Billig telefon till Pokemon Go

Permalänk
Medlem

Billig telefon till Pokemon Go

Hej

Min grabb älskar pokemon och skulle vilja ha en egen telefon att köra pokemon go på. Hur billigt kan man komma undan för en telefon som klarar av det utan att vara dumsnål?

Mvh

Permalänk
Medlem

Om inte ni föräldrar kör Android, så köp en äldre begagnad iPhone.
X, XS, XR eller nyare har flera år kvar på uppdateringar.
Vi har köpt flera telefoner från Telestore i Karlskoga (över disk tidigare, men nu kör de bara över nätet).
De specificerar TYDLIGT hälsan på batteriet, inga "mellan 80 och 100% här, utan exakt %

Ett urval sorterat på pris:
https://telestore.se/begagnade-mobiler/?_gl=1*12944l5*_up*MQ....

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Extol:

Hej

Min grabb älskar pokemon och skulle vilja ha en egen telefon att köra pokemon go på. Hur billigt kan man komma undan för en telefon som klarar av det utan att vara dumsnål?

Mvh

Den billigaste begagnade du hittar som har 4g ?
Annars borde vilken som helst ny för 1000-1500 kr vara mer än tillräcklig och skaffa ett bra skal så den blir svårare att slå sönder.
Det kom tips på 2 telefoner under 1500 kr förra veckan i fyndtråden men de kampanjerna är slut men håll koll i fyndtråden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Viking

Ser ut att ha bedrövlig spel- och singeltrådprestanda. En gammal iPhone XS med A12 Bionic verkar ha nästan 6 ggr högre poäng i Geekbench.

Även liknande skärmupplösning som iPhone 6 trots 2" större.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Ser svårslagen ut till det priset för det OP vill använda den till o_0

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Ser ut att ha bedrövlig spel- och singeltrådprestanda. En gammal iPhone XS med A12 Bionic verkar ha nästan 6 ggr högre poäng i Geekbench.

Även liknande skärmupplösning som iPhone 6 trots 2" större.

nu frågade ts om en billig telefon som klarar pokemon gå, knappast något krävande alls, inte för den snabbaste telefonen. Men jag skulle heller inte rekommendera just den, fanns samsung a15 för 1267sek tills förra veckan.
Kanske köpa ett sådant på andrahandsmarknaden (finns många nya/oöppnade), eller en Samsung A05s för 1490kr från Proshop. Om man vill ha lite högre upplösning och slippa redmis olidliga OS samt alla bloatware appar.

Permalänk
Viking
Skrivet av rwkk:

nu frågade ts om en billig telefon som klarar pokemon gå, knappast något krävande alls, inte för den snabbaste telefonen. Men jag skulle heller inte rekommendera just den, fanns samsung a15 för 1267sek tills förra veckan.
Kanske köpa ett sådant på andrahandsmarknaden (finns många nya/oöppnade), eller en Samsung A05s för 1490kr från Proshop. Om man vill ha lite högre upplösning och slippa redmis olidliga OS samt alla bloatware appar.

Mer krävande än så är Pokemon Go. Minns när det var som populärast och mobilbatterier dränerades på nolltid. Powerbank var ett måste för längre promenader.
Finns nog en anledning till att Helio G36 endast får 5 av 100 poäng i spelprestanda.
Så en begagnad iPhone 11 från t.ex. Swappie skulle nog vara perfekt. Då får man bra batteritid, samt nästan 8 gånger högre prestanda än Xiaomin.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Jag köpte Samsung Galaxy A53 för 5999kr som en "andra mobil" och antog prestandan den hade på pappret skulle vara bra nog för pokemon go iaf. Men icke, hela mobilen känns slö med inputlag. En gammal iphone 11 jag har liggande är rapp utan lagg. Visst det går att spela på men inte flyter det på utan problem som på de andra mobilerna jag har(iphone 11 och 13 pro max)

Billigast är nog begagnat men då kan man dock kanske råka ut för att behöva göra batteribyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Mer krävande än så är Pokemon Go. Minns när det var som populärast och mobilbatterier dränerades på nolltid. Powerbank var ett måste för längre promenader.
Finns nog en anledning till att Helio G36 endast får 5 av 100 poäng i spelprestanda.
Så en begagnad iPhone 11 från t.ex. Swappie skulle nog vara perfekt. Då får man bra batteritid, samt nästan 8 gånger högre prestanda än Xiaomin.

