Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Handlar i mitt tycke om 2 frågor:
-Vad kör majoriteten av dina vänner? Välj det om du gillar online-lir.
-Vilken konsoll har exklusiva titlar som tilltalar?

Spel på båda plattformarna verkar generellt prestera ganska likartat så svårt att säga att någon är kraftfullare än den andra.
Xbox är väl lite tystare än PS5 om du är ljudkänslig(inte så att PS5 låter särskilt högt men ändå).
Vad du än väljer så är ju båda konsollerna trevliga val

Själv kör jag PS5 då jag kört playstation sen -97 men har givetvis spelat mycket Xbox genom åren med och tycker de är trevliga.
Gamepass som finns nu till Xbox ser riktigt trevligt ut jämfört med Sonys motsvarighet.

Största problemet för dig är väl snarare att få tag någon av dem då komponentbristen ser ut att hålla i sig nästa år med

Det är just det. Jag har nog inte vänner som jag skulle spela med. I så fall kommer jag ju bekanta mig med nya via de spel jag kmr spela.

Kommer från PC världen men har tyvärr en trött PC nu som inte klarar att spela AAA-spelen... Jag är inte heller så värst sugen på att införskaffa mig en värstingPC i takt med andra prioriteringar. Krasst spelar jag endast på helgen (4-5h) och någon gång i veckan.

Men krasst så handlar det om spel som Fifa, BF m.m. Eventuellt om jag köper en extrakontroll och hittar ett spel som min sambo skulle kunna tycka är roligt. För något år sen ägde jag en switch som jag spelade en del med sambon (mario party). Sålde den sen för jag tröttnade... Saknade AAA-spelen.

Det enda spelet jag kan tänka mig skulle vara roligt är just Spiderman och Wolverine (som lär komma om typ 3 år haha).

Jag har också varit inne på att köpa VR-headset. Vilken konsol skulle faktiskt kunna fungera med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik441:

Någon som kör series X med LG C1? Bra priser just nu på den tvn. Känns som det borde vara en bra kombo.

Just fått hem min, tok nöjd so far! 👌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0ld:

Just fått hem min, tok nöjd so far! 👌

Har samma kombination sen ett dygn ungefär. Inte hunnit lägga så mycket tid på det än, men att få 4K, HDR och eARC att funka optimalt är icketrivialt, så se några youtubevideos eller läs någon guide om du väl köper

Men bilden och flytet är som väntat lysande!

Edit:
Lite OT, men något jag eventuellt skulle titta på innan jag köper, och som jag missade, är hur mycket reklam och "rekommendationer" som LG har tryckt in i gränssnittet, och där långt ifrån allt går att stänga av. Det är inte helt enkelt att förklara för barnen varför man inte kan se filmerna som dyker upp högst upp när man trycker på hemknappen.

Permalänk
Skrivet av adde1337:

Det är just det. Jag har nog inte vänner som jag skulle spela med. I så fall kommer jag ju bekanta mig med nya via de spel jag kmr spela.

Kommer från PC världen men har tyvärr en trött PC nu som inte klarar att spela AAA-spelen... Jag är inte heller så värst sugen på att införskaffa mig en värstingPC i takt med andra prioriteringar. Krasst spelar jag endast på helgen (4-5h) och någon gång i veckan.

Men krasst så handlar det om spel som Fifa, BF m.m. Eventuellt om jag köper en extrakontroll och hittar ett spel som min sambo skulle kunna tycka är roligt. För något år sen ägde jag en switch som jag spelade en del med sambon (mario party). Sålde den sen för jag tröttnade... Saknade AAA-spelen.

Det enda spelet jag kan tänka mig skulle vara roligt är just Spiderman och Wolverine (som lär komma om typ 3 år haha).

Jag har också varit inne på att köpa VR-headset. Vilken konsol skulle faktiskt kunna fungera med det?

Jag hade nog rekommenderat en Series X nu med Gamepass i ditt fall. Då får du även Gamepass till din Pc.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adde1337:

Det är just det. Jag har nog inte vänner som jag skulle spela med. I så fall kommer jag ju bekanta mig med nya via de spel jag kmr spela.

Kommer från PC världen men har tyvärr en trött PC nu som inte klarar att spela AAA-spelen... Jag är inte heller så värst sugen på att införskaffa mig en värstingPC i takt med andra prioriteringar. Krasst spelar jag endast på helgen (4-5h) och någon gång i veckan.

Men krasst så handlar det om spel som Fifa, BF m.m. Eventuellt om jag köper en extrakontroll och hittar ett spel som min sambo skulle kunna tycka är roligt. För något år sen ägde jag en switch som jag spelade en del med sambon (mario party). Sålde den sen för jag tröttnade... Saknade AAA-spelen.

