Permalänk
Medlem

använda Mac tangentbord till en PC?

tjena.
har en PC med ett eklit tangentbord. tänkte köpa nytt o har kollat in Mac tangentbordet. undrar bara ifall det funkar till en PC eller inte? jag menar. macen har ju lite annorlunda knappar? dom har tex inte windows knappen utan sin apple knapp o så.

Permalänk
Medlem

Bör fungera bra, knapparna sitter ju, om jag inte missminner mig, på samma ställe. Dessutom är de usb, så det är säkert nån knate som suttit och kodat ihop egna drivisar annars. Men jag tror det fungerar prima, har ingen källa på det dock...

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

hmm oki..
skulle kunna testa på nåt lan då jag har en kompis som har ett sånt till sin mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
hmm oki..
skulle kunna testa på nåt lan då jag har en kompis som har ett sånt till sin mac.

Tror det funkar med mac-tangentbordet har ingen windowstangent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av David_Larsson
Tror det funkar med mac-tangentbordet har ingen windowstangent.

Å andra sidan har det väl en "Mac"-tangent på samma ställer. Så det bör inte vara helt omöjligt att få den att agera windowstangent.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Fungerar skitfint med mac tangentbord...minns inte riktigt hur det är med command-tangenten och så.

men det är bara köra på

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Re: använda Mac tangentbord till en PC?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
tjena.
har en PC med ett eklit tangentbord. tänkte köpa nytt o har kollat in Mac tangentbordet. undrar bara ifall det funkar till en PC eller inte? jag menar. macen har ju lite annorlunda knappar? dom har tex inte windows knappen utan sin apple knapp o så.

Menar du USB tangentborden från Apple så funkar dom (finns nog tabeller på internet någonstans hur knapparna ("fornfynd", "omkullvräkt stol" etc. mappar till "Winknapp", alt och alt gr osv.)

Dom trådlösa via bluetooth är Mac OS X (10.2.8 och högre) only vad jag vet.
Dom funkar väl iofs med en Winburk som har bluetooth, men risken är att de inte parar sig automatiskt under uppstart utan man får massa sjåpigt meck med sånt...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Det fungerar utan problem.

Tyvärr hade ju inte tangentbordet några < eller > knappar så kunde inte programmera med det

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk

nån som kan länka till t-bordet?

Permalänk
Medlem

Det fungerar helt prima. Alla knappar finns så länge man vet vilken som sitter var då vissa symboler inte stämmer. Alt Gr symbolerna tex finns ju inte på ett mac tangentbord men du kan fortfarande få fram dem genom att trycka rätt kombination som man kan om man inte kollar på tangentbordet och ändå kan skriva. Dock byter han ut MAC knappen mot windows knappen och på så sätt så sitter windows och alt knapparna omvända. Detta är ruskigt irreterande, men genom att använda "Sharpkeys" så kan du ändra i registret och säga att denna knappen ska göra så och si (alltså byta plats på dem, även binda printscreen till F13-F15 osv osv).