Utom att en Iphone 11 även på Swappie är mer än dubbelt så dyr, en i bra skick (synligt använd med bucklor) med nytt batteri ligger norr om 3k. Och det finns, som nämnts, flertalet mycket billigare telefoner som klarar Pokemon Go rätt bra och som är helt nya. @rwkk har även nämnt ett par Samsung modeller som borde hantera Pokemon Go rätt fint.

Edit:
Anser man dock att strax norr om 3k är skäligt för en begagnad Iphone 11 i "bra skick" så är den absolut ett bättre val

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Viking
Skrivet av Necrophor:

Utom att en Iphone 11 även på Swappie är mer än dubbelt så dyr, en i bra skick (synligt använd med bucklor) med nytt batteri ligger norr om 3k. Och det finns, som nämnts, flertalet mycket billigare telefoner som klarar Pokemon Go rätt bra och som är helt nya. @rwkk har även nämnt ett par Samsung modeller som borde hantera Pokemon Go rätt fint.

Från @Megacrash i inlägget ovanför: "Jag köpte Samsung Galaxy A53 för 5999kr som en "andra mobil" och antog prestandan den hade på pappret skulle vara bra nog för pokemon go iaf. Men icke, hela mobilen känns slö med inputlag."

TS frågar också "utan att vara dumsnål". Och att köpa en mobil som Pokemon Go laggar på, eller knappt ens startar på, är enligt mig att vara dumsnål.
Sen finns det kanske billigare Androider med starkare processor, men då måste man länka det också.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Från @Megacrash i inlägget ovanför: "Jag köpte Samsung Galaxy A53 för 5999kr som en "andra mobil" och antog prestandan den hade på pappret skulle vara bra nog för pokemon go iaf. Men icke, hela mobilen känns slö med inputlag."

Om det nu skulle vara fallet så finns det något som heter "öppet köp" och man kan lämna tillbaka varan om den inte lever upp till de förväntningar man har, eller klarar av de uppgifter man vill använda den till.

Nu har jag ingen erfarenhet från Samsung då jag inte äger någon och inte gjort på länge, men ställer mig ytterst tveksam till att en A53 inte skulle hantera Pokemon Go. Som syntes innan ditt inlägg publicerades gjorde jag en edit på mitt inlägg där jag tar upp precis det du säger om "dumsnål" eller vad man tycker är skäligt pris för detta.

Nu har TS fått exempel på telefoner i allt från 1490:- till strax norr om 3k för en begagnad Iphone 11

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Hej

Min grabb älskar pokemon och skulle vilja ha en egen telefon att köra pokemon go på. Hur billigt kan man komma undan för en telefon som klarar av det utan att vara dumsnål?

Mvh

Skulle säga att Moto G54 skulle vara det bättre valet av dessa två mobiler mycket bättre SoC Redmi 13C är nog den billigaste mobilen jag skulle köpa idag kommer ifall med en skaplig SoC G85

Moto G54 2000 kr
Xiaomi Redmi 13C 1500 kr

Ett annat alternativ är köpa en mobil genom Comviq som erbjuder mobil på köpet på vissa modeller Pokemon GO kräver surf så blir extra kostnaden ca 100 kr mer jämfört med andra abonnemang. Samsung Galaxy A55 5G med ett student abonnemang kostar 195 kr för 80GB surf i 24 månader

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar Nu har jag koll på vad jag ska leta efter

Permalänk
Medlem

xiaomi brukar ha prisvärda telefoner deras redmi note borde passa bra.