Permalänk
Avstängd

Tv ut!!

hmmmm

jag får ingen färg på min tv e de nån som har nån ide vad de kan vara??

har testat med olika drivisar men de hjälper inte

Visa signatur

Pentium4 3.4@4.1 |
Abit AI7| 4*256 A-data 3200 2 5 2 2| Hercules 9800XT Fx 5950 Ultra på lagning!| waterchill|2 36Gb Raptor Raid|3Dmark01

Permalänk

Antingen så stödjer inte din TV S-video via den scarten eller så är det inte aktiverat på TV:n. Du kör väl S-video eller? Borde funka med komposit annars, testa byt scart på tv:n annars, du har väl 2 eller 3st om tv:n är hyffsat ny. Första scarten har du ju till RGB-källor oftast.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

kör du med svideo?

själv fick jag ändra till Scart2-s från Scart2... typ, för den kände bara av en signal (svarta signalen gissningsvis) från mitt svideo.

annars får du la köra med comp-inställningarna på TV-utet, typ...

mkt bra skrivet av mig, jag vet

(ändring::: jag fick ändra till scart2-S manuellt för den kände inte av det (TVn är typ 7 år gammal))

Permalänk
Avstängd

det funkade i den scarten med mitt gamla grafikkort.. fast det va likadan i början när jag köpte de med.

sen sket jag i det i ett par månader men bestämde mig för att testa igen och då funkade de så jag tänkte om det e nån inställning som jag hade gjort utan att veta om de!

Visa signatur

Pentium4 3.4@4.1 |
Abit AI7| 4*256 A-data 3200 2 5 2 2| Hercules 9800XT Fx 5950 Ultra på lagning!| waterchill|2 36Gb Raptor Raid|3Dmark01

Permalänk
Medlem

Det går ibland att lura skiten. Samma problem med en kompis, han hade bara s video och det klarade inte hans tv. I tv tool(och dom flesta andra tv ut program) finns det en inställning om du vill köra med komposit eller s video. Välj komposit fastän du använder s video kabeln och det brukar fungera.
På mitt abit gf 2 fick jag köra båda kablarna för att få det att fungera men det är inte alla kort som man kan använda båda kablarna samtidigt på.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

fast då får man väl bara kompositkvalitet ?

Permalänk
Medlem

Annars kan du testa att sätta tv som primär

Visa signatur

AMD 2400+@210x10 -:- 9800 pro -:- Abit NF7 2.0 -:-

Permalänk

Ändrat till PAL i format då?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX