Day of Defeat Source Tråden

Permalänk
Medlem

Day of Defeat Source Tråden

Hej jao här ska allt allmänt om Day of Defeat Source stå !

Permalänk
Medlem

Vad bra! Då kan jag börja då )
Efter att ha kikat på lite ingame filmer så tycker jag att DOD:S går aningen för hastigt i alla rörelser, ungefär som CS beter sig. Finns det någon mini-mod som slöar ner spelarnas rörelse så att allt känns tyngre?
Jag trodde det skulle vara mer taktiskt och strategiskt än ett reaktionsspel.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Vad bra! Då kan jag börja då )
Efter att ha kikat på lite ingame filmer så tycker jag att DOD:S går aningen för hastigt i alla rörelser, ungefär som CS beter sig. Finns det någon mini-mod som slöar ner spelarnas rörelse så att allt känns tyngre?
Jag trodde det skulle vara mer taktiskt och strategiskt än ett reaktionsspel.

hmm jag vet ikee börja att spela det idag . snabbheten är ju ett + enligt mej .

Permalänk
Medlem

Gillar spelet skarpt, men det är lite få få banor.. :\

Kommer det nya snart tro?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Kalt kommer någon gång under månaden. Sen så finns det ett par hemmabyggen som är riktigt riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är riktigt roligt förutom att jag inte hittar så många bra servrar. Nån som har några tips?

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

DK Bootcamp . finns 4 st såna och dom har stats för för flagor frags osv

Permalänk
Medlem

Tycker spelet suger stenhårt =/
Flyter dåligt, buggigt, lite banor, många fel.... usch....

Original DoD är 10x bättre

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd

Bugarna kommer väl fixas det är ju fortfarande lite nytt

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Tycker spelet suger stenhårt =/
Flyter dåligt, buggigt, lite banor, många fel.... usch....

Original DoD är 10x bättre

Lite fel tråd nu va? starta en vanlig dodtråd och gnäll där istället.

ont: Jag älskar verkligen dod;s, fan, grafiken får mej att tappa byxorna ibland, och känslan är väldigt bra också :), men garanden känns liiite för vek, tycker att dom borde höja eldhastigheten på den, eller höja damagen, något utav det.

Permalänk
Medlem

tycker dom borde ta bort så man kunde zooma in med granadier vapnet och sätta till baka kniven på den :P. Då var DOD_Kalt ute då

Permalänk
Medlem

Tycker HF2 & DOD:Source är stencoolt. Det är bara en grej som jag blev förundrad över att utvecklarna inte lade till när de gjorde spelet och det är "leaning" (alltså egenskapen att kunna luta sej med t.ex "Q" & "E" tangenterna till vänster eller höger) Antagligen så valde dom bort egenskapen för att dom skulle förlora gamla inbitna DOD-spelare, visst kräver "leaning" lite träning & (Skillz) men är man van fps:are så bör det inte vara några problem, själv så har jag flitigt spelat "Soldier Of Fortune 2" online sedan det släpptes och med tanke på att det spelet använder "Quake 3" motorn så måste väl folk iaf övat lite med "leaning" sedan finns det ju spel som Call Of Duty,Farcry, och nu senast F.E.A.R. som också använder sej av leaning vilket gör spelen mer verklighetstrogna också. Men som sagt det är bara lite funderingar & synpunkter jag har omkring "HF2/DOD:Source" som annars är helt suveränt.

Visa signatur

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Permalänk

Finns det någon som har nån in-game-film att visa? Funderar på att beställa det från webhallen men jag vill gärna se hur snabbt allting går först.

Permalänk
Medlem

Längtar tills dem där nya filterna kommer

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Beställde det idag, hoppas det blir värt 20.95€.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
Beställde det idag, hoppas det blir värt 20.95€.

