Kan inte betala utomlands Google Pay? (Swedbank)

Permalänk
Medlem

Digitala Supporten vill inte veta av mig och Kundtjänst skickar tillbaka mig till Digital Support.
Har beställt ett nytt kort så får vi se vid nästa tillfälle.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Nytt kort men fungerar inte
Medges Ej.
Testat genom fitbit också med samma fel.
Men är via wallet där med så.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Digitala Supporten vill inte veta av mig och Kundtjänst skickar tillbaka mig till Digital Support.
Har beställt ett nytt kort så får vi se vid nästa tillfälle.

Skrivet av SirMacke:

Nytt kort men fungerar inte
Medges Ej.
Testat genom fitbit också med samma fel.
Men är via wallet där med så.

Precis samma sak hände med mig. Man blev runtbollad som en politiker ute på glid i Alice i Ärlighetslandet... Ingen hjälp av någon av parterna... :/

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Chili 🌶 Mobil = Nyskapande på GHz... ✅

Permalänk

Jag har själv inga problem, men om du inte får någon hjälp av Swedbank så rekommenderar jag att du skaffar revolut.

Skapa ett digitalt kort som du kan lägga till i google wallet. Aldrig några problem där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Precis samma sak hände med mig. Man blev runtbollad som en politiker ute på glid i Alice i Ärlighetslandet... Ingen hjälp av någon av parterna... :/

Skrivet av fmalmkvist:

Jag har själv inga problem, men om du inte får någon hjälp av Swedbank så rekommenderar jag att du skaffar revolut.

Skapa ett digitalt kort som du kan lägga till i google wallet. Aldrig några problem där!

Tror absolut det ligger hos Google.
Inget att göra åt tror jag.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Förstår det känns frustrerande. Men om du väljer att pröva med revolut så är det ett kostnadsfritt alternativ så du kan vara säker på vart felet ligger.

Hur som helst, hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Varför? Fungerade för mig med Google Pay med Revolut när jag var utomlands. Jag skulle testa med en annan bank och se om det är samma fel för dig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Varför? Fungerade för mig med Google Pay med Revolut när jag var utomlands. Jag skulle testa med en annan bank och se om det är samma fel för dig

Har Klarna i Wallet med, kan testa något här i Barcelona.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klarna fungerar. Så Swedbank på något sätt som fular sig.
Men de kan inte se något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Klarna fungerar. Så Swedbank på något sätt som fular sig.
Men de kan inte se något.

Då var det som jag trodde, inte Googles fel

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Swedbank har som standard att slänga iväg ett standardsvar:

"Vi är inte ansvariga för Googles system. Våra system fungerar felfritt och IT avdelningen har tittat på ditt ärende och kan inte hitta något fel på din profil. Kontakta Google då vi inte kan hitta något fel måste du kontakta Google för vidare felsökning".

Hade de haft lite mer st@ke så hade Swedbank ringt upp, ställt kompletterande frågor, etc. Men icke...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Chili 🌶 Mobil = Nyskapande på GHz... ✅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Swedbank har som standard att slänga iväg ett standardsvar:

"Vi är inte ansvariga för Googles system. Våra system fungerar felfritt och IT avdelningen har tittat på ditt ärende och kan inte hitta något fel på din profil. Kontakta Google då vi inte kan hitta något fel måste du kontakta Google för vidare felsökning".

Hade de haft lite mer st@ke så hade Swedbank ringt upp, ställt kompletterande frågor, etc. Men icke...

Som sagt, det är banken, inte Google Pays fel. Då det fungerar med en annan banks kort

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Som sagt, det är banken, inte Google Pays fel. Då det fungerar med en annan banks kort

I know... Banken vet, goggle vet, men Banken spelar oskyldig... Som parentes kan tilläggas att man får 🐑 i princip aldrig hjälp av bankerna oavsett om det gäller, bedrägeri (mot dig som kund), fel på lån, konton, administrativa strul utan - enligt min erfarenhet - har jag fått klara upp allt själv. I värsta fall säger banken att: "Du har rätt att stämma oss för avtalsbrott". De vet att FÅ personer har tid med detta eller råd...förlorar man får man betala motpartens rättegångskostnader...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skönt du hitta orsaken även om de låter konstigt attt sebank inte skulle fungera, att de fungerar med klarna pekar ju på din gg pay fungerar korrekt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Skönt du hitta orsaken även om de låter konstigt attt sebank inte skulle fungera, att de fungerar med klarna pekar ju på din gg pay fungerar korrekt också

Yes. Men klarna är inte Swedbank. Två olika system...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

I know... Banken vet, goggle vet, men Banken spelar oskyldig... Som parentes kan tilläggas att man får 🐑 i princip aldrig hjälp av bankerna oavsett om det gäller, bedrägeri (mot dig som kund), fel på lån, konton, administrativa strul utan - enligt min erfarenhet - har jag fått klara upp allt själv. I värsta fall säger banken att: "Du har rätt att stämma oss för avtalsbrott". De vet att FÅ personer har tid med detta eller råd...förlorar man får man betala motpartens rättegångskostnader...