Det enda spelet jag kan tänka mig skulle vara roligt är just Spiderman och Wolverine (som lär komma om typ 3 år haha).

Jag har också varit inne på att köpa VR-headset. Vilken konsol skulle faktiskt kunna fungera med det?

Fifa, BF och alla sådana spel kommer ju till båda. För mig var det som fick mig att välja XB denna generation (förutom mer uttalad bakåtkompatibilitet med mina befintliga spel) Quick Resume och VRR. I efterhand så är det framför allt Quick Resume som står ut, det har förändrat hur jag spelar, och kanske än mer hur mycket jag hinner spela på min begränsade tid. Men det gäller förstås inte alla, en del spelar ett spel åt gången och då hjälper ju inte det direkt exempelvis.

Pratet om exklusiva titlar är något överdrivet i mina ögon. De är inte så många på något av systemen så om man inte verkligen typ älskar Uncharted eller liknande så spelar det inte så stor roll. Jag föredrog ju GT över Forza i ett antal år exempelvis men de är rätt likvärdiga nu och Forza Horizon ger ju lite annat.

PS kontroll är väl vad som lockar mig mest där men det vill ju till att det faktiskt används av utvecklarna med, och det har inte varit riktigt så tidigare med den typen av saker. XB har ju haft "HR"-vibrationer ganska länge exempelvis men spelen som nyttjade det var ju extremt få.

VR finns bara på PS än så länge. MS har sagt att de inte har några planer på VR stöd på XB, men det kan ju ändras, hårdvaran klarar ju av det liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Jag hade nog rekommenderat en Series X nu med Gamepass i ditt fall. Då får du även Gamepass till din Pc.

Lite så jag har resonerat. Just i och med att jag faktiskt inte riktigt vet exakt vilket spel jag vill spela. Jag är egentligen inte så extremt intresserad av några exclusivespel (förutom Wolverine på PS5 som lär vara amazing).

Ps5 kontrollen lockar dock. Verkar ju verkligen next gen. Synd att Xbox inte steppade upp där.

I slutändan så känns det som att det spelar ingen roll vilken konsol jag tar, bara jag får tag på någon

Nu till det lite praktiska... Är det ens möjligt att få tag på någon konsol? Jag har försökt kolla lite varje dag... men det ser onekligen svårt ut...

Permalänk
Medlem

10% rabatt på Microsoft presentkort. Fyller på saldot till köp för allt hos MS/Xbox
https://link.getgifted.com/6f9x

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Lite så jag har resonerat. Just i och med att jag faktiskt inte riktigt vet exakt vilket spel jag vill spela. Jag är egentligen inte så extremt intresserad av några exclusivespel (förutom Wolverine på PS5 som lär vara amazing).

Ps5 kontrollen lockar dock. Verkar ju verkligen next gen. Synd att Xbox inte steppade upp där.

I slutändan så känns det som att det spelar ingen roll vilken konsol jag tar, bara jag får tag på någon

Nu till det lite praktiska... Är det ens möjligt att få tag på någon konsol? Jag har försökt kolla lite varje dag... men det ser onekligen svårt ut...

Se till att kolla den här tråden regelbundet 5+ ggr per dag så har du snart fixat en series X.
Störst chans dagtid på vardagar.

Senast i förrgår fanns det länk i den här tråden till Series X att köpa (på Mediamarkt den gången).

Permalänk
Skrivet av adde1337:

Lite så jag har resonerat. Just i och med att jag faktiskt inte riktigt vet exakt vilket spel jag vill spela. Jag är egentligen inte så extremt intresserad av några exclusivespel (förutom Wolverine på PS5 som lär vara amazing).

Ps5 kontrollen lockar dock. Verkar ju verkligen next gen. Synd att Xbox inte steppade upp där.

I slutändan så känns det som att det spelar ingen roll vilken konsol jag tar, bara jag får tag på någon

Nu till det lite praktiska... Är det ens möjligt att få tag på någon konsol? Jag har försökt kolla lite varje dag... men det ser onekligen svårt ut...

