Världens bästa spel - din lista (ihopslagen med "SweClockers Top-100" av Emil B)

Permalänk
Medlem

1. Operation Flashpoint (PC)
2. Star Wars Galaxies (PC)
3. Metal Gear Solid 2 (PS2)
4. Soldier of Fortune II (PC)
5. Final Fantasy X (PS2)

Permalänk
Medlem

1. Lineage 2 (PC)
2. Starcraft (PC)
3. Beneath a Steel Sky (PC)
4. Final Fantasy VII [7*] (PSX)
5. Super Metroid (SNES)

Comment: fan jag har såmånga spel att välja på =/

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

1. Final Fantasy 7 (PS)
2. Metal Gear Solid 3 (PS2)
3. Final Fantasy 9 (PS)
4. Battlefield 2 (PC)
5. Final Fantasy 10 (PS2)

Permalänk
Medlem

1. Zelda: A Link to the Past (SNES)
2. Diablo II (PC)
3. Baldur's Gate I (PC)
4. Half-Life (PC)
5. FarCry (PC)

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

1. Resident Evil (PS)
2. Final Fantasy 7 (PS)
3. Resident Evil 4 (GC)
4. Mega Man 2 (NES)
5. Metal Gear Solid (PS)

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Finns nog bara ett spel som jag verkligen älskat och som jag blir alldeles glad av när jag tänker tillbaka på det, och det är shadowrun till SNES.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

hmm denna lista är för jävla svår att framställa, fast det är alltid äldre titlar som toppar. Det senaste spelet som jag har tyckt varit svin bra är wc3
det var nog fan bättre förr

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

1. Battlefield 2 (PC)
2. StarCraft (PC)
3. Half-life (PC)
4. World of Warcraft (PC)
5. GunSmoke (NES)

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

1. Fallout (PC)
2. Fallout 2 (PC)
3. Monkey Island 1 (PC)
4. Monkey Island 2 (PC)
5. Monkey Island 3 (PC)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

1. Civilization (Amiga/PC)
2. Colonization (PC)
3. Half-Life (PC)
4. Warcraft I (PC)
5. GTA: Vice City (PC)

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk

1. Diablo II (PC)
2. WOW (PC)
3. Counter Strike (PC)
4. StarCraft (PC)
5. Warcraft III (PC)

Väntar på diablo 3 och hoppas att det är lika bra eller bättre än Diablo 2.

Visa signatur
Permalänk

Hoppas att Diablo 3 är lika bra eller bättre än Diablo 2.
Leve länge Blizzard! Blizzard är bra på nästan allt men en sak som blizzard är inte riktigt bra när det gäller online spel, allstå dålig med att fixa server och information om när servern stängas ner.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orchid
ingen bestämd ordning.. , här är några jag kommer på såhär direkt.

Xenogears
WC3: TFT
Metal Gear Solid 1
Metroid Prime
Super Mario 64
Sonic 2
Super Mario World
Zelda: A link to the past
Goldeneye/Perfect Dark
Crono Cross
Pinball fantasies/dreams (amiga 500)

Xenogears var en riktigt höjdare! Spelet är helt klart med och krigar om första platsen när det gäller tidernas bästa handling. Väldigt mysig. Sen var det ju förbannat långt också 80-120 speltimmar typ

Permalänk
Medlem

1. Final Fantasy 7 (ps)
2. Zelda , A Link to The Past (snes)
3. Resident Evil 2 (ps)
4. Resident Evil 4 (gc)
5. Mega Man 2 (nes)

Visa signatur

• Corsair Obsidian 800D • i7 920 @ 4.0GHz • Radeon 5870 • Asus P6TD DELUXE • Corsair 6GB 1600MHz PC3-12800 • Intel X25-m 80gig • Dell U3011 •

Permalänk

1. Civilization (Amiga/PC)
2. The Elder Scrolls III: Morrowind (PC)
3. Quake II (PC)
4. Heroes of Might & Magic III (PC)
5. Worms II (PC)

Kommentar:

Min lista bygger mest på hur mycket tid jag lagt ner på att spela spelen. Civilization spelade jag först på Amiga och spelar det fortfarande, TES III med sina expansioner tog flera månader att klara med alla sidospår, Quake II (med olika moddar) är i princip det enda spel jag "seriöst" spelat on-line, HoMM III lyckades trollbinda mig otaliga timmar och slutligen så tycker jag att Worms II är det perfekta spelet att lira med polarna.

