Permalänk
Medlem

gammal 90mhz

vad tror ni man kan göra med den? går det klocka den eller nått annat skojigt?

Permalänk
Medlem

använd som firewall

Permalänk

kanske.. tryck i turboknappen ;).. (finns väl?.. eller är den för ny?)

Visa signatur

avregistrera mig

Permalänk
Medlem

Går alldeles utmärkt att klocka. Prova ställ in den som en 100MHz:are.
Annars kan du ju använda den som mp3 spelare, motvikt eller dörrstopp.

/ucamper

Visa signatur

Barton@2100MHz, GF4@320/735, 1024MB, Asus A7N8X, WD120GB, SB Live

Permalänk
Medlem

router, brandvägg, funkar perfa..

Visa signatur

K#

Permalänk
Medlem

Lite off topic, men vad var egentligen meningen med alla de där turboknapparna? Spara ström eller?

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Lite off topic, men vad var egentligen meningen med alla de där turboknapparna? Spara ström eller?

kommer jag ihåg rätt var de till för att gamla spel inte skulle "köra" för fort

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

var det inte så att det fanns en liten hjälp cpu som bara gick igång ifall turbo knappen var intryckt?

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Avstängd

gå lös på den !

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

Nej, det stämmer det där att spelen skulle gå långsammare.
om man spelade 486 spel i dos på en p90 så gick de snabbt somfan. Spelen gick i hastighet som klockan i datorn typ. körde man med turboknappen gick det i vanlig hastighet.

Visa signatur

K#

Permalänk

Papperstyngd hade jag använt den som...

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

lätt

jaja för fan de går att cloka en hel del... hade en P90 innan som jag fick upp i 133mhz.. men du kör den inte utan fläckt för då blir de varmt kan jag säga

Visa signatur

(PP)--datalaggaren

Permalänk
Antielefant

Hade en p90 en gång i tiden... har för mig att jag använde den som underlägg till lödkolven sen.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Hade en p90 en gång i tiden... har för mig att jag använde den som underlägg till lödkolven sen.

Det enda rätta!

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

Duger som brandvägg, nat-box, liten webbserver eller något sådant.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?