Vad spelar du för tillfället?

Permalänk

R.E.P.O och League Of legends

Visa signatur

| Inleed VPN | Protonmail | Anonym filuppladdning: ? |

Permalänk
Medlem

Atomfall!! Inte haft så kul sen tonåren!!!

Är cirkus 8h in nu! Absolut, de kanske är något "basic" i sin presentation, combat o grafik är ju inte direlt nyskapande. Men jag måste säga att so far är de en (personlig!) Goty kandidat!

Lätt att förstå varför rescensionerna är väldigt blandade, även om gameplay, mekaniker etc är väldigt bekant! Så är Atomfall något helt nytt! Känns som ett kärleksfullt skapat indiespel! Fast gjort av otroligt slipade spelmakare med en relativt stor budget!

Tycker inte de är varken stalker, fallout eller bioshock! Snarare ett gamla skolans peka/ klicka adventure, fast med stundtals både utmanande och tilfredställande combat! Personligen tycker jag den eventuellt begränsade grafiska stilen hjälper till att bygga världen! Som ett avsnitt av morden i midsommer på väldigt spännande psykadeliska droger. Dialogerna är stundtals hysteriskt roliga och genomgående hög kvalitet på skådespeleriet!

Vill slutligen slå ett slag för svårighetsinställningarna! Jag själv är en 35årig småbarnsfarsa med nervskador i handen. Har alltså generellt väldigt svårt för diverse "souls-liknande" och snabba skjutar historier. Men det var väldigt lätt att hitta en inställning där combat var tillräckligt utmanande men ändå lät mig köra hardcore på exploration och survival! Absolut, Ain lämnar en del övrigt att önska i pre release versionen, men personligen stör de inte alls! Känns som när man var 15 o spelade! Kommer på mig själv att sitta med ett brett leende o inse att jag missat både tvättstugan och att sätta igång middagen.

Väldigt bra kontrast till kcd2 (som väl i mångt o mycket är ett bättre spel!) Storyn är ju absolut förstklassig! Men just greppet att själv få bedömma vilka "ledtrådar" som är värda att följa, och vilka frågor som är bäst att ställa till vilken npc!

Är du över 30 o saknar en tid när tvspel utgick ifrån kul ideer mer än fokusgrupper är nog Atomfall något för dig!

OBS! UNDVIK RESCENSIONER O PREVIEWS! gå in utan förväntningar o spoilers!

#resencioneningenbettom

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Efter ha spelat ut Kingdom come deliverance, så blev det ett direkt köp utav 2an.

Och 2an är sjukt bra efterföljare så du lär njuta ett antal timmar till!

Permalänk
Medlem

ARAM

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X5 64GB 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Assassin's Creed Shadows, har kanske 20 timmar hitills och är supernöjd.
Visst är det mer Assassin's Creed men den serien har varit lite av en guilty pleasure för mig då jag älskat den sedan Origins kom ut och det blev med Open World action mer light RPG-element. Är tillfredsställande att springa runt på en massiv karta och bocka av ikoner om än något hjärndött.

Dessutom behöve jag ett break från Silent Hill 2 som på riktigt skrämt skiten ur mig varje speltillfälle.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Har tagit en paus från Normandys resor genom galaxen och kampen mot mekaniska monsterskepp för att lira lite Brawlhalla. Tröttnar aldrig!

Permalänk

Jag ska spela Commandos: Behind Enemy Lines från 1998 när det kommer på posten. Riktigt kul tidsfördriv. Spelet finns på Steam men jag beställde på skiva då jag samlar på spel, DVD och Blu-ray-filmer.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Edin_II:

Har tagit en paus från Normandys resor genom galaxen och kampen mot mekaniska monsterskepp för att lira lite Brawlhalla. Tröttnar aldrig!

Ffs... 🥲

Själv köttar jag AC Shadows. Helt ok, skulle jag säga. Är inte lika tight och roligt som Ghost of Tsushima och känns inte så värst Assassin's creed-igt. Sen gillar jag inte att ha två skilda karaktärer som du hoppar mellan. Gör man detta måste båda kännas svintighta, vilket inte är fallet i Shadows. Men lär ändå lägga 80-100 timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Jag ska spela Commandos: Behind Enemy Lines från 1998 när det kommer på posten. Riktigt kul tidsfördriv. Spelet finns på Steam men jag beställde på skiva då jag samlar på spel, DVD och Blu-ray-filmer.

Najs, värmer du upp inför Commandos: Origins? https://store.steampowered.com/app/1479730/Commandos_Origins
Själv blev jag precis klar med spelet Atomfall. Helt okej men inte så engagerande story/quests eller karaktärer. Miljöerna var coola dock! Ger det 3/5.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Enviro:

Ffs... 🥲

Själv köttar jag AC Shadows. Helt ok, skulle jag säga. Är inte lika tight och roligt som Ghost of Tsushima och känns inte så värst Assassin's creed-igt. Sen gillar jag inte att ha två skilda karaktärer som du hoppar mellan. Gör man detta måste båda kännas svintighta, vilket inte är fallet i Shadows. Men lär ändå lägga 80-100 timmar.

Tbf blev det en kort visit.

Har återgått till Red Dead 2 sedan dess! 🤠

Permalänk
Medlem

Sandustry

Ganska roligt för att vara demo (inte släppt än)

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Najs, värmer du upp inför Commandos: Origins? https://store.steampowered.com/app/1479730/Commandos_Origins
Själv blev jag precis klar med spelet Atomfall. Helt okej men inte så engagerande story/quests eller karaktärer. Miljöerna var coola dock! Ger det 3/5.

Jag visste inte att dom skulle släppa ett nytt Commandos. Men det köper jag nog framöver! Har inte spelat tvåan och trean heller. Har du spelat Commandos, nån av dom? Jag undrar vad det är för systemkrav på Commandos: Origins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Jag visste inte att dom skulle släppa ett nytt Commandos. Men det köper jag nog framöver! Har inte spelat tvåan och trean heller. Har du spelat Commandos, nån av dom? Jag undrar vad det är för systemkrav på Commandos: Origins?

Har också bara kört första hos en kompis när det släpptes.
Väldigt sugen på att prova det nya så har det på önskelistan.

För att hålla temat i tråden spelar jag nu igenom Arizona Sunshine Remake (VR) för andra gången. Bättre än tvåan i mitt tycke. Banorna är roligare. Ska försöka mig på Apocalyptic svårighetsgraden!

Commandos: Origins - System Requirements

Minimum: Requires a 64-bit processor and operating system OS: Windows 10 (64-bit) Processor: i5-4690K / Ryzen 7 2700 Memory: 8 GB RAM Graphics: GeForce GTX 970 / Radeon RX 580 DirectX: Version 11 Storage: 31 GB available space Sound Card: Integrated or dedicated compatible soundcard Additional Notes: Low settings | Full-HD | Average performance | SSD recommended | Upscaling via FSR available Recommended: Requires a 64-bit processor and operating system OS: Windows 10 (64-bit) Processor: i7-9700 / Ryzen 7 3700X Memory: 16 GB RAM Graphics: GeForce RTX 3060 / Radeon RX 6600 XT DirectX: Version 11 Storage: 31 GB available space Sound Card: Integrated or dedicated compatible soundcard Additional Notes: Medium settings | Full-HD | Average performance | SSD recommended | Upscaling via DLSS or FSR available

Permalänk
Medlem

DayZ Aftermath modden och kartan är Deer Isle.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Har också bara kört första hos en kompis när det släpptes.
Väldigt sugen på att prova det nya så har det på önskelistan.

För att hålla temat i tråden spelar jag nu igenom Arizona Sunshine Remake (VR) för andra gången. Bättre än tvåan i mitt tycke. Banorna är roligare. Ska försöka mig på Apocalyptic svårighetsgraden!

Commandos: Origins - System Requirements

Minimum: Requires a 64-bit processor and operating system OS: Windows 10 (64-bit) Processor: i5-4690K / Ryzen 7 2700 Memory: 8 GB RAM Graphics: GeForce GTX 970 / Radeon RX 580 DirectX: Version 11 Storage: 31 GB available space Sound Card: Integrated or dedicated compatible soundcard Additional Notes: Low settings | Full-HD | Average performance | SSD recommended | Upscaling via FSR available Recommended: Requires a 64-bit processor and operating system OS: Windows 10 (64-bit) Processor: i7-9700 / Ryzen 7 3700X Memory: 16 GB RAM Graphics: GeForce RTX 3060 / Radeon RX 6600 XT DirectX: Version 11 Storage: 31 GB available space Sound Card: Integrated or dedicated compatible soundcard Additional Notes: Medium settings | Full-HD | Average performance | SSD recommended | Upscaling via DLSS or FSR available

Jag blev med sugen på det nya. Jag klarar minimumkraven i alla fall. Jag får köra med Low settings.

Just nu så spelar jag RollerCoaster Tycoon 2 med OpenRCT2-modden. Jag funderar på att bygga ett helt nytt nöjesfält. Jag börjar göra förlustsiffror på mitt nuvarande då jag behövt sänka priserna på attraktionerna för att folk ska åka.

Men jag ska spela lite The Sims 4 också. Jag har just fött barn, trots att jag är en man. Det blev en pojke som jag döpte till Rune.

