp hela dagarna

Och alla är intressanta förutom allt vad kryptovalutor heter, men det för jag är så trött på ämnet ifråga.

Och skönt att ni rensar saker som bara är negativa/elaka innan man hinner läsa kommentarerna!

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag inbillar mig men jag tycker det är bra mycket fler nyheter nu än tidigare sedan Noelia kom hit? Hon skriver sjukt många iaf, och intressanta/bra. Känns som jag kollar swec typ 24/7 men det är alltid nya nyheter. Gillar.

Stor tumme upp.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Instämmer med andra. Känn bara inte press att du måste leverera 3 nyheter om dagen så du inte blir utbränd.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Trevligt med nya personer, tyckte det var en bra duo!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Noelia, du är ju hur naturlig som helst framför kameran! Minns när Kenneth var ny på Swec och var rätt nervös på tidiga videos

Visa signatur

Windows 11 Pro | Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Datavetare

Tycker som många andra här att @Landmarks nyhetsartiklar håller en lysande nivå.

De är destillerade till den relevanta essensen (för det handlar om nyhetsartiklar, inte essäer) men får ändå med de relevanta pekare till tidigare associerade artiklar samt relevanta länkar för den som vill läsa mer kring ämnet alt. kolla upp var skribenten baserar sin artikel på.

Som exempel denna, denna och denna.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd

Angående Coop och att det är flera parter inblandade i denna röra.

Coop har rimligen ett avtal med Visma och kan strunta i vem som är inblandad och hur "högre upp".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Noelia, du är ju hur naturlig som helst framför kameran! Minns när Kenneth var ny på Swec och var rätt nervös på tidiga videos

Jakob var inte heller så bra. Han tittade aldrig rakt in i kameran

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Håller med, Noelia gjorde ett starkt intryck för att vara första gången! Det blev lite väl tramsigt kanske emellanåt men det bådar ju gott för bra personkemi och framtida ämnen

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2