Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gRoom

Du har ju ställt in dig innnan på att hata telefonen, då kommer det troligtvis att förbli så.
Själv tycker jag den funkar grymt bra!

Jaså!?

Vet inte hur du fungerar men om jag redan innan hatade telefonen så hade jag inte skaffat den, vet inte hur du brukar göra dock?

Permalänk
Medlem

Hade en A925 och var inte alls nöjd. Astaskig batteritid, slö i uppstart och menyer samt att den kändes lite "buggig". Med det menar jag att den visade ett antal olika uppträdanden vid samma användning. Sålde aset och skaffade en P910i, en helt klart vassare nalle På alla områden, även priset

Visa signatur

jerka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eriknova
Hade en A925 och var inte alls nöjd. Astaskig batteritid, slö i uppstart och menyer samt att den kändes lite "buggig". Med det menar jag att den visade ett antal olika uppträdanden vid samma användning. Sålde aset och skaffade en P910i, en helt klart vassare nalle På alla områden, även priset

Var det länge sedan? De OSversioner som kommer med telefonerna nu tycker i varje fall inte jag verkar buggiga.

Sen vet jag inte riktigt hur du kan tycka att SE P910i e vassare på ALLA områden. Nog för att den har många bra sidor men den e långt ifrån bättre på allt.

tex
Var e GPSen i P910?
SD-minnen som A92x använder är även den billigaste flashminnes varianten samt finns i storlekar upp till 2GiB, hur menar du att P910i e bättre på den punkten?
Tycker du verkligen att pennan (dvs den 4-kantiga plastbiten) som hänger med SEn är bättre än den runda pennan i metall man får med A92x?
Hur kan det vara en nackdel för A92x att den är en 3G telefon? En 3G kan ju ta både 2 & 3G SIM & nät, medan en 2G telefon bara funkar med 2G.

Permalänk
Medlem

Jag menar att telefonen som sådan är vassare. Saknar dock vissa saker som jag absolut inte behöver i alla fall, GPS & 3G.

Ok, pennan kanske är i minsta laget, men jag har kärringhänder så jag klarar mig bra ändå :-). Största minuset är som du påpekar minnet >DYRT<. Annars verkar den driftstabilare, klart bättre i dockan samt att batteritiden är riktigt lång.

Visa signatur

jerka

Permalänk

Re: E1000 suger

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Playa
en sån enkel sak som att få alla telefonnummer till en person på en och samma sida går inte!
Som det är nu så får en och samma person på 5 olika kontakter, för varje telefonnummer eller e-mail adress som den har.
Känns ganska dummt att ha 5 personer med samma namn men olika nummer istället för 1 person med olika nummer. Men visst det går att använda sig av dom olika grupperna som finns... problemmet med den korkade lösningen är att man måste lägga in en ny person alla uppgifter för vart och ett av dom nummrena som denne har dessutom om man ringer personen på ett nummer och denne inte svarar så måste man byta lista och söka upp den på nyy och sen försöka igen... inte så genomtänkt tyvärr!!

Aldrig mer Motorola!!!

Jag vet inte om du redan har löst problemet med flera poster för varje person? Hursomhelst så fick jag min E1000 idag och jag löste problemet omgående.

Ska man uppdatera en befintlig kontakt gör man såhär:

Gå till en kontakt och välj "Ändra". Bläddra längst ner och välj "mera..." Välj "Telefonnummer", så kommer du till en ny sida för detaljer. Fyll i valfritt nummer i "nummerfältet", och vilken "typ" av nummer det är (mobil, arbete etc.). Tryck på "Klart".

So far so good. Gå nu tillbaka till kontaktlistan. Förmodligen ser du 2 eller fler nummer för kontakten nu. Gå till "inställning" i kontaktlistan, bläddra ner till "visa:" och välj "Huvudkontakter". Nu ska bara ett nummer nummer synas för kontakten, den som du fyllde i när du skapade kontakten. Resten av kontaktens nummer dyker upp om du trycker höger eller vänster när du står på kontaktens namn.

Jag vet, jävligt dåligt skrivet säkert, men håller på o lagar mat nu Vid frågor kan ni skicka PM eller genom valfri messenger program. Se i min profil för mer om det.

Permalänk

Funktionen att ladda över Java program från datorn till mobilen är låst, när man har 3. Det går dock att låsa upp. Själv använde jag P2Kman_PST. Behövdes lite trixande i registret för att få det att funka med winXP. Nåt med usb drivrutinerna , stog hur man skulle göra i program hjälpen.

Funkar bra att ladda upp java nu. Letar efter nått att använda gps'en till nu. Vill ju inte betala.

Tcyker mobilen e ganska bra, minus är väl bateritiden när man filmar å leker lite. Å kameran trodde jag skulle vara bättre.