Permalänk
Medlem

Nu får det fan i mig vara nog!

Bredbandsbolaget.
Jag säger då bara det, utan internet i två veckor.

Det hela började med att mitt modem hade helt enkelt fått kramp, wan lampan och de andra lamporna bara lös som ifall det var trasigt.
Mycket riktigt efter jag hade fått en tekniker hem till mig (en vecka) så bytte han ut modemet men felet blev inte löst här inte.
Det var nämligen så att signalen till oss var så svag att man knappt han få ettt IP innan det tappade igen.
De skulle skicka någon till stationen för att kolla ifall felet låg där.

Några dagar senare ringer jag och det verkar inte som de enns har brytt sig om att skicka ut någon och säger nu att de ska skicka någon innom en snar framtid.
Så blev det jul och ingen kommer jobba förens om cirka någon vecka, VAD KUL!!

SÅ nästa gång ni ska surfa säkert välj inte detta mycket dåligt av BBB tycker jag *Slänger bbb-lådan i en rödsoptunna*

Sitter hos min syster om ni undrar.

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

För det första så rök det alltså en vecka hos BB innan de konstaterade att de inte kan fixa felet utan förhoppningsvis felanmälde till skanova.
Skanova ska nu kolla kabel och kontakter i stationen.
Detta kommer skanova att göra så fort de kan, bokstavligen. Det är trots allt jul och även skanovas tekniker vill vara lediga. De som är kvar i tjänst har knappast tid att ta itu med ett fel som bara påverkar en kund.

Ett av skälen till att ADSL för privatpersoner är såpass billigt (det är det i jämförelse med proffsgrejor) är att man har sämre service och support.
Generellt råd Ta det lugnt. 1 Vecka vilket är vad skanova i bästa fall har haft på sig, är inte mycket att hetsa upp sig för på ett privatabbonemang.

Skulle en av mina länkar på jobbet stoppa så fixar Telia den innan jag hinner reagera för det mesta. Men då kostar det också över 2000 per megabit i kapacitet och månad plus moms. Till detta kommer sen tillgång till internet.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

mats42 så sant. Men de har varit mycket lata, har de kanske atgit vatten över huvudet med alla nya kunder.

Btw vad har du för uppkoppling och var jobbar du ?

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk

"Man får det man betalar för"

Permalänk
Medlem

400kr i månaden det är ganska dyrt

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bart0on
400kr i månaden det är ganska dyrt

Inte då, jämför med priserna i Storbrittannien så får du se.

Visa signatur

--
Mats

Permalänk
Avstängd

Norge?

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]

Permalänk
Medlem

Jämför med en 'riktig' 2Mbits lina....

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem

<sarkasm>
SERIÖST hur klarar du dig utan internet en VECKA? Jag skulle dööööö om jag var utan så länge!
</sarkasm>

Allvarligt, skärp dig. Dels så är det en enorm operation av BBB att sammanlänka f.d. Bostreams nät med sitt eget, och då blir det problem. Det kommer att sorteras ut i sinom tid. Jämförelsevis så är det som att försöka svetsa ihop två kontinenter. Dessutom ligger största ansvaret på Skanova eftersom det är de som ansvarar för funktionaliteten i telestationerna, och det är ett relativt välkänt faktum att Skanova (på order av Mamma Telia) ser till att dra på fötterna när det ska kopplas DSL åt konkurrenterna.

Sen så är det ju inte direkt som att du behöver din DSL-koppling för att förhindra kärnvapenkrig, eller att ditt direkta uppehälle beror på det. Så koppla av, läs en god bok eller ägna dig åt nåt som inte kräver Internet.

Och som redan påpekats, så är gnäll över ditt relativt billiga internet rätt onödigt - kolla bara priserna i UK eller DE och jämför så kommer du att se hur bra du har det.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Faktum är att jag inte lider ut av det mest. min mor och far jobbar väldigt mycket med datorn, internet och de lider ju av det pga sin proffesion, jag bara för att jag missar väldigt mycket som händer.
Sedan är det inte det att kanske tiden var det värsta, utan att de knappt brydde sig.