Swedbank är puckon. Jag fick nytt fräscht Swedbankkort. Nu gick det inte att lägga till kortet! Förut gick det inte att handla med kortet, men nu har det blivit ännu värre = det går inte att lägga till kortet överhuvudtaget.

Som Robert Aschberg brukar säga:

-Det ska givetvis inte vara så, men nu har storbanken Tvingat Radovic att gå till en annan bank! Insider Ringde upp Swedbank och de svarade att det alltid är tråkigt när en kund förlorar mot Swedbank, men att Kunden nu har löst sitt behov avseende NFC-betalningar via Skandia!

Robert har rätt för Swedbank sa till mig (i mitt öra 👂):
-"Men vad bra att du har löst sig för Dig med hjälp av Skandia".

Så ja de är Muppar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu använder jag bara Swedbank till att betala räkningar med...

Med Swish är man mindre Häktad och Tagen Som Gisslan av Storbanken.

Visa signatur

Permalänk

Visst har både Skandia och Klarna Visa?
Vill minnas att det var mastercards secure payment som man behöver signera med bankid första gången man handlar med google pay som ställer till det.
Om jag inte yrar till det alldeles nu, så har jag för mig att jag av ren tillfällighet fick igång swedbanks mastercard och google pay utomlands efter att jag gjorde ett köp i webbutik och valde att betala med google pay -> mastercard hos swedbank. Signerade med bankid, sen kunde jag handla med telefonen/blippa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mhillstrom:

Visst har både Skandia och Klarna Visa?
Vill minnas att det var mastercards secure payment som man behöver signera med bankid första gången man handlar med google pay som ställer till det.
Om jag inte yrar till det alldeles nu, så har jag för mig att jag av ren tillfällighet fick igång swedbanks mastercard och google pay utomlands efter att jag gjorde ett köp i webbutik och valde att betala med google pay -> mastercard hos swedbank. Signerade med bankid, sen kunde jag handla med telefonen/blippa.

Jag ska spana in detta med Master Card...

Jag har Skandia, Marginalen Bank, Lunar Bank och Northmill Bank... Alla dessa fungerar, vilket jag misstänker är tack vare att de är VISA kort, förutom Swedbank's kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En Reseobservation:

1. Jag gillar VISA 💳 mer än de andra konkurrenterna
2. VISA fungerar 99% av fallen där konkurrenterna inte har fungerat
3. Under alla år jag använt VISA har VISA bara strulat för mig en gång ✖
4. Kortet kan ha strulat för att 📎 det inte fanns täckning - ekonomisk sådan eller GSM 4G dito.

Så kortoperatören Master Card ger jag inte så mycket för. En gång tappade jag bort det fysiska kortet och kunde göra en internationell överföring tack vare Master Card's (Swedbank) elektroniska kort.

Men det var också en utan de få gånger som Master Card fungerade.

Now: I ATM's har Master Card fungerat Klockrent MEN det beror ju på att kortet kommer förprogrammerat me det torde inte behövas förklaras på Sweclockers.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så Som Det Ska Vara:

Allt är tillgängligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Så Som Det Ska Vara:

<Uppladdad bildlänk>

Allt är tillgängligt.

Jag har inte haft problem med varken MC eller Visa kort. Jag har också både mina Revolut kort (MC + Visa) samt mitt huvudkort från Länsförsäkringar som är MC, allt fungerar utmärkt för mig med Google Pay

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yes & No... 😝

Skrivet av jnsson:

Jag har inte haft problem med varken MC eller Visa kort. Jag har också både mina Revolut kort (MC + Visa) samt mitt huvudkort från Länsförsäkringar som är MC, allt fungerar utmärkt för mig med Google Pay

Jag tänkte fippla med detta lite mer noggrant när jag kommer Hem 🏡 till Sverige. Just nu är jag glad (själaglad) att jag fick Dit korten. Nu fungerar det och jag vill inte gärna chansa eftersom jag vill ha detta som en back up om man måste köpa något X-traa i nödfall under resans gång ✖ medicin, eller gud förbjude, en ny Dyr flygbiljett.

