Permalänk

Skära i aluminium?

Tänkte fixa en alu-list som håller fast mitt plexiglas i toppen på mitt chassi, men jag vill ha listen fixat från nån firma i stockholm där jag bor.

Nån som vet några firmor i närheten, som har vatten eller laser skärare.

Jag har aluminium biten den är cirka 1-1,5mm tjock.

Plexiglaset är med fläkthål och finns på gtek.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1138&session=73a872...

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Medlem

Sök på eniro efter en Plåtslagarfirma.. d.v.s. Ventilations firma... Och.. du... Släng den alu biten du har...

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem

nej sök på gula sidorna funkar klockrent i gbg iaf

Permalänk

ok tack för era svar

Om det är andra som har tips så e d välkommna också.

Trevligt med forum där man får lite svar snabbt

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Avstängd

Glasfirmor kanske kan hjälpa, specielt dom som hanskas med bilrutor men se upp med idioterna som inte fattar något..

men det finns inte många glasmästare som kan sitt yrke, dom som kan dom gör det som konst

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

tack bomber3 nu får jag kolla upp om jag kan få nån hjälp med alu-listen

det kan bli mycket snyggt istället för den där fula bulliga gummilisten, har nån sett nån som bytt ut den där gummilisten mot nå annat?

ska snart skicka upp lite nya bilder till mitt galleri, efter jag fixat listen

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Glasfirmor kanske kan hjälpa, specielt dom som hanskas med bilrutor men se upp med idioterna som inte fattar något..

men det finns inte många glasmästare som kan sitt yrke, dom som kan dom gör det som konst

hmm . de där vill ja fan ha en ursäkt på du ..... allihop på vårat jobb kan vårat yrke till 200% och ja det är en konst att hantera glas (glasbranchen har länge varit nersvärtad med alkholister) men den tiden är förbi

och svar på frågan SkalmanMike

hittar du en glasmästare som sysslar med aluminium partier (dom flesta) så ska det inte vara några problem .. vi kapar allt med vanlig klinga och det blir 100% snyggt varje gång.. fast man måste ha lite fingertopps känsla..

och ja jag kör med kromad klämlist runt om .. jäkligt snyggt

Visa signatur

MS k8n Neo2 Platinum, AMD 64 3000+ 2x256mb Corsair XMS pc3200, Gf4Ti4800, WD200gb-IDE, NEC 3500 DVD-R, bla bla bla bla.. o nå mer skräp i en hypad låda (not)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortil
hmm . de där vill ja fan ha en ursäkt på du ..... allihop på vårat jobb kan vårat yrke till 200% och ja det är en konst att hantera glas (glasbranchen har länge varit nersvärtad med alkholister) men den tiden är förbi

och svar på frågan SkalmanMike

hittar du en glasmästare som sysslar med aluminium partier (dom flesta) så ska det inte vara några problem .. vi kapar allt med vanlig klinga och det blir 100% snyggt varje gång.. fast man måste ha lite fingertopps känsla..

och ja jag kör med kromad klämlist runt om .. jäkligt snyggt

Inte alla som är skit, men har varit med om ett par som verkligen inte förstod något.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Om jag lånar tråden lite, går det att bara komma med en ritning och en bit alu till en glasmästare/plåtslagare och säga åt han att kapa? Alltså, om man ritar upp det man tänkt sig på metallen, och bara betalar och tittar på. Funkar det så, och isåfall, ungefär hur mycket skulle det kosta? 500: - eller 3000 :-?

Permalänk
Medlem

fesoj: beror helt på hur stort, och ja.. blir ju utan kvitto så det kanske kostar nån hundring beror helt på storlek, själv fick jag en glasskiva på 30*30 till ett skåp urkapad o allt för 200kr :/

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Inte alla som är skit, men har varit med om ett par som verkligen inte förstod något.

jo det är sant .. faktum är att branchen har varit nerlusad med alkolister och sånt men det har faktist börjat rensa ur nu.... sen så eftersom glasmästare inte är nån dags vara precis så är det många snickare som kallar sig glasmästare men då brukar de gå käpprätt åt h***ete

fesoj > ja det ska väl gå att göra... dvs. om glasmästarn har stort urval av alu och har ordentliga verktyg..
hade gärna hjälpt men du e ju en bit bort

Visa signatur

MS k8n Neo2 Platinum, AMD 64 3000+ 2x256mb Corsair XMS pc3200, Gf4Ti4800, WD200gb-IDE, NEC 3500 DVD-R, bla bla bla bla.. o nå mer skräp i en hypad låda (not)

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Jag planerar på ett mATX bygge i Alu, och eftersom jag varken har verktygen eller kunskapen för att göra något snyggt verkar det vara den enklaste lösningen. Ska kolla upp lite.

Permalänk
Medlem

Mortil, får man fråga vart du håller till då ? med din butik eller ligger den i Jönköping?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
Mortil, får man fråga vart du håller till då ? med din butik eller ligger den i Jönköping?

JAG har ingen butik .. men chefen har butik vi håller till i bankeryd bygger mycket aluminium partier till uterum och liknande har även vissa aluminium delar på lager så som glidskenor och fyrkants profiler för att kunna bygga efter behov..

vi har väääldigt bra snubbar där hehe fast tror ingen av dom ha gjort bygge till en dator nång gång (kan jag nog sätta en 500ing på)

Visa signatur

MS k8n Neo2 Platinum, AMD 64 3000+ 2x256mb Corsair XMS pc3200, Gf4Ti4800, WD200gb-IDE, NEC 3500 DVD-R, bla bla bla bla.. o nå mer skräp i en hypad låda (not)

Permalänk
Medlem

hehe ok då vet jag