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Här körs det på ett prima us robotics dual standard v90 modem.
Telia har inte byggt ut häromkring ännu.
För mig skulle ett adsl 2mbit abb vara en konkret besparing. Brukar ligga på 1700-2000 i kvartalet i teleräkning.

På jobbet kör vi mest ATM uppblandat med X-line.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bart0on
Faktum är att jag inte lider ut av det mest. min mor och far jobbar väldigt mycket med datorn, internet och de lider ju av det pga sin proffesion, jag bara för att jag missar väldigt mycket som händer.

Är man beroende av internet för sin inkomst/sitt arbete bör man hålla sig med en förbindelse som matchar kraven på tillgänglighet. Hade dom haft någon form av företagsabonnemang hade nog allt hanterats helt annorlunda.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Hiker, möjligt.

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Skulle byta från bostream till bbb.

Bostream kopplade ur den 1 november.

leveransdatum v. 3 har det blivit nu, från v 43, till 44, till 52, till 2, och nu slutligen vecka 3.

Viktigt att nämna är att stationen har varit utbyggd sedan länge länge,

enbart deras egna ofattbara förmåga att inte bry sig det minsta

Permalänk
Medlem

finkeln, that's the spirit

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Hade dom haft någon form av företagsabonnemang hade nog allt hanterats helt annorlunda.

Min erfarenhet av *DSL-företagsabonnemang är att supporten är lika usel som för privata abonnemang. Rent konkret verkar det som det enda man betalar extra för vara att de fakturerar företaget istället. Visserligen får man ett annat telefonnummer att ringa för support, men servicen är inte bättre för det.

För andra typer av förbindelser är givetvis supporten bättre.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av finkeln
Skulle byta från bostream till bbb.

Bostream kopplade ur den 1 november.

leveransdatum v. 3 har det blivit nu, från v 43, till 44, till 52, till 2, och nu slutligen vecka 3.

Viktigt att nämna är att stationen har varit utbyggd sedan länge länge,

enbart deras egna ofattbara förmåga att inte bry sig det minsta

Haha, jag har exakt samma som du..helt sjukt. Känns som B2 inte riktigt har koll på alla nya kunder de fått via Bostreamköpet.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
<sarkasm>
SERIÖST hur klarar du dig utan internet en VECKA? Jag skulle dööööö om jag var utan så länge!
</sarkasm>

Allvarligt, skärp dig. Dels så är det en enorm operation av BBB att sammanlänka f.d. Bostreams nät med sitt eget, och då blir det problem. Det kommer att sorteras ut i sinom tid. Jämförelsevis så är det som att försöka svetsa ihop två kontinenter. Dessutom ligger största ansvaret på Skanova eftersom det är de som ansvarar för funktionaliteten i telestationerna, och det är ett relativt välkänt faktum att Skanova (på order av Mamma Telia) ser till att dra på fötterna när det ska kopplas DSL åt konkurrenterna.

Sen så är det ju inte direkt som att du behöver din DSL-koppling för att förhindra kärnvapenkrig, eller att ditt direkta uppehälle beror på det. Så koppla av, läs en god bok eller ägna dig åt nåt som inte kräver Internet.

Och som redan påpekats, så är gnäll över ditt relativt billiga internet rätt onödigt - kolla bara priserna i UK eller DE och jämför så kommer du att se hur bra du har det.

Betalar man för en tjänst som inte fungerar har man all rätt i världen på att whina enligt mig.

Sedan kan du notera lönenivåerna i de länderna också (efter skatt).

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
<sarkasm>
SERIÖST hur klarar du dig utan internet en VECKA? Jag skulle dööööö om jag var utan så länge!
</sarkasm>

Allvarligt, skärp dig. Dels så är det en enorm operation av BBB att sammanlänka f.d. Bostreams nät med sitt eget, och då blir det problem. Det kommer att sorteras ut i sinom tid. Jämförelsevis så är det som att försöka svetsa ihop två kontinenter. Dessutom ligger största ansvaret på Skanova eftersom det är de som ansvarar för funktionaliteten i telestationerna, och det är ett relativt välkänt faktum att Skanova (på order av Mamma Telia) ser till att dra på fötterna när det ska kopplas DSL åt konkurrenterna.