Jag blev just dålig i magen och känner mig mer utsåld och lika utslagen som en finsk byggfirma på firmafest... Att detta skulle komma nu. :S

Tack och lov är jag hemma, i sängen. Jag är åtminstone inte i en skumpig buss 🚐 som slingrar sig upp/ner för ett berg! 🗻 Tänk att det kan *hugga* så jąvligt i magen... :S Ta hand om VISA 💳 ...OM Er menar jag så klart! ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det hugger 🔪 och skär i magen som om det hade varit Tusen och En halv knivars natt. Ta hand om Er maghälsa. Jag vet att det är Off Topic eftersom Master Card och Magont är två ✌️ olika saker - Trots att de båda fungerar dåligt.

Ta hand om er. ❤️

Visa signatur

Permalänk

Utan att dra alltför vilda slutsatser så kan jag för egen del konstatera att kombinationen Swedbank och Mastercard är hopplös.
Fick mitt Mastercard spärrat och RADERAT en Fredag eftermiddag, utan förklaring förens jag själv ringde dom och frågade varför i hela fridens dagar jag inte hade något kort längre.
Då beställde dom åtminstone ett nytt kort till mig. (Jag kan blanda ihop händelseförloppet lite, men kontentan är densamma).
Jag hade tydligen blivit utsatt för ett bedrägeriförsök efter att jag gjort ett inköp på Amazon, som jag gjort flera gånger tidigare.
Även detta köp signerat med bankid, liksom tidigare.
Det enda positiva med den här händelsen var att det helt plötsligt gick 100% smärtfritt att lägga till det alldeles nyss beställda kortet i google pay.

Nu är det flytt till Handelsbanken, där jag har personliga relationer. Det jag däremot kommer att sakna är Swedbanks Swish, eller åtminstone en höjning upp till 100.000 utan konstigheter. Här tycker jag att Handelsbankens rutin för att höja gränsen två dagar i förväg känns lite väl tilltaget. För att man ska planera bättre kanske.. Tur dom är frikostiga med kreditkort så man kan göra större inköp med dom istället. Problemet löst.

Natt och pannkaka !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mhillstrom:

Utan att dra alltför vilda slutsatser så kan jag för egen del konstatera att kombinationen Swedbank och Mastercard är hopplös.
Fick mitt Mastercard spärrat och RADERAT en Fredag eftermiddag, utan förklaring förens jag själv ringde dom och frågade varför i hela fridens dagar jag inte hade något kort längre.
Då beställde dom åtminstone ett nytt kort till mig. (Jag kan blanda ihop händelseförloppet lite, men kontentan är densamma).
Jag hade tydligen blivit utsatt för ett bedrägeriförsök efter att jag gjort ett inköp på Amazon, som jag gjort flera gånger tidigare.
Även detta köp signerat med bankid, liksom tidigare.
Det enda positiva med den här händelsen var att det helt plötsligt gick 100% smärtfritt att lägga till det alldeles nyss beställda kortet i google pay.

Nu är det flytt till Handelsbanken, där jag har personliga relationer. Det jag däremot kommer att sakna är Swedbanks Swish, eller åtminstone en höjning upp till 100.000 utan konstigheter. Här tycker jag att Handelsbankens rutin för att höja gränsen två dagar i förväg känns lite väl tilltaget. För att man ska planera bättre kanske.. Tur dom är frikostiga med kreditkort så man kan göra större inköp med dom istället. Problemet löst.

Natt och pannkaka !!

Hej Nattis.

Jag har Swedbank för att De är den enda banken som har samarbete Med Western Union Det Vill Säga Swedbank kan skicka pengar till WU i Ditt namn och Du tar ut pengarna i närmsta WU kontor. Jäkligt bra tjänst OM du tappat bort eller blivit bestulen på kortet.

Tufft att de raderade dina kort. Till mig hade de vänligheten att ringa innan de gjorde något (negativt)...

Jo det gäller att be om Swish överföringen med två dagars prognos då det inte är varje dag man gör sådana överföringar.

Lycka till med kortet hos Handelsbanken, Nattis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Handelsbanken kräver ett personligt möte för att få bli kund hos dem. Jag vet inte om jag hade litat på en sådan bank 🏦. JUST för att de (troligen) kommer att begära Din Närvaro vid bankärenden och det kan jag tycka, precis som dammsugaren, att det Suger. Men men...

Visa signatur