Permalänk
Medlem

Nytt nätagg till Lanboy

Det är dags att byta ut mitt nätagg nu. Jag har en Antec Lanboy med medföljade TrueBlue 350W, men det är ingen tyst historia...

Mitt enda krav på ett nytt nätagg är att det är tyst och inte drar upp temperaturen i lådan. För vad jag har har nu är en varm och bullrig burk.

De jag har kikat på nu är:

Akasa PaxPower 460W
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010075682

Antec Phantom
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010076246

Jag gillar Antec, för även om jag hade lite problem så var det inga problem med att få det utbytt. Bra service är alltid ett stort stort plus. Att det är fläktlöst gör det ju helt klart också väldigt tyst. Priset är dock rätt högt, ialalfall jämfört med det från Akasa.

Jag har ett mobo från MSI, AMD-prolle, två IDE-diskar, två S-ATA och en DVD. 350W bör väl räcka, men lite extra kräm åp 460W skulle inte skada...

Någon som har någon erfarenhet av dessa, eller några andra mycket bättre tips?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är du rik som en gris och vill lägga 1000+ på ett nätagg så gör du det...

Visa signatur

Not even my shadow knows where I'm

Permalänk
Medlem

Jag skall också byta ut min nätdel och har bestämt mig för Antec Phantom 500 då jag tycker 350w är på marginalen.

Permalänk
Medlem

Akasa PaxPower

Generarar inte fläktlösa nätagg en massa värme som inte tar vägen någonstans? En dum fråga kanske, men det känns ju spontant lite som att det borde vara så.. nog för kylflänsar hit och dit, men ändå... ?

Phantom 500 verkar vara lite billigare än 350, antar att det är den blå lampan som drar upp priser...

Efter ha tänkt lite så är jag lite osäker på om ett fläktlöst är bra för mig.. alltså blir det nog det här:

http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010075682

Någon som har några erfarenheter??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bytte ut mitt nätagg i Lanboyen till ett Tagan480W, det funkar utmärkt och är tyst.

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsat på ett OCZ, Tagan, FSP eller Antec om jag skulle köpa nytt.

Men om du inte skiter pengar så skulle jag istället bara bytt ut fläkten till en tyste. Förslagsvis Adda.

Permalänk
Medlem

Grejen är agget som sitter i min låda nu är ett Antec TrueBlue 350W. När jag köpte det så skulle det vara tyst och fint, men det är fan inte tyst. I övrigt är jag iofs nöjd med Antec, visserligen gick det sönder men det kan ha varit moderkortets fel också, men deras service var bra vilket alltid är ett stort plus.

Dessutom låter 18dB väldigt lockande.

Vilket agg från Antec skulle jag i sådana fall satsa på om jag vill ha ett som är ordentligt tyst, men nädå kyler hyfsat.

En annan hake är möjligen att jag måste köpa det från Dustin. Någon som har några tips på aggen de har i sitt sortiment?

Det här kanske:
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010048944

NeoPower verkar ju grymt också, men hur tyst är det. Gillar kabellösningen skarpt:
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010070704

Visa signatur
Permalänk

ocz modstream 450/520 w kanske . snyggt, tyst(imo), stabilt
http://kylning.com/info.php?cPath=100&products_id=914&kylid=d...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pean
Grejen är agget som sitter i min låda nu är ett Antec TrueBlue 350W. När jag köpte det så skulle det vara tyst och fint, men det är fan inte tyst. I övrigt är jag iofs nöjd med Antec, visserligen gick det sönder men det kan ha varit moderkortets fel också, men deras service var bra vilket alltid är ett stort plus.

Dessutom låter 18dB väldigt lockande.

Vilket agg från Antec skulle jag i sådana fall satsa på om jag vill ha ett som är ordentligt tyst, men nädå kyler hyfsat.

En annan hake är möjligen att jag måste köpa det från Dustin. Någon som har några tips på aggen de har i sitt sortiment?

