Vad spelar du för tillfället?

Permalänk

BF spel BF 4, BF 1, BF 5, BF 2042

Permalänk
Medlem

Har bara testat ett par demos (Atomic Heart och Banishers: Ghosts of New Eden) på PC för att se hur dom flyter o.s.v. på min dator. Båda flöt riktigt bra i 1440p (native) med i stort sett högsta inställningarna. Banishers hade stöd för dualsense också, vilket var trevligt. Så nu hoppas jag lite på att nåt av dom eller båda dyker upp i nån kommande rea. Tänkte jag skulle testa Final Fantasy XVI demot också, för att se hur det funkar på min dator.

Permalänk

Gran Turismo 4, SSX3 och Tourist Trophy. Har tagit en paus från Zak McKracken men ska ge mig på det igen när jag är i rätt headspace för äventyrsspel igen.

Permalänk
Medlem

Total War: Warhammer 3. Grom the Paunch är hungrig.

Visa signatur

Never throw away a VGA cable. It might not be 1999 right now, but who knows what tomorrow will bring?

Permalänk

Baldur's gate 3. Avslutade nyss The Last of Us - Part 1. Väntar med spänning på nästa!

Visa signatur

Speldator: AMD 5800X3D, 32 GB RAM@3600MHz, MSI RTX 3080 Gaming Z, NVME 1TB+SSD 960GB, FD Define R6, Win 11 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Medlem

Stalker 2 och War Thunder

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Provar på RDR2 just nu och har tagit mig ut ur tutorialen, är astråkigt såhär långt och allt är på rails som gta5 men allt går saktare. Ja jag har mods som gör det lite mer tolererbart. 18 timmar in så skulle jag nog säga att det är ett av de tråkigaste spelen jag spelat. Inget slåt uselheten i Grame of Thrones the RPG dock. eller som jag och min vän brukar säga "kolla i nacken på din karaktärsimulatorn"

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Stalker 2 var lika bra som jag förväntat mig. Valde "medium" i svårighetsgrad (minns inte exakt vad det hette, men man hade ju lätt, mellan och svårt att välja).

Dock en ändring jag gärna skulle vilja ha: HÖGRE durability på vapen. De går sönder för snabbt, och det är SVINDYRT att reparera dom.

Kan köra spelet på high med ett RTX 3500 ADA (ligger mellan 4060 och 4070) och det ser väldigt bra ut.

Det enda negativa är att Vsync inte fungerar med frame generation.

Jag kör på lättaste och tycker ändå det är svårt.

Instämmer att vapnen pajar fort. Men det bidrar till stalker-känslan tycker jag.

Vad gäller FG så kan jag tipsa om att köra med frame generation via appen "lossless scaling" istället (men skala inte om via den appen). Låser man i spelet på 60 fps och lägger på lossless scaling frame generation får man det "buttery smooth" istället för det något hackigare och ojämnare resultatet av dlss fg. I alla fall för mig blir det sjukt bra med lossless scaling i denna titel. Iofs har jag ett 4090 och det är rätt "chill" vid 60 fps, och det är nog det som gör att frame pacingen blir galet bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Provar på RDR2 just nu och har tagit mig ut ur tutorialen, är astråkigt såhär långt och allt är på rails som gta5 men allt går saktare. Ja jag har mods som gör det lite mer tolererbart. 18 timmar in så skulle jag nog säga att det är ett av de tråkigaste spelen jag spelat. Inget slåt uselheten i Grame of Thrones the RPG dock. eller som jag och min vän brukar säga "kolla i nacken på din karaktärsimulatorn"

Ett av de tråkigaste spelen du spelat? Du kan inte ha spelat många bra spel genom åren.
Jag kan hålla med om att spelet är väldigt trögt under första kapitlet, men så fort du tar dig ner till kapitel 2 och Horseshoe Overlook så är det en helt annan sak.

Permalänk
Medlem

JJ2. Men börjar bli lite för sömning för att spela bra, får stryk just nu..

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Sitter mest och längtar efter PoE2 efter gårdagens reveal!

Permalänk
Medlem

Warhammer 40,000 Space Marine 2

Visa signatur

A real star, shine like no one else.