Bubblare:

En hög äventyrsspel från Lucas Arts, Sierra etc. Exempelvis Monkey Island-serien, Grim Fandango, Sam & Max Hit the Road, Day of the Tentacle, och alla gamla Sierra-spel. Många av dessa är ju fantastiska spel, men jag tycker att äventyrsspelskategorin är såpass unik att den inte går att jämföra med övriga spel.

Gothic II är också ett ytterst bra spel med skön känsla och fina miljöer. Lite dåligt balanserat och på tok för kort. Jag hade gärna sett en större värld med flera städer och en mera öppen story. Då hade det kanske kunnat konkurrera med TES III.

Tony Haw's Pro Skater-serien. Som gammal skejtare har jag spenderat en hel del tid med dessa spel. Visst är de bra, men jag tror att ett skejtspel kunde göras bättre.

Och många, många fler...

Permalänk
Medlem

1. Curse Of Monkey Island (PC)
2. Dune II (PC)
3. Civilisation (PC)
4. StarCraft (PC)
5. Doom (PC)

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem

1. Curse Of Monkey Island (PC)
2. Half-life (PC)
3. Broken Sword (PC)
4. Broken Sword 2 (PC)
5. Moonstone (Amiga)

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

1. Secret of Mana (SNES)
2. Wolfenstein: Enemy Territory (PC)
3. Joint Operations (PC)
4. FarCry (PC)
5. Doom II (PC)

Lezziter: Jag tyckte det var en så kul idé och så tyckte jag lite synd om dig med tanke på all "bokföring" du kommer få sitta med, så jag har börjat på ett litet program som räknar ut allt åt dig och automatiskt listar upp 1-100. Vet dock inte om jag hinner färdigt med det tills deadline eftersom jag jobbar

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

FPS:
Doom2
Unreal Tournament
Blood
Hidden & Dangerous

RTS:
C&C Generals
C&C RA 1 och 2
Age Of Empires 2
Rome: Total War

Andra:
Baldurs gate-serien
Commandos
Europa Universalis 2

Sen är ju brädspel kul också_:
Diplomacy
Axis & Allies
Risk

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

1. Half-Life 2 (PC)
2. Curse Of Monkey Island (PC)
3. Resident Evil 4 (GC)
4. GuildWars (PC)
5. Grand Theft Auto 1 (PC)

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk

1. Super Mario World (SNES)
2. Heroes 2 (PC)
3. Red Alert (PC)
4. Total Anninilation (PC)
5. Starcraft (PC)

Permalänk
Hedersmedlem

*snarlika trådar ihopslagna*

Även om trådarna inte var exakt likadana kan vi inte ha två trådar som liknar varandra så mycket igång samtidigt.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
*snarlika trådar ihopslagna*

Även om trådarna inte var exakt likadana kan vi inte ha två trådar som liknar varandra så mycket igång samtidigt.

Hmmm.. OK.. Mest att det blir jobbigt som gräs för mig att hitta inlägg som jag kan räkna ihop om det är massa annan röra med.. :S Nåja, jag får ta tid på mig

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Värmer mitt hjärta att se Grim Fandango på era listor, om inte annat så har grim fandango lugnt den bästa spelmusiken genom tiderna, jazz for the win!

Kanonmusik

http://www.grimfandango.net/?page=soundtrack

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Relik 📜

Jag tror nästan jag lägger ner det här projektet, kommer bli alldeles för jobbigt att leta igenom den här tråden efter kompletta listor bland alla andra inlägg.. Tyvärr, grabbar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Bra moderering!

Permalänk
Medlem

Jisses.. Nåja, en annan gång då kanske Lezziter. Bra initiativ dock

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Edit:
Oops. Lite sent ute

Visa signatur

| Asus a8v-e deluxe | A64 3800+ | 4 * 512 pc3200 | Seagate Barracuda 7200.7 200Gb | ATI Radeon x800 pro VIVO |

Permalänk
Medlem

1. Metal Gear Solid
2. Metal Gear Solid 2
3. World of Warcraft
4. Age of Empires 2
5. Counter-Strike