Permalänk
Medlem

Hur man tar reda på IP

Tjena!

Det är så att jag undrar om det finns något sätt att ta reda på någons IP.
Fallet är så att jag ska jäklas lite med en polare och vet att han sitter på Msn, kan jag på någon sätt ta reda på IP't därifrån?

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk

Hej,

njaa finns inget exakt sätt att ta reda på ipadressen men testa denna sida http://www.ripe.net/whois
är ser du det du kan få fram i princip sedan får du ringa den internetleverantören han har och fortsätta den vägen

Lycka till!

//Marcus

Visa signatur

HP 4090, P4-HT 3.6 ghz. Ati X850XT
6558 poäng i 3D mark 05

Permalänk
Medlem

Det är ju ganska svårt att få fram något på Whois om jag inte har något ip att gå på...
Annars är rätt tänkt, hade jag haft ip't hade jag med whois kunnar se vart han bor, men det vet jag redan

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Hedersmedlem

Skicka en fil till honom och kolla med ex. active ports eller netstat, då får du fram hans ip.

Permalänk
Medlem

annars kan du ju enkelt göra en php-sida du sedan skickar honom till, och där sparar ner hans ip i en fil

Permalänk
Medlem

Okey, men nu är jag inte så haj på sånna här saker
Active ports och netstat är det program?

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Okey, men nu är jag inte så haj på sånna här saker
Active ports och netstat är det program?

Ja, skriv netstat -a i kommandotolken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Det är ju ganska svårt att få fram något på Whois om jag inte har något ip att gå på...
Annars är rätt tänkt, hade jag haft ip't hade jag med whois kunnar se vart han bor, men det vet jag redan

Nej, du hade inte kunnat se var han bor med en whois.

För att få fram hans ip måste du skapa en direktanslutning mellan han och dig, men msn routrar väll all trafik nu för tiden?

Annars kan du alltid lägga upp en webserver och lura han att gå in på den och ta ip:et från acessloggen.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Okey, jag tackar för alla tips

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk

be han gå in på www.mittip.se?

Visa signatur

| - Phenom II x2 550 3,1ghz - 2 x 2gb Corsair XMS2 - Sapphire Radeon HD3870 @ 785/1286 - 320 GB samsung Spintpoin unt 1 tb samsung spinpoint - Lian li PC-K56

Permalänk
Medlem

Som BasseBaba skrev, så kan du använda dig av PHP.
Här har du ett litet script som sparar ner IP m.m till log.txt http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/PHP_IP.rar
Awardspace är en gratis web host som du kan använda om du inte redan har en.

Btw så får du ändra window.location i index.html till någon sida, så att personen skickas vidare till en annan sida på en gång. Sedan så är det bara att ladda upp de tre filerna till ditt konto på Awardspace (eller någon annan host!)

Permalänk

Be att han skickar ett mail till dig. I mailheadern ser du vilket ip det är skickat ifrån. Det funkar dock inte från vissa webmails som exempelvis yahoo.com.

Permalänk
Medlem

tack så jätte mycket för all hjälp
Jag ska testa det som Tredora har skrivit

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Exakt vad hade du tänkt göra när du har fått reda på ip:t då? Vill inte verka nedlåtande på något sätt nu, men vet du inte hur du tar reda på någons ip så tvivlar jag på att du skulle kunna göra mycket mer. Det är inte värt mer än att du vet vad han har för skostorlek.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Jag tänkte net send'a lite

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

har han brandvägg i windows så lyckas du tyvärr inte

Men du skulle nog kunna sega ner hans bredband en del om du har ett mycket snabbare:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Gå in på Kör -> (skriv) Regedit och skriv config (tror jag det är) eller nåt annat kommando.

Eller whatismyip.com, finns andra liknande hemsidor.

Permalänk
Medlem

Hehe
Jag får väl göra något osyldigt bus iaf

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Jag tänkte net send'a lite

ISPar blockerar net send

Visa signatur

hollywoodstar