Permalänk
Medlem

Lirade uboat men det föll pga all Micro management.
Kändes inte heller som att det var ett krig som pågick. Även om det var det 👎

Nu är det dragon age origin. Ruskigt bra RPG. Story som ett RPG ska ha 😍

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Farming Sim 25.
Buggigt? Ja.
Svinkul ändå? Också ja.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

God of War: Ragnarök. Otroligt bra spel i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Har länge velat spela igenom Half-Life remaken Black Mesa. Nu har det äntligen blivit dags.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk

Baldurs Gate 3. Kommit in i det igen efter något års paus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Jag kör på lättaste och tycker ändå det är svårt.

Instämmer att vapnen pajar fort. Men det bidrar till stalker-känslan tycker jag.

Vad gäller FG så kan jag tipsa om att köra med frame generation via appen "lossless scaling" istället (men skala inte om via den appen). Låser man i spelet på 60 fps och lägger på lossless scaling frame generation får man det "buttery smooth" istället för det något hackigare och ojämnare resultatet av dlss fg. I alla fall för mig blir det sjukt bra med lossless scaling i denna titel. Iofs har jag ett 4090 och det är rätt "chill" vid 60 fps, och det är nog det som gör att frame pacingen blir galet bra.

Sjukt bra tips! Ska kika på det
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Du bara måste ta dig vidare i storyn. Det är värt det. Jag fick kriga mig igenom början, men är glad att jag gjorde det.

Själv spelar jag Kingdom Come: Devilerance för första gången på 6 år. Förra gången startade jag om typ 6 gånger efter första staden, innan jag gjorde ett LÅNGT uppehåll, utan någon speciell anledning. Men nu är jag tillbaka! VARFÖR spelade jag inte vidare förra gången? Jag bara älskar det nu.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Vilka mods? Slutade också för de va segt!

Visa signatur

7600X + 6750 XT

Permalänk
Medlem

Satisfactory, Astroneer DLC och Ashes of Creation Alpha 2 på helgerna.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Ett av de tråkigaste spelen du spelat? Du kan inte ha spelat många bra spel genom åren.
Jag kan hålla med om att spelet är väldigt trögt under första kapitlet, men så fort du tar dig ner till kapitel 2 och Horseshoe Overlook så är det en helt annan sak.

Jag instämmer! Rdr2 är tråkigt, överskattat och lååååångsamt Alla tycker inte lika.

Jag förstår inte alls. Somliga tycker att det är världens bästa spel. Jag tycker inte ens att det är nära att vara topp 10 av spel från 2018.

Jag tycker God of War från 2018 är minst en miljon gånger bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

God of War: Ragnarök. Otroligt bra spel i mitt tycke.

Now we talking! Kartos är en legend och en av de starkaste karaktärerna inom gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Now we talking! Kartos är en legend och en av de starkaste karaktärerna inom gaming.

Lite mer dimension på karaktären i de senaste två spelen dock

Bra story, bra gameplay, bra värld. What not to like?

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Enshrouded, bra redan nu, potential att bli ännu bättre.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

DayZ

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Warcraft 1 & 2 remastered.

Visa signatur

AMD 5900X | Asrock Rack X470D4U | Quadro RTX A2000 6GB | 4x16gb 3200Mhz | Intel P5800X 400GB | Samsung 970 EVO Plus 2TB | Fractal Design Define Mini C | Seasonic Prime Ultra 650 Titanium

Permalänk
Medlem

Tale of two wastelands spelar jag för stunden(Fo3 och Fnv ihopslaget till ett spel, typ)

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Medlem

kan nån beskriva stalker 2 lite kort, är det som escape from tarkov, eller mer call of duty, cyberpunk/gta?

vad är penalty om jag dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Blev lite nyfiken vad alla spelar just nu, vad sitter du o lirar för tillfället? är det något speciellt spel du har snöat in på?
och vad var det som gjorde att du fastnade för just DET spelet?

Vill så gärna säga Diablo II Resurrected, men vågar inte dra igång igen efter att ha dött två gånger (hardcore). Tenderar att fastna totalt, vansinnigt bra spel. Kanske finns mer tid att lira senare, håller mig dock till reklamspel på mobilen för tillfället.

Spelar du själv något kul för tillfället, TS?

Visa signatur

60 datorer, 18 Tv-spel, Inget sönderslaget ännu. Vad i helve..e hände med förbrukningsådran från tonåren!? 🥳