Permalänk
Medlem

Lian Li PC70 eller Coolermaster Stacker?

Vad hade ni köpt?

Detta: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=311&session=9303556...

eller

Detta: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1496&session=930355...

Det är inte grundpriset som är mest avgörande... Funktionalitet och utrymmen är viktigare.

Permalänk
Medlem

fanns en tråd om detta förr har jag för mig
man jag skulle valt stacker

Permalänk
Medlem

Lian Li håller bättre kvalitet, och kyler bättre. Talar av erfarenhet av pc76 modellen över pc70.

Har byggt i ett stacker med, har man inget emot plast intrycket lådan ger så visst hehe.

Visa signatur

*Copyright © 2004, All Human Rights Are Reserved!

Permalänk
Medlem

Re: Lian Li PC70 eller Coolermaster Stacker?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luftis
Vad hade ni köpt?

Detta: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=311&session=9303556...

eller

Detta: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1496&session=930355...

Det är inte grundpriset som är mest avgörande... Funktionalitet och utrymmen är viktigare.

lägg ut lirte extra pengar och köp 2100/b, det absolut bästa chassit för PC

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Medlem

Re: Re: Lian Li PC70 eller Coolermaster Stacker?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SupraTT
lägg ut lirte extra pengar och köp 2100/b, det absolut bästa chassit för PC

Varför slutar alltid sådana här trådar med "lägg ut lite extra och få..." ?

Det kostar, i runda slängar, dubbelt så mycket. Hur motiverar du den kostnaden? Är det dubbelt så bra som PC70, menar du?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Lian Li PC70 eller Coolermaster Stacker?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luftis
Varför slutar alltid sådana här trådar med "lägg ut lite extra och få..." ?

Det kostar, i runda slängar, dubbelt så mycket. Hur motiverar du den kostnaden? Är det dubbelt så bra som PC70, menar du?

självklart är den inte dubbel så bra utan 3 ggr så bra och bra så mycket snyggare

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
fanns en tråd om detta förr har jag för mig
man jag skulle valt stacker

Motivation till detta..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SupraTT
självklart är den inte dubbel så bra utan 3 ggr så bra och bra så mycket snyggare

Att det är ett snyggare chassi kan jag köpa, men vad gör det tre ggr så bra? Du har erfarenhet av båda modellerna, eller?

Permalänk
Medlem

kollade på PC70 innan jag köpte mitt 2100b och jag är så nöjd att jag funderar på att köpa ett till för min server.....

säger inte det bara en del??

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk

Lian-Li håller i regel hög standard. Men om du ska välja så tycker jag bättre om Stackern. Annar så tycker jag du ska slänga ut lite mer pengar o köpa dig ett Lian-Li 2100. Det e bra grejjer det.

Visa signatur

I am Alpha and Omega

Permalänk
Medlem

Skulle lätt valt Coolermaster Stacker. Den har väl nästan bara 120mm fläktar också? Kan vara bra om man vill ha det tyst.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Jag har en PC70 (svart).
Tycker det är helt ok.
Fast jag har inte sett Stacker mer än å bild så där får man avstå kommentar.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem

Lianli PC70 helt klart

Visa signatur

| MSI Neo Platinum | AMD Athlon64 3000+ | 768MB DDR | MSI FX5900 128MB |

Permalänk
Medlem

hmm vad säger ni om Pc-73sl mot stacker villket hade ni valt.....hör faktiskt aldrig någon sprata om 73an här på sc

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Medlem

Jag var inne på en Stacker, innan jag var inne i en butik och "tafsade" på ett Lian Li.. Nu är valet rejält mkt svårare, kan jag säga. Motivationer är synnerligen välkomna...

Permalänk
Medlem

Jag har den svarta modellen på PC70, och jag är väldigt nöjd med den. Gott om plats om man ska in och göra något i datorn.

det är även gott om plats till enheter, så det är inga problem med att fylla uppa alla kontrollers på moderkortet.(har själv 4 HDD, 2 DVD & 1 floppy), och det finns plats över för enheter.

den har även plats för dubble nätaggregat om man får för sig att man skule vilja köra med flera nätagg i datorn.

enda nackdelen jag kan komma på med denna låda är att den är lite jobbig att ta med sig någonstans, men det är ju ett problem som man har med alla gig tower lådor

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460