Lade till bild på OpenRCT2
Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Och nu är jag tillbaka i Mass Effect 3 kör Citadel-storyline nu och sedan kör jag de sista uppdragen i kampanjen. Efter det blir det inget Mass Effect på ett tag hahah

Permalänk

Jag köpte precis The division 2 på rea och har hittills haft jäkligt kul med en polare. Spelade ettan nästintill maniskt, men fick aldrig riktigt tummen ur att köra tvåan med vettig hårdvara. Nu är dagen kommen, och jag lär sitta med detta ett bra tag känns det som!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Släpps på game pass pc dag 1!

Permalänk
Medlem

The Last of Us Part II Remastered Steam/PC.

Äntligen säger jag bara! Så man väntat!

Denna gång släpptes porten i betydligt bättre skick än första spelet. Inga buggar jag sett och spelet flyter riktigt bra. Inte en endaste stutter.

Väldigt nöjd med spelet, en klass för sig helt klart på alla sätt. Miljöerna är så sjukt detaljerade och fina att man tappar hakan. Svårt att hålla sig från att sträckspela men då tar det slut snabbare så får hejda mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

The Last of Us Part II Remastered Steam/PC.

Äntligen säger jag bara! Så man väntat!

Denna gång släpptes porten i betydligt bättre skick än första spelet. Inga buggar jag sett och spelet flyter riktigt bra. Inte en endaste stutter.

Väldigt nöjd med spelet, en klass för sig helt klart på alla sätt. Miljöerna är så sjukt detaljerade och fina att man tappar hakan. Svårt att hålla sig från att sträckspela men då tar det slut snabbare så får hejda mig

Jahopp. Tydligen finns det en bugg och det är inte en liten en!
Den gör att spelet slutar autospara och fastnar i en sparloop så det går inte att manuellt spara eller gå ur spelet... Tappade en timme speltid. Läst vissa som tappat många timmar. Finns inget man kan göra när det väl händer.
Kommer inte spela mer förren det är löst. Värsta som finns att tappa progress

https://steamcommunity.com/app/2531310/discussions/0/59176776...

Permalänk
Medlem

Köpte Balatro iförrgår, och jepp, det är bra. Väldigt bra.

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ AMD Ryzen 9800X3D, NVIDIA RTX 5090 FE 32GB, Asrock A620I, 32GB DDR5, SF1000, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem

CS2 + WoW Hardcore (Dör man så raderar man karaktären)

Permalänk
Medlem

Indiana Jones and the Great Circle på PC och spelar man någon timme i veckan så tar det en stund 😀 Precis börjat på Himalayas.

Permalänk
Skrivet av Pruttmuff:

Jag blev med sugen på det nya. Jag klarar minimumkraven i alla fall. Jag får köra med Low settings.

Just nu så spelar jag RollerCoaster Tycoon 2 med OpenRCT2-modden. Jag funderar på att bygga ett helt nytt nöjesfält. Jag börjar göra förlustsiffror på mitt nuvarande då jag behövt sänka priserna på attraktionerna för att folk ska åka.

Men jag ska spela lite The Sims 4 också. Jag har just fött barn, trots att jag är en man. Det blev en pojke som jag döpte till Rune. <Uppladdad bildlänk>

Kör också Open RCT2 till och från.
Jag spelar mest Battlefield 4.
Lite SimCity med.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Oldschool Runescape, man slutar aldrig man tar bara "långa" pauser.

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem

Balatro, helt otroligt beroendeframkallande. Jag tror nog att jag blir tvungen att avinstallera spelet då jag ibland har svårt att sluta spela även fast jag inte ens tycker det är speciellt roligt längre.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | LG 42C4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

CS2 + WoW Hardcore (Dör man så raderar man karaktären)

wow hardcore=levla till 60 tar 12 månader

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Har nu återvänt till en trevlig klassiker: Minecraft!

Permalänk
Medlem

Och jag har hoppat på Plants vs Zombies igen med sonen

Retro är kul

Permalänk
Medlem

Jag fick Hogwarts Legacy av frun och njuter fullt av det 40h in
Precis ett spel i min smak med en bra blandning av combat och exploration och jag tycker världen känns spännande och mysig.

Jag kör det via Steamlink till TVn så jag kan sitta i soffan och spelar med controller vilket jag inte är van med och gav en hel del frustration i början då jag dels var för dålig på att lära mig trycka på rätt knappar i rätt tid samt det delay som Steamlink ger.
Överlag är väl inte Steamlink så bra i combat-scenarion men på normal svårighetsgrad går det ändå okej, jag har lite väl långt från datorn till TVn för att orka dra en kabel.
Flygnings-utmaningen kunde jag inte klara med controller så fick gå till datorn och köra med mus och tangentbord

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)