Jag lovar att du inte kommer att ångra köpet om du gillar fps spel & verklighetstrogna 1:a eller 2:a-världskrigspel

Visa signatur

-CHASSI-: Compucase Ultra Silent ,Nätagg+FSP 350w, ATX 2.0 + 2 x 120mm chassifläktar | -MODERKORT/CPU/MINNE-:ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 + E5200 2.5Ghz |Corsair 2x1Gb DDR2 PC5300,667Mhz |-HÅRDDISKAR-: WD Raptor -SATA 36.7 gb 10.000rpm | WD My Passport Essential 160GB |-GRAFIKKORT-: Club3d ATI Radeon HD3850 512Mb GDDR3 AGP |-SKÄRM-: 19" TFT (HP w19) |Lite-On :DVD-RW |-LJUD-:Altec Lansing ADA995 5.1

Permalänk
Medlem

Gillar WWII, gillar original DOD och älskar FPS sett det lite på en kompis dator och det såg helt ok ut. Hoppas bara det finns vettiga servar.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

skojsigt en till doddare snart,jag brukar iaf lira runt på svenska servrar eller nån annan som har låg ping (latency) var på en nu nyligen(minns ej namnet) då hade jag runt 7 i latency och då har jag bara comhem 8/1 slöband

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag spelar en del på Bootcamp-servrarna (under namnet Fletch). Om det är någon som whinar som fan om att folk campar för mycket, så är det jag

Permalänk
Avstängd

Jag spelar på Arcor´s servrar under namnet [COD]Lakanman. Chicken Outlaws :). Ingen seriös klan. Bara några polare som spelar för skojs skull men vi brukar ligga mellan 3-5:a. http://www.chicken-outlaws.cjb.net/

Tycker det är ett kanonspel. Var lite svårt att gå ifrån gamla till source i början med rörelse och så men det tog sig.

Jo jag gillar inte heller det där att man får sikta in. Det var bättre med kniven som i gamla.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Det enda som fattas är banor, borde inte ta allt för lång tid att släppa dom tycker jag :0

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Det enda som fattas är banor, borde inte ta allt för lång tid att släppa dom tycker jag :0

Helt klart men dom banor som finns är riktigt bra och balanserade!.Hellre några banor som är vettiga än många som är dåliga.

Permalänk

Om tre dagar får webhallen in det och då beställer jag det direkt

Permalänk
Medlem

Mina favorit-servrar sparas inte längre, samma sak med CS:S. Nån som vet hur man fixar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Mina favorit-servrar sparas inte längre, samma sak med CS:S. Nån som vet hur man fixar det?

Hej mark501!

Jag har samma problem med mitt DOD:Source vi kan ju pm:a varann om nån av oss hittar svaret:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok dannyboy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Jag spelar en del på Bootcamp-servrarna (under namnet Fletch). Om det är någon som whinar som fan om att folk campar för mycket, så är det jag

Jo det där whinet har jag hört talas om:)

Permalänk
Medlem

Ni som spelar Dod, hur ser det ut med FPS hos er? Oavsett vad jag väljer för inställningar brukar det rätt ofta falla ner till 40-45. Annars ligger det på 70-80 på sin höjd 120. Jag spelar med 2x AA 2X AF ingen HDR, ingen vertical sync... upplösning 1024X768 till 1280x720...
Jag tycker att det faller ner för mycket med tanke på att jag har ganska bra dator. (om ni tittar ner i min signatur). Ibland misstänker jag att det kanske kan bero på att jag har 754 socket CPU med singel channel. Annars är det en pci-e 7800GT oklockad.

Visa signatur

A64Clawham3400+, K8N4E, nForce4 2X1GB-XMS400C2..Gainward 7800GT CreativeXFIMusic&Sennheiser555..NEC991SB..Raptor&Seagate..
HauppaugeNova-T..8 MBit Telia..Antec550. WinXPsp2-32bit

Permalänk
Medlem

^^
Kör med ett 7800gt jag med fast en Opteron 144 och lider av att fps´en sjunker i botten (ca 40) ibland när jag kör på 1280*960, annars brukar jag ligga runt 100 ungefär så du behöver inte känna dig ensam. Spelar i 1024*768 nu istället, för att slippa dålig fps. Har dock upptäckt att jag får ca 25% högre fps i CS:S!

Edit: Har 80-140fps i 1024 med full AA. Mitt grafikkort går i 500/1200.

Permalänk
Medlem

"40fps"? "sjunker i botten?" Jag har 50fps i medel och tycker det flyter på bra

Kör allt max, (textures medium) full HDR, 10x7 4xAA/8AF. Tror inte s754 och single-channel jättestor betydelse