Bara hålla koll på forum mm. Boka dom i dina lokala affärer, MM/EG etc så tar du helt enkelt den du får tag på först. Jag har båda konsolerna och dom är väldigt likvärdiga ändå. Tror oavsett vilken du väljer så blir du nöjd. Prestandan är i stort sett identisk. Handlontrollerna har båda sina fördelar etc. Det som talar lite för en casual gamer som du ändå verkar vara är Gamepass.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Bara hålla koll på forum mm. Boka dom i dina lokala affärer, MM/EG etc så tar du helt enkelt den du får tag på först. Jag har båda konsolerna och dom är väldigt likvärdiga ändå. Tror oavsett vilken du väljer så blir du nöjd. Prestandan är i stort sett identisk. Handlontrollerna har båda sina fördelar etc. Det som talar lite för en casual gamer som du ändå verkar vara är Gamepass.

Tack för svar du som ändå har båda konsolerna. :

- är PS5-handkontrollen verkligen så mycket bättre som recensionerna säger ? Next- gen så att säga?

- Vilken blir din go to konsol som du ändå dras mer till och varför?

- gamepass verkar vara mycket bättre än PS motsvarighet ?

Permalänk
Medlem

Jag hittde min genom att kolla http://gpukollen.ingman.me/ var tionde minut i en vecka. När det väl dyker upp här i tråden är det ganska ofta nästan för sent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Tack för svar du som ändå har båda konsolerna. :

- är PS5-handkontrollen verkligen så mycket bättre som recensionerna säger ? Next- gen så att säga?

- Vilken blir din go to konsol som du ändå dras mer till och varför?

- gamepass verkar vara mycket bättre än PS motsvarighet ?

Har också en ps5 och series x. Det finns för mig två extra stora skillnader/fördelar som är värda att nämna. På series x finns gamepass, det är verkligen sjukt bra value för pengarna. Min son kan testa mycket mer spel denna vägen, jag slipper köpa lika mycket som till PlayStation. Har man mycket tid att spela skulle jag säga att series x är de bättre valet. PlayStations stora fördel är mängden exklusiva spel du inte kan spela någon annanstans. Returnal är bland de bästa jag spelat på väldigt väldigt länge och min son älskade ratchet and clank.

Sen har varje konsol små fördelar, när det gäller xbox är det Quick resume och VRR medans på PlayStation är det handkontrollen. Adaptiv triggers och haptic feedback får mig att hellre köpa multiplattforms spel till ps5 än series x.

Sammanfattningsvis tycker jag, har du mycket tid till spel köp Series x. Har du begränsat med tid och vill spela exklusiva spela optimerade för systemet köp en ps5.

Trevlig helg!

Permalänk
Skrivet av adde1337:

Tack för svar du som ändå har båda konsolerna. :

- är PS5-handkontrollen verkligen så mycket bättre som recensionerna säger ? Next- gen så att säga?

- Vilken blir din go to konsol som du ändå dras mer till och varför?

- gamepass verkar vara mycket bättre än PS motsvarighet ?

Xboxens handkontroll är skönare imo om man spelar längre stunder. Ps5ans är jäkligt nice att greppa o spela med i början och det blir en jäkla wow-upplevelse i vissa spel som stöds i ett tag. Detta släpper ändå ganska snabbt så jag känner inte att det spelar nån större roll. Vibrationerna i ps5an är överlägsen.

Jag har spelar mer på Xboxen detta året, mycket pga GP men också mycket pga att jag inte haft en Xbox senaste generationen så jag har haft en del och plocka upp. Playstation har än så länge, detta året inkluderat, haft spel som verkligen lämnat avtryck. Xboxen har Halo, Forza och Gears och dessa är mellanmjölk i min värld. Även dom andra exklusiva spelen på Xbox har varit väldigt mediokra och saknar det där lilla extra som många PS titlar nästan alltid har.
Detta är alltså bakåt i tiden, får se vad framtiden har att erbjuda. Ser iaf ljusare ut än på länge för Xbox och MS. Jag är sjukt nöjd med båda mina köp!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för era svar!

Det lutar mer åt Xbox X , mest p.g.a Gamepass och att jag personligen tycker att den ser jäkligt fin ut. (smaksak)
Nackdelen är väl kontrollen, men skulle man införskaffa Xbox "pro" kontrollen så tror jag verkligen inte det är så stora skillnader. Utifrån de youtubeklipp jag sett på den så verkar det vara riktigt bra med extraknapparna som finns bakom kontrollen.

+ för PS5 är väl ändå fler exklusiva titlar och när väl Wolverine släpps så kommer jag gräma mig över det men samtidigt så kanske jag tröttnar överlag på konsol fram tills dess.

Jag är överlag inte så extremt sugen på att köpa nya spel för 600-800 var och varannan månad. Det känner jag inte riktigt för. Av den anledning så verkar ju Gamepass riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Köp båda konsolerna
Det är bara de exklusiva spelen som är dyrare länge.
Multiplattformen kostar vanligtvis 200 kr inom ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Tack så mycket för era svar!

