ett rop till gamla quake rävar !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MemberX
Equake/Fuhquake är gratis.

Vad är skillnaden på de båda?

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Vad är skillnaden på de båda?

Är samma. equake innehåller fuhquake.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

näh, det ska va ctf eller team fortress, det var grejer det.

Nån som kommer ihåg tf klanen sissys?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Avstängd

Jag kan inte ladda ner quakeworld, ge mig en fungerande nerladdningslänk

Visa signatur

Jag är expert på snygga hemmabyggen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_creator
Jag kan inte ladda ner quakeworld, ge mig en fungerande nerladdningslänk

Googla efter fuhquake. Det är quakeworld. Du hittar servrar under multiplayer.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

när jag kör fuhquake installer så får jag bara upp. Error in instructions. Inavild jvm file name specified in LAUNCH. Invaild variable specification. Line number (9)

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Du fick mig att prova spela det iaf. Har ju det än på hddn någon med på tfa ? servern va väl nåt.. tfa.qw.edome.net ? Eller finns det fler?

Visa signatur

This is what I want, what I really really want

Permalänk
Medlem

Hur lägger man in bottar i fuhQuake?

Permalänk
Medlem

Re: ett rop till gamla quake rävar !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aikula
counterstrike etc...zzzzz.....

jag lirade quake1 (quakeworld) 1997-2001.

2001 och framåt testade jag lite online fps här och var, men allt sög ju jämfört med quakeworld.

2005 nu för 2 månader sen började jag lira quakeworld igen, blev nyförälskad i spelet !

allt är ju så genialt med det, bunnyjumping, wallhugging shaften rocketjumps pineapple

(ni som aldrig spelat , ladda filmen längst ner och se lite av det jag talar om !)

pentagram of protection (tillsammans med quaddamage? DM3/CMT3? )

ljuden, (när man plockar upp items när man dör (WAAAAH etc etc)

(vem blir inte helt psykad när man har quad och rl och bara riktigt går loss (ljuden när man skjuter med quad är helt enkelt krossande bra)

och jag skulle vilja påstå att quakeworld är det snabbaste och intensivaste spelet idag. och det är inte det i sig självt utan det är toppspelarna som har ändrat spelstilen helt och hållet.

ni som spelat/spelar vet vad jag talar om, rocket jumping bunnyjumping wallhugging speedjumping strafejumping. speedwalking etc...

ni som känner er sugna på att testa eller har lirat innan och slutat kan få lite inspiration !

här är en riktigt snabb site (tankar i 1.5mb/s på VDSL från den) där det finns fullt med QuakeWorld Movies!

alltså filmer med extrema frags, quadbores etc allt till skön musik.

http://gamefiles.blueyonder.co.uk/blueyondergames/movies/quak...

ladda ner ett par och titta igenom om ni har lust/tid, rekommenderas starkt.

en jag rekommenderar att ni kollar direkt är :

http://gamefiles.blueyonder.co.uk/blueyondergames/movies/quak...

Quakeworld reloaded ! (tror dock den är från 2003 men det är inte så mycket som har tillkommit spelet sen dess, bara det att många fler är elitspelare nu för tiden..)

titta och njut.

nån mer än jag som satt med 33.6 k modem (lyx på den tiden ska du veta) och gibbade sent inpå småtimmarna på fragzone och algonet och triplesix etcetera?

peace out.

(är det inte så jävla tillfredsställande att gibba någon med rocket launcher? eller sätta en granat i luften på nån? 8)

8>

PS filmen Vanquish från samma site rekommenderas också..!

PPS ni som är sugna på att testa spelet hittar allt ni behöver på denna sida :

http://equake.quakeworld.nu/

(man kan ladda ner spelet härifrån)

Kan inte göra annat än att hålla med.

zeal.dvdalright.com:28201 - 28205 <- 2on2 (Swe)
zeal.dvdalright.com:28101 - 28109 <- 1on1 (Swe)
rage.dvdalright.com:28401 - 28405 <- 4on4 (Swe)

large.qw.edome.net <- Free for all (Fin)
quake.xs4all.nl <- Free for all. Lite lättare för nybörjare här då holländarna inte riktigt har kommit så långt som svenskarna. Rätt schyst ping också.

www.nqr.nu är också en bra sida att kolla in om man vill tanka demos/följa ligan.
Jag hjälper gärna folk att komma igång, PM:a mig här eller dyk in på #fragomatic på quakenet(mirc).

(Har inte kollat om någon skrivit liknande information i tråden)

Har lirat quakeworld under nicket Xerial sen 97 fram till idag och det rockar fortfarande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
näh, det ska va ctf eller team fortress, det var grejer det.

Nån som kommer ihåg tf klanen sissys?

Wohoo! Nu kommer en massa härliga minnen tillbaka!
Tro det eller ej, men jag minns faktiskt sissys... och många fler.
Minns du DBD?

Visa signatur

amd (ab)user

Permalänk
Medlem

Det var grymt kul att köra Team fortress på banan "TheRock" (Alcatraz) om nån minns det.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

haha fan va nice att ett par började kvejka igen

kan ju passa på o tipsa om min film igen 8)

speciellt Xerial borde ta sig en titt på den:

http://gamefiles.blueyonder.co.uk/blueyondergames/trailers/mo...

Visa signatur

AMD Tbred 2200+ | 512 DDR | GeForce4 Ti4200 | Abit KX7 | Acer CDRW | 100 GB HD | 17" TFT | 12/9 Mbit vDSL |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Hur lägger man in bottar i fuhQuake?