Sen så är det ju inte direkt som att du behöver din DSL-koppling för att förhindra kärnvapenkrig, eller att ditt direkta uppehälle beror på det. Så koppla av, läs en god bok eller ägna dig åt nåt som inte kräver Internet.

Och som redan påpekats, så är gnäll över ditt relativt billiga internet rätt onödigt - kolla bara priserna i UK eller DE och jämför så kommer du att se hur bra du har det.

Måste stämma in med ditt argument om du stämmer in med mitt

Visst, dom har problem och det är ett gigantiskt jobb att införliva Bostream kunder i BBBs lilla "gäng"

Då är dom så goda att bjuda på eventuelle kostnader under denna tiden för dom vet att det kommer vara en hel del problem.

Tar dom ut fullt pris ska dom leverera till 100% med.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Du får även bättre återkoppling och åtgärdstider på företagsabbonemangen. Det är i allafall min erfarenhet från det verkliga livet

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porridgeball
Inte då, jämför med priserna i Storbrittannien så får du se.

amen snälla du bor vi i storbritanien nu? dom har säker saker som e billigare där så det jämnar ut sig ändå

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

"Och som redan påpekats, så är gnäll över ditt relativt billiga internet rätt onödigt - kolla bara priserna i UK eller DE och jämför så kommer du att se hur bra du har det."

Vad fan spelar det för roll vad de har för priser i England ? Nu är det ju så att BBB (och de andra isp´erna) har satt ett pris för vad de tycker det skäligen bör kosta med internet. En flaska vatten i afrika är säkert skitdyr, men när jag köper 1liter vatten på pet flaska här så vill jag att den skall smaka vatten och inte mögel hur jävla mycke vatten än kostar i afrika...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
amen snälla du bor vi i storbritanien nu? dom har säker saker som e billigare där så det jämnar ut sig ändå

Nej, däremot vill jag påvisa att det är oerhört billigt med internetaccess här i Sverige.

Visa signatur

--
Mats

Permalänk
Medlem

Ok, har inte sett denna tråd tidigare (av förklarliga skäl som snart framkommer)

Mitt problem startade den
20 December: Nätet nere när jag kommer hem så jag ringer till en kompis och frågar om det är nu som man bör koppla in det nya modemet man fått från Bostream(BBB). Han svarar att han själv gjort så men inte fått det att fungera ännu, en av hans kompisar har dock fått det att fungera fint. Letar efter papprena med nya ip-addresser när jag får flera felringning av en dam som bestämd hävdar att hon inte alls slår det nummer jag uppger att jag har. Blir misstänksam och ringer min mobil för att kontrollera mitt hemnummer och mycket riktigt har jag helt fel nummer. Ringer till telia och felanmäler händelsen. (Skanova hade altså när de kopplade in den nya tjänsten passat på att koppla om några sladdar )

21 December: Telia ringer på morgonen och meddelar att felet är åtgärdat och påpekar att jag måste kontakta min internetleverantör för att de skall fixa resten. Ringer till Bostrem och påpekar att skanova klantat sig, får till svar att de händelsen felanmäls och att skanova har mycket att göra för tillfället (inte så konstig med tanke på hur klantigt de agerar) det skall dock vara åtgärdat senast den 22:a.

22 December: Fortfarande nere så jag ringer återigen till Bostreams felanmälan och frågar vad skanova sysslar med. Får till svar att det ligger på tekniker så troligtvis så kommer det att åtgärdas under kvällen eller senast tidigt nästa morgon.

23 December: Fortfarande nere och samtalet till Bostreams kundtjänst ger inget nytt, mer än att jag blir lovad att de skall kontakta Skanova och se till att en tekniker fixar detta så jag har en fungerande uppkoppling till jul.

24 December: Fortfarande inget men Bostreams kundtjänst har tagit julledigt
25 December: --
26 December: --

27 December: Inget nytt så jag ringer till kundtjänst och undrar vad Skanova sysslar med. Får till svar att det är konstigt att det inte fungerar än men att det ligger på tekniker och troligtvis så kommer det att åtgärdas under dagen. Eftersom inget händer under hela dagen ringer jag återigen kundtjänst senare på eftermiddagen, får då till svar att det fortfarande ligger på tekniker men att någon klarrapport inte kommit in ännu.

28 December: Forfarande inget så jag ringer, lite surare nu, och frågar återigen kundtjänst vad skanova sysslar med. Svaret blir att det ligger på tekniker och att han rapporterat att han vart ute redan den 23:e men ingen klarrapport har kommit in. Får löften om att de skall ringa och skälla lite på dem. Rinnger senare under dagen men får då samma svar.

29 December: Ringer och får till svar att det ligger på tekniker och kommer nog att fixas under dagen. Nöjer mig inte och ringer igen, denna kille verkar lite mer seriös och tar iaf och ringer till Skanova och lovar att återkomma till mig. Återkommer inte på en och en halv timma så jag ringer återigen upp kundtjänst och ber att få snacka med killen, får efter ett tag svar att han hade snackat med dem och skulle höra av sig till mig inom 20 minuter. Hör inget på en halv timma så jag ställer mig återigen på kö till kundtjänst. Kommer fram till killen jag sökte och han säger att han försökt nå mig i 30 minuter, stod faktiskt bara i telefonkö i 20(kort tid!). Får iallafall uppgift om att det skall fixas idag, gör det inte det så föreslår han att jag ska maila honom imorgon. (Killen är väl medveten om att jag nu inte haft någon uppkoppling på flera dagar, godtar denna förklaring och tänker att jag får ta kontakten via min bror i så fall). På kvällen, strax innan kl 20.00 bryts ett samtal när mamma ringer och några minuter senare ringer en snubbe från Telia(!) och meddelar att allt nu skall vara fixat. Jag springer ner och tittar till modemet och ser att minsann, nu lyser alla lamporna.

Så efter ungefär 224 timmar har jag återfått min uppkoppling. "Vi kommer att se till så att uppgraderingen blir så smidig som möjlig."-saxat från brevet från Bostream jag mottog innan uppgraderingen skedde.

Har ingen riktig koll på hur många timmar jag har spenderat i telefonkö hos Bostreams kundtjänst men antagligen ett par eftersom kötiderna vart i snitt 25 minuter, ibland 10 minuter och ibland 40 minuter.
Har aldrig haft problem med bolaget tidigare och jag hoppas jag slipper några i fortsättningen.

/Joye

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt gamla 2,5Mbit gick helt plötsligt ner igår, Var tvungen o ringa kundservice för att få kolli nr på mitt paket för posten hade inte skickat ut nån AVI.

Hitils har det fungerat "sådär" har redan haft 2st "downtimes" en som varade från kl 22:00 igår - 08:00 idag... Och sen en kort från klockan 11:00-11:15..

Får la hoppas att det blir bättre... Blir det inte det så byter jag nog fan till Telia...

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk

När försvinner Bostreams egna support tror ni?

Trodde den skulle försvinna efter nyår men sen när man kollar på öppettiderna på hemsidan så finns trettondagen med bland annat, den infaller torsdag? i vecka 1.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Kom just hem från utlandet. Är i sthlm nu och är påväg hem snart.
Är inte internet fixxatr då..ja då..

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bart0on
Kom just hem från utlandet. Är i sthlm nu och är påväg hem snart.
Är inte internet fixxatr då..ja då..

hähä, berätta hur det gick när du kommer hem

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

BBB killen kan skriva en dödsmemoar så får ni läsa den...

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

BBB är dom värsta internet leverantörerna jag har varit med om! Vi har snart haft deras ADSL i 5 månader, och det har under nästan HELA tiden varit nått krångel eller fel med det.
Ett tag var vi utan internet i 3 hela månader... och det ska man betala 400 kr i månaden och en anslutningsavgift på 1000 kr för? Nej, tack säger jag...

Om ni har möjlighet att välja mellan BBB och ett annat med samma hastighet och dyligt, välj det andra om ni vill ha era nerver i behåll.

OBS, det här bara mina egna upplevelser. Jag vet inte om alla har det så här med BBB.

Visa signatur

<NE>