Vad är Tullavgifterna/Importavgifterna för en Blu-Ray-spelare?

Permalänk
Medlem

Vad är Tullavgifterna/Importavgifterna för en Blu-Ray-spelare?

Hej,

Jag försöker använda Tullverkets ”Tullräknare” då jag vill köpa en Blu-Ray spelare som inte verkar säljas i EU.
Deras verktyg har ingen listning för Blu-Rays, bara DVD-spelare.

Är en approximering med DVD-spelare representativt för vad avgiften blir för en Blu-Ray spelare?

Enheten är en ”Pioneer BDR-XD08UMB-S” då den ska vara kompatibel med MakeMKV för ripping av 4K Blu-Rays.

Den säljare som jag hittat är denna:
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1744104-REG/pioneer_bd...

Totalkostnaden blir ca 201 US-dollar borträknat tull mm.

EDIT: Har frågat runt på MakeMKV:s forum och fått hjälp där.

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat med Tullräknaren ?
Det lär inte vara nån skillnad på dvd och bd

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apollo11:

Hej,

Jag försöker använda Tullverkets ”Tullräknare” då jag vill köpa en Blu-Ray spelare som inte verkar säljas i EU.
Deras verktyg har ingen listning för Blu-Rays, bara DVD-spelare.

Är en approximering med DVD-spelare representativt för vad avgiften blir för en Blu-Ray spelare?

Enheten är en ”Pioneer BDR-XD08UMB-S” då den ska vara kompatibel med MakeMKV för ripping av 4K Blu-Rays.

Den säljare som jag hittat är denna:
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1744104-REG/pioneer_bd...

Totalkostnaden blir ca 201 US-dollar borträknat tull mm.

B&H har ett alternativ där de sköter förtullningen åt dig. $205.25 till dörren.

Permalänk
Medlem

Är det någon speciell revision du är ute efter?
Samma spelare går annars att beställa via Amazon.com för 190USD inkl. frakt, tulll och moms.

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Medlem

Men det där blir ganska dyrt med svag krona, moms (?), tull och frakt. Dessutom finns perifer risk att driven säljs med senaste firmware (från 2023) som kanske inte alls är kompatibel med MakeMKV? Möjligt att stöd från MakeMKV kommer, jag har inte koll på hur det brukar vara men det verkar som att Pioneer försöker hindra att flasha tidigare firmware.
Hur är det med retur om den inte funkar som tänkt?

Köper du från en handlare i Sverige/Europa har du mycket lättare/billigare att returnera gissar jag.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Har du läst MakeMKV support forum?
Där står vilka spelare som rekommenderas.
Välj en spelare som det finns fungerande firmware att ladda hem ifall du får med en version som inte fungerar.
Annars sitter du med en enhet som du inte kan använda.
Pioneer verkar inte ha alternativa firmwares om du får senaste versionen.