Det här kanske:
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010048944

NeoPower verkar ju grymt också, men hur tyst är det. Gillar kabellösningen skarpt:
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010070704

vet tyvärr inte riktigt hur mycket det väsnas för resten av burken väsnas för mycket
men det är väldigt stabila värden och 120 mm fläkten ligger på låga 900 RPM.
och kabeldragningen är suverän ett fint plus är att det är snyggt också

Edit: modd_king han måste köpa ifrån Dustin.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Modstream-agget ser grymt ut! Helt klart.

Men hur tyst är det? Bara en tyst 120mm låter ju bra och recensionerna säger ju det också.

Kan jag hittade det på fler ställen än kylning.com?

Ok, jag kanske inte MÅSTE köpa det från Dustin, men jag gör nog helst det.

Visa signatur
Permalänk

oops missade att du var tvungen att köpa från dustin.
men om du ändrar dig så är modstream ett mycket bra val . Jag kan inte höra mitt om jag inte sätter örat intill det

Permalänk
Medlem

Jag tror jag kör på ett MotStream 450w.

Är kylning.com ett bra ställe att köpa från?
Jag ju egentligen företagskund och vill helst ha faktura osv.. är det lätt fixat med dem? De kräver ju kreditupplysning, är det med smidig process eller kommer det ta mig fyra veckor?

Visa signatur
Permalänk

Det är nån på marknaden som säljer ett modstream 520w för 600-700. Nytt.

Permalänk
Hedersmedlem

Som någon sa så tycker jag att du skulle testa att byta fläktar i ditt nuvarande nätagg. Om det skulle bli så att nätagget överhettar och går sönder så skulle inte det vara hela världen då du redan innan tänkt lägga pengar på ett nytt nätagg. Sedan tror jag inte att det skulle vara sanolikt, har bytt fläktar förut och har aldrig fått några problem.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Jo jag har iofs funderat lite på det förut.. kanske ska fundera lite vidare på det. Tror någon här på Sweclockers skrev en guiden om just hur han bytte fläktar i sitt TrueBlue.. men jag minns inte säkert.. har för mig att jag har sett det någonstans iallafall..

Sitter en 72mm inne, men att 80mm ska passa också och en 60mm bak... Kanske ska sticka ner och köpa ett par tysta fläktar bara... billigare och snabbare lösning iofs..

Ni är alltid fulla av bra tips.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av modd_king
oops missade att du var tvungen att köpa från dustin.
men om du ändrar dig så är modstream ett mycket bra val . Jag kan inte höra mitt om jag inte sätter örat intill det

Kreditupplysningar går vanligtvis på några minuter.

Permalänk
Medlem

bytte mitt igår. har haft ett fsp 350W i alla tider. fläkten började muppa, så jag tog hand om ett r3 400w - lite "brummigare" ljud, men inget störande och hitils är det väldigt stabilt.
fsp-agget höll i ca 1 år och 4 månader.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Ah, jag beställde iallafall ett ModStream från kylning.com igår kväll. modd_king verkar ju nöjd och det har fått bra recensioner och priset är väl ok också.. Med lite tur kanske jag får det på posten redan imorgon. Jag ser verkligen fram emot att byta bort jetmotorn...

[Edit]

Nu har jag fått och monterat nya agget. Kudos till Kylning.com för snabb leverans.

Sådär extermt tyst vet jag inte om det här. Det låter bra mycket mindre än det gamla, men min dator surrar fortfarande på ganska duktigt.

Det var lite trångt av få ner i lådan och jag blev tvungen att montera bort kylflänsen på cpu:n och rycka ur cd som satt längst upp för att få ut det.

Sladdarna är snygga och det är skönt att bara behöva stoppa i de man behöver.

Temperaturen i min låda verkar ligga lite lägre nu också, men det kan ju bero på att den är luftad och att jag fått bort allt gammalt damm. Just nu ligge jag tio grader under det jag hade tidigare.

Köpte sådana där gummipluggar att dra fast chassifläkten på baksidan med också och det gör nog sitt också. Nästa grej blir nog att sätta i en aptyst cpu-fläkt. Min Whisperrock IV gör inte riktigt jobbet.

Jag tror att jag är nöjd. Får se hur ljudvolymen blir nu.

Visa signatur