LucasArts lägger ner Full Throttle 2

Permalänk
Medlem

LucasArts lägger ner Full Throttle 2

LucasArts has decided to stop production on Full Throttle: Hell on Wheels.
“We do not want to disappoint the many fans of Full Throttle,” says Simon Jeffery, president of LucasArts, “and hope everyone can understand how committed we are to delivering the best quality gaming experience that we possibly can.”

http://www.lucasarts.com/press/presscount.jsp?num=1

Inte för att jag tycker Full Throttle är bland deras bästa adventure-spel, och det är väl bättre att de stoppar spelet om inte ens de själva är nöjda med det. Men lite synd är det ju.

Vi får väl hoppas på Sam'n'Max 2 istället.

Permalänk
Medlem

doh!

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Re: LucasArts lägger ner Full Throttle 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
LucasArts has decided to stop production on Full Throttle: Hell on Wheels.
“We do not want to disappoint the many fans of Full Throttle,” says Simon Jeffery, president of LucasArts, “and hope everyone can understand how committed we are to delivering the best quality gaming experience that we possibly can.”

http://www.lucasarts.com/press/presscount.jsp?num=1

Vi får väl hoppas på Sam'n'Max 2 istället.

Personligen hade jag inga stora förhoppningar vad gäller FT2 ändå... tyckte det verkade "lite sådär".

Sam n Max 2 har däremot imponerat mer. Och ettan rockar ju stenhårt... Så jag är glad att det inte är Sam n Max 2 de valde att skrota.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

vad faan... FT var ju äg som fan :((((

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Mjo, Full Throttle var rätt grymt...

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Lucas Arts är riktiga fags alltså... börjar mer o mer ogilla dom...

mailade och föreslog en långfilm om FT med Sylvester i huvudroll, blev royal dissad som spammer...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Tobad, men hade nog aldrig kunnat leva upp till 1an, Lucas arts kanske är kloka som inte släpper med risk på fiasko.. ifall det kunnat bli det :\

"When I´m on the road, I´m unstoppable. But they try"
-Ben (Full Throttle)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Åhh det spelet som var så bra

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Hedersmedlem

Vårda språket Hipshot

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
vad faan... FT var ju äg som fan :((((

Och det var ett helt annat slags spel än det tvåan skulle vara, så varför grinar du?

Permalänk
Medlem

Kunde inte 2an vara kul bara för att ettan var det eller? Jag lever efter att uppföljarna skall vara lika bra som dom tidigare, även om det sällan händer, jag går inte och tror att spelen som kommer är dåliga speciellt inte om jag gillade det första...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Öh, hade inte dom kommit långt i utvecklingen av 2:an?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Lägger de ner spelet för att de inte vill göra fansen besvikna? Jävligt smart strategi. Jävligt fegt också, både att inte vilja fortsätta och att inte vilja berätta vad som egentligen gick fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Lägger de ner spelet för att de inte vill göra fansen besvikna? Jävligt smart strategi. Jävligt fegt också, både att inte vilja fortsätta och att inte vilja berätta vad som egentligen gick fel.

Fegt? Kanske, men det kanske ändå var ett smart beslut. Själv tyckte jag att det såg ut att bli något särskilt trevligt av FT2. Och jag gillade FT... även om jag placerar en del andra LucasArts-spel högre på listan.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hoppas dom satsar på grim fandango 2 nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Hoppas dom satsar på grim fandango 2 nu

Är ett GF2 på gång? Eller är det bara något du hoppas?

Sam n Max 2 ska ju fortfarande vara på g... det skulle kunna bli nått.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Snyft jag som väntade på att få köra ut det också =(

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU