mer problem me router SVAR SNABBT

Permalänk
Medlem

mer problem me router SVAR SNABBT

Tja igen

När jag är inne på Fuldc/Dc++, eller odc. Så går jag in i Connection under settings och skriver min ip man kan hitta på ) whatismyip.com)

Skriver port: 27666 på TCP port och samma på UDP Port

Försöker använda Active user som ni förmodligen förstår..

Varför hittar jag inget när jag söker inne på huben när jag öppnat port 27666 i routern och inte har några som helst brandväggar?

Väldigt tacksam försnabbt svar

//Rasmus

Permalänk
Medlem

Jag tror att det ska vara port 1412, testa det om det har någon betydelse

Visa signatur

There's always a third option

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doob
Jag tror att det ska vara port 1412, testa det om det har någon betydelse

Port 1412 på både Tcp och udp?

Permalänk
Medlem

Har du undersökt så du öppnat porten till rätt intern ip-adress? För sålänge man har samma port öppnad i routern som man skrivit in i dc ska det inte vara några problem. Jag har inte upplevt det iaf, se som sagt om du har öppnat porten för just din ip.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Har du undersökt så du öppnat porten till rätt intern ip-adress? För sålänge man har samma port öppnad i routern som man skrivit in i dc ska det inte vara några problem. Jag har inte upplevt det iaf, se som sagt om du har öppnat porten för just din ip.

hur ska man veta vilken port man har för just sin ip då?

Permalänk
Medlem

ZraighT: Du kollar det genom ipconfig. Skriv cmd i kör och sedan ipconfig. Då får du upp ditt interna ip. Sen kollar du om det stämmer överens med det i routern. Vilken port du öppnat spelar ingen större roll.

Visa signatur

AMD 64 3000+ | MSI K8N Neo Platinum | Radeon 9800Pro @ XT | 400gb | Corsair 1024mb 2x512 | 21" | Coolermaster Centurion5 |