Tanka equake från http://equake.quakeworld.nu (sidan har varit nere länge tror den ska vara uppe nu)

Starta upp fuhquake i gl eller utan. Skriv gamedir FBCA och kör någon av de banor som stöds.
Skriv sedan addbot och ready i konsolen.

EDIT: Aikula : Hehe KP. Watch yo'delf.
Tror jag har sett den, man kanske är med i den? ^^

Permalänk

Jag är förvånad över intresset som finns här - och alla de döda länkar som har postats här. Provar ni inte länkarna innan ni lägger ut dem? Alla *.quakeworld.nu är döda för tillfället, likaså www.nqr.nu. Dock så finns http://qw.fragzone.se/eql som är European Quake League som är den enda turnering som håller igång idag.

Dessutom, ett vanligt missförstånd: eQuake är ett paket som innehåller allt man behöver för att spela Quakeworld. Det innehåller såväl alla pak-filer som klienten Fuhquake. Alltså tankar man bara eQuake som sagt för att lira Quakeworld. Om man skulle tanka Fuhquake separat så måste man ha Quake installerat från början för att lira, annars lär det inte funka.

eQuake finns dock hostat på Quakeworld.us

Edit:
Besök oss gärna i #qwhb på Quakenet. Det är "Quakeworld hillbilly channel" som är till för folk som är nya på QW och söker likasinnade så att säga.

Visa signatur

http://www.quakeworld.nu - Världens manligaste spel!
http://www.refragged.com - QuakeWorld-nyheter

Permalänk
Medlem

hade nån cfg för några år sen där man tryckte på en knapp och det bytte till ett specifikt vapen och sköt direkt, nån som kan posta nån bra sådan?

Permalänk
Medlem

vilket console kommando skriver jag för att ställa in känsligheten på musen i höjdled?

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk

Nån som vet om quake 2 fortfarande lever? Och i så fall, vart kan man få tag på det?

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggeu
hade nån cfg för några år sen där man tryckte på en knapp och det bytte till ett specifikt vapen och sköt direkt, nån som kan posta nån bra sådan?

alias wide "fov 90"
alias unwide "fov 90"
alias ld "cl_pitchspeed 9999;+lookdown;wait"
alias lookcenter "cl_pitchspeed 2800;+lookup;wait;-lookup;cl_pitchspeed 150 "
alias unld "-lookdown;lookcenter"
alias rjump "impulse 7;+jump;+attack;wait;-attack;-jump"
alias rjump2 "ld;+speed;+back;rjump;-back;-speed;unld"
alias +rjump2 "ld;wide;+speed;+back;rjump;-back;-speed;";alias -rjump2 "unwide;unld"
bind / "+rjump2"

Rocketjump..Menade du det?

Visa signatur

This is what I want, what I really really want

Permalänk
Medlem

Varför får jag felet "Couldn't set fullscreen DIB mode" när jag försöker köra equake i fullscreen? Jag sitter på en bärbar med 1680 upplösning.

Edit: lösningen var att jag var tvungen att ställa in till 60 hz..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk

Var hittar jag config filen för spelet?.. alltså där alla bindsen finns? Har glömt bort var den ligger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyreZ
alias wide "fov 90"
alias unwide "fov 90"
alias ld "cl_pitchspeed 9999;+lookdown;wait"
alias lookcenter "cl_pitchspeed 2800;+lookup;wait;-lookup;cl_pitchspeed 150 "
alias unld "-lookdown;lookcenter"
alias rjump "impulse 7;+jump;+attack;wait;-attack;-jump"
alias rjump2 "ld;+speed;+back;rjump;-back;-speed;unld"
alias +rjump2 "ld;wide;+speed;+back;rjump;-back;-speed;";alias -rjump2 "unwide;unld"
bind / "+rjump2"

Rocketjump..Menade du det?

Njaa inte riktigt, t ex jag trycker på Space och det byter vapen till shotgun samtidigt som jag skjuter med den knappen.. trycker sen på t ex R så byter den till RL och skjuter med den knappen.

Permalänk

Hittar den inte... kan ingen lägga upp sin spel config då? Gärna med lite praktiska binds.

Permalänk

Har nu fått igång detta mega kuliga spel, bara undrar om det inte går på nått vis att kanske få det snyggare än med bara dom inställningarna som finns i spelet ? jag ser inte häller mitt hp och dom där sakerna, hur många skott jag har kvar, hur får man fram det ??

Vill också ha tag i bättre configg

Mycket bra spel!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

har hittat config och allt nu. Behöver dock comandot för always run. Vad är komandot? sen skulle det vara kul med en swecmatch på en server

Permalänk

Kan du inte lägga upp den configen da? eller är den bra för det första ?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

den suger naturligtvis då jag har glömt hur man gör bra configs . Kommer som sagt inte ens ihåg komandot för always run. Skulle även behöva komandot för att ta bort vapnet från skärmen.

Permalänk
Medlem

vars lägger jag cfg filerna? har eQuake ..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk

lägg dom i mappen qw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
lägg dom i mappen qw

har lagt min cfg i den mappen.. men mina vapen binds funkar inte.. hur ska inställningarna vara i rutan som kommer upp innan man börjar spela?

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

kör /exec namn.cfg eller /exec configs\namn.cfg , beroende på vart du lägger det.