Permalänk
Medlem

Telia Säker Surf

nån som provat på detta?

Läs mer här

sååå jäkla kasst kan det väll ändå inte vara?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Telia Säker Surf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av siC
nån som provat på detta?

Läs mer här

Själv hatar jag när man inte själv får bestämma vad som händer med sin egen dator, men om man bara surfar och spelar t ex och inte kan mycket är detta ett utmärkt paket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Surfa säkert med komplett skydd

Med Internet öppnar sig en värld av möjligheter men även
en del risker. Du behöver en brandvägg och ett virusskydd. Därför erbjuder vi Telia Säker Surf - och till ett rabatterat pris.

Om du inte skyddar din dator kan den drabbas av obehöriga besök. Värdefull information kan utnyttjas eller förstöras. Telia Säker Surf är en paketering av Telia Antivirus och Telia Brandvägg. Lätt att hantera och ett bra skydd till en låg månadskostnad.

Det här ingår

Skydd mot angrepp mot din dator när du surfar
Blockering av information om de sidor du besöker
Programmet spårar trojaner som döljer virus och falska programkoder
Effektivt skydd mot datavirus och elak kod
Automatisk uppdatering av virusskydd
Viruskontroll varje gång du startar datorn, använder programvara eller sätter i en diskett
Tjänsten Telia Säker Surf kostar endast 50 kr/månad (inkl moms).

Hehehehe, det rabblar upp 2 punkter för brandväggen och sedan 4 st som har att göra med antivirusprogram.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

går fetbort.
skaffa en vettig gratis firewall (zap, kerio) och ett vettigt gratis antivirusprog. (AVP, AVG).

Covante

Permalänk
Medlem

Re: Telia Säker Surf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av siC
nån som provat på detta?

Läs mer här

Jo.

Permalänk
Medlem

Det där är bara skit, Telia har ingen som helst erfarenhet i och göra en brandvägg, jag har testat. på en gammal dator, drog jag in 2-3 virus, den reagerade inte ens .

Visa signatur

Titta aldrig på mina inlägg,
vadf*n glor du i nu ?!

Permalänk
Medlem

Ganska typiskt Telia att tjäna extra pengar på människors okunnighet. Det finns ju flera bra gratisprodukter (som redan nämnts) och jag tvivlar starkt på att Telia utvecklat dessa själv - de har mest troligt bara köpt den absolut billigaste produkten från KällarFöretag AB och sen döpt om det.

Men det är bra PR, plötsligt framstår Telia som enormt kundmedvetna, som ägnar tusentals arbetstimmar åt att utveckla ett stenhårt försvar för sina älskade kunder, och skänker bort det för ynka femtio kronor i månaden.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Ganska typiskt Telia att tjäna extra pengar på människors okunnighet. Det finns ju flera bra gratisprodukter (som redan nämnts) och jag tvivlar starkt på att Telia utvecklat dessa själv - de har mest troligt bara köpt den absolut billigaste produkten från KällarFöretag AB och sen döpt om det.

Men det är bra PR, plötsligt framstår Telia som enormt kundmedvetna, som ägnar tusentals arbetstimmar åt att utveckla ett stenhårt försvar för sina älskade kunder, och skänker bort det för ynka femtio kronor i månaden.

Källarföretag AB = F-secure senast jag kollade.

Permalänk
Medlem

kan ju upplysa om att det är fsecure med "teliamoddar", lite fulare menyer osv

Visa signatur

Three men can keep a secret if two of them are dead

Permalänk
Medlem

?

Mina föräldrar kör Säker Surf och även om det inte något som jag skulle beställa själv så förstår jag inte riktigt hur folk här kan tycka att det är dåligt?

Visst går det att ladda hem gratis brandvägg och gratis antivirusprogram från internet men vad skulle mina inkompetenta föräldrar göra om dom råkade på virus med dom? Ringa betalsupport eller försöka lösa problemet genom en mailkonversation?

Jag tror inte att deras målgrupp är datorvana ungdomar som hänger på sweclockers.com.

Vitsen med Telias paket är ju att man får gratis support och för 50:- / månaden är inte det så mycket för Karl-Johan 72 i Värnamo.

Programmet är för övrigt gjort av F-Secure så det är inte Telia som gjort det om någon nu tror det.

Permalänk
Avstängd

ja, F-secure är ju helt okay också

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Telia Säker Surf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Jo.

Och hur vet du att det är "såååå jävla kasst"? För att Telia är inblandat eller har du kanske testat själv?

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Haha, lite lustigt att någon lyckades hitta en 1½ år gammal tråd och ta upp den igen Synd att det var en lite substanslös nyöppning bara..

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Telia Säker Surf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Och hur vet du att det är "såååå jävla kasst"? För att Telia är inblandat eller har du kanske testat själv?

/H

För att jag skrev det där inlägget innan du ens hade reggat dig?
Eller helt enkelt för att erbjudandet var kasst?

/jaja, dumt av mig att dra upp tråden igen... men kunde inte hålla mig

Permalänk
Medlem

För att den är kass!!!! Man kan ju fan inte konfa den själv ens.. eller kan man det ? nån som vet hur fan man kan stänga av skiten ??

//TwiX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T_wi_X
För att den är kass!!!! Man kan ju fan inte konfa den själv ens.. eller kan man det ? nån som vet hur fan man kan stänga av skiten ??

//TwiX

Men så riktas inte tjänsten till den som har kunskaper till att konfa en egen brandvägg!
Utan den riktas till dina o mina gammla föräldrar / mor/farföräldrar.

Sådana personer som med andra ord inte har en aning om hur dom hade gjort det själva.
För dom är det en helt underbar tjänst!

Tänk till, 2 steg innan vi postar kommentarer!

Permalänk
Medlem

jo och det är ju just min mor som har bestämt sej för att ta telias skräpbrandvägg så det inte går att göra nånting på internet.. därför undrar jag hur man kan konfa den ? Om det går? ett nej räcker men om ja så vill jag gärna vet hur..

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men kanske fortfarande aktuell...

Har beställt bredband och fått med en gratis prenumeration av detta programmet. Något att ha jämfört med AVG free eller MSE?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Rekordmedlem

Det är F Secure du får som antivirus http://www.f-secure.com/sv/web/home_se/home och det är ett ok program som brukar placera sig bra i testerna
http://www.av-test.org/en/tests/home-user/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.