Det lutar mer åt Xbox X , mest p.g.a Gamepass och att jag personligen tycker att den ser jäkligt fin ut. (smaksak)
Nackdelen är väl kontrollen, men skulle man införskaffa Xbox "pro" kontrollen så tror jag verkligen inte det är så stora skillnader. Utifrån de youtubeklipp jag sett på den så verkar det vara riktigt bra med extraknapparna som finns bakom kontrollen.

+ för PS5 är väl ändå fler exklusiva titlar och när väl Wolverine släpps så kommer jag gräma mig över det men samtidigt så kanske jag tröttnar överlag på konsol fram tills dess.

Jag är överlag inte så extremt sugen på att köpa nya spel för 600-800 var och varannan månad. Det känner jag inte riktigt för. Av den anledning så verkar ju Gamepass riktigt bra.

Du kommer bli riktigt nöjd med Series X! Gedigen konsol och Game Pass är oslagbart! Bästa som hänt gamingvärlden på väldigt länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Du kommer bli riktigt nöjd med Series X! Gedigen konsol och Game Pass är oslagbart! Bästa som hänt gamingvärlden på väldigt länge.

Tack... nu gäller det bara att hitta en konsol att köpa.

Men skulle det dyka upp en ps5 så tar jag den istället. Tror inte jag kommer bli besviken oavsett.

Jag har tidigare haft ps3 och då spelade jag mycket BF bad company 2. Riktigt jävla bra spel

Har innerst inne alltid velat pröva Xbox men tyvärr har PlayStation alltid varit bättre än Xbox... nu är skillnaden minimal. Även om PS5 har ett litet övertag fortfarande (typ kontrollen) så kompenserar ju Xbox det hela med game pass och möjlighet att typ växla till PC osv.

Permalänk
Skrivet av adde1337:

Tack så mycket för era svar!

Det lutar mer åt Xbox X , mest p.g.a Gamepass och att jag personligen tycker att den ser jäkligt fin ut. (smaksak)
Nackdelen är väl kontrollen, men skulle man införskaffa Xbox "pro" kontrollen så tror jag verkligen inte det är så stora skillnader. Utifrån de youtubeklipp jag sett på den så verkar det vara riktigt bra med extraknapparna som finns bakom kontrollen.

+ för PS5 är väl ändå fler exklusiva titlar och när väl Wolverine släpps så kommer jag gräma mig över det men samtidigt så kanske jag tröttnar överlag på konsol fram tills dess.

Jag är överlag inte så extremt sugen på att köpa nya spel för 600-800 var och varannan månad. Det känner jag inte riktigt för. Av den anledning så verkar ju Gamepass riktigt bra.

Lycka till.
Jag har haft en Elite 2 kontroll nu en månad ca och är det den bästa kontrollen som finns just nu? Ja tveklöst. Är den värd 2000+ kronor? Nja.. Ersätter den en Dualsense? Nej, det är helt två olika typer av upplevelser. Eliten är en perfektion av en ”vanlig” handkontroll medans Dualsensen sträcker sig efter nästa grej inom Gamervärlden.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Lycka till.
Jag har haft en Elite 2 kontroll nu en månad ca och är det den bästa kontrollen som finns just nu? Ja tveklöst. Är den värd 2000+ kronor? Nja.. Ersätter den en Dualsense? Nej, det är helt två olika typer av upplevelser. Eliten är en perfektion av en ”vanlig” handkontroll medans Dualsensen sträcker sig efter nästa grej inom Gamervärlden.

Egentligen är det lite tråkigt att MS inte har ett riktigt bra motsvarighet till PS5:ans dualsense...

Ponera att den där Elitekontrollen faktiskt hade dualsensetekniken... Xbox X hade då utan tvekan varit den bästa konsolen.

Ett sånt stort företag som MS måste väl kunna utveckla den typ av teknik?

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett PS5 och Xbox Series X ungefär samtidigt. Har sedan dess spelat ungefär lika mycket på båda men jag har inte betalat en enda krona för spel till Xbox Series X men spenderat en hel del på PS5-spel.

Hade PC tidigare så hade redan köpt Game Pass Ultimate. Sålde mitt grafikkort (RTX 3080) och köpte PS5 och Xbox Series X för pengarna jag fick.

Har köpt PS5-spel som har kostat en hel del. Blandat fysiska och digitala spel. Har inte köpt ett enda spel till Xbox Series X, men är galet nöjd med det ändå och har nog spelat lika mycket som på PS5, fast utan ytterligare kostnad. Game Pass är sjukt bra!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Egentligen är det lite tråkigt att MS inte har ett riktigt bra motsvarighet till PS5:ans dualsense...

Ponera att den där Elitekontrollen faktiskt hade dualsensetekniken... Xbox X hade då utan tvekan varit den bästa konsolen.

Ett sånt stort företag som MS måste väl kunna utveckla den typ av teknik?

Äsch. Microsoft har haft extra vibration i deras triggers sedan länge.

Jag tycker att PS5 Dual Sense är riktigt bra och har det alltid aktivt i alla spel som stödjer det. Sjukt nice i spel som t.ex. Returnal men utöver det så tycker jag att det bara är snäppet bättre än Xbox -- när spelen använder trigger-haptics på Xbox.

När det kommer till allt annat än Sony-exklusiva spel så är deras haptics "hit and miss". Multiplatformspel lägger till PS5-haptics i sena patchar - när man har spelat klart spelen eller gått vidare till nästa.

Enstaka spel till Xbox har dock lite "extra" trigger haptics. Microsofts egna spel brukar ha stöd för det, men annars är det nästan inga spel som gör det. Det är inte alls lika precis och fin haptic som PS5 har, men det ger absolut lite extra inlevelse i t.ex. Forza Horizon.

Med andra ord så är det bara Sonys egna spel som har riktigt bra haptic feedback på PS5. Och på Xbox är det bara Microsofts egna spel som har vettig extra feedback i triggers.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av Err0ld:

Just fått hem min, tok nöjd so far! 👌

Härligt, min dyker upp på måndag!

Permalänk
Medlem

Jag spelade en hel del Trials HD på 360 när det begav sig, men har inte tyckt att de senare spelen i serien varit alls lika bra. För mycket lootboxar och annat trams. Jag brukar inte gilla rougelikes, men det är något med 30 sekunder att förstå men skitsvårt att bemästra, ikombinerat med topplistor och olika mål att nå, som tilltalar mig.

Finns det något liknande till xsx jag borde prova? Finns det på gamepass är det ett plus.

Edit: Ändrade något ord så att det inte verkar som att jag hävdar att Trials är rougelike.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Jag spelade en hel del Trials HD på 360 när det begav sig, men har inte tyckt att de senare spelen i serien varit alls lika bra. För mycket lootboxar och annat trams. Jag brukar inte gilla rougelikes, men det är något med 30 sekunder att förstå men skitsvårt att bemästra i Trials, kombinerat med topplistor och olika mål att nå, som tilltalar mig.

Finns det något liknande till xsx jag borde prova? Finns det på gamepass är det ett plus.

Rent spontant tänker jag på Lonely Mountains: Downhill. Finns på GP.

Men räknas dessa typer av spel som rougelikes? Ja, det kanske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Men räknas dessa typer av spel som rougelikes? Ja, det kanske...

Nej.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nej, jag menar väl det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Rent spontant tänker jag på Lonely Mountains: Downhill. Finns på GP.

Men räknas dessa typer av spel som rougelikes? Ja, det kanske...

Det har jag faktiskt spelat en del. Helt ok, men jag fastnar inte riktigt på samma sätt. Men tack för tipset! Och jag inser att det kunde tolkas fel, dessa är absolut inte rougelites eller rougelikes, det var mer principen att de oftast är relativt lätta att förstå sig på, men kan ta precis hur lång tid som helst att bli bra på. Det jag inte gillar med rougetypen är att behöva börja om från början konstant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Med andra ord så är det bara Sonys egna spel som har riktigt bra haptic feedback på PS5. Och på Xbox är det bara Microsofts egna spel som har vettig extra feedback i triggers.

Stämmer dock inte med haptic feedback i so us egna spel. Deathloop finns till PlayStation och pc idag och kommer sedan till xbox. Det är sjukt bra haptic feedback där.

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på all hype kring haptic feedback, visst är det roligt att pilla med några minuter, men i kompetitiva och fps är det något du egentligen stänger av direkt så fort du startar spelet.

Mycket av dessa nya funktioner som finns i nya dual sense kontrollen är endast gimick, allt från haptic feedback till att man kan blåsa i kontrollen. Alla dessa features får kontrollen att kännas som en dålig kina kopia helt ärlig, och då har jag både ps5 och xbox series X.

Permalänk
Medlem

För er som är bekanta med dekudeals, finns det något liknande för xbox marketplace? Jag vet att det har kommit något tidigt xboxstöd även till dekudeal, men det verkar inte riktigt fungera än.

En sida där man kan sortera på lite fler parametrar, som metacritic score, få notifikationer vid sänkningar, se prishistorik och så vidare?