Inställningar på 226BW + bilder

Permalänk
Medlem

Inställningar på 226BW + bilder

Tjenare nu har man fått hem sin samsung 226BW och skärmen är UNDERBAR...

Men jag har pllat fram och tillbaka med färgerna, ljus, contrast med mera...

Någon som har en likadan skärm och vill dela med sig med sina inställningar.....?!?!?!

Skickar med en bild så att ni har något att sukta efter med

OBS dessa bilder e bara tagna i farten så om ni vill ha proffsigare bilder får ni hojta till

Permalänk
Medlem

Backlighten är bättre i denna än 225BW va ?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Ser bra ut... hur går det i spel, typ FPS? Ghosting? Input lag? Lika bra som CRT?

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk

Bättre än CRT. Jag vill också ha en sån här pärla

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blir riktigt, riktigt sugen på denna skärm. Känns som det kommer bli ett stort kliv upp ifrån min nuvarande Samsung 959NF 19" på 26kg eller så

Dock så måste man trolla fram 4000 kr först.

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge

Dock så måste man trolla fram 4000 kr först.

jag har hört att de växer på träd, ut i skogen och leta vet jag...

blir en sån här så fort dustin har de i lager igen, irriterande att de tog slut just innan jag hann beställa.

Permalänk

Här är en till som fått sin underbara 226bw men gärna vill ha lite tips om bra inställningar.
Borde väl finnas någon sida nånstans med lite tips.. någon som vet ??

Permalänk

JME har dem i lager nu. Beställde en därifrån idag.

Permalänk
Medlem

har dom väggfäste?

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

den har faktiskt bara 2ms är ju bra antar ja? lr det någon slags fejk ms mätning som det brukar tjatas om?

undrar däremot hur det är med färgerna för denna skärm :S står 6bitars, men ändå skriver alla säljsidor att den har 16,7milj färger... isf är det ju bra

"6bit + Hi FRC. 16,7M färger" -prisjakt.se

hur är det med detdär egentligen?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk

kent2: Ja, VESA 100mm

flamur: Skärmen har 16,7M färger.
6bit+FRC = 16,2M färger
6bit+Hi FRC = 16,77M färger.

Permalänk
Medlem

brightness: 57
Contrast: 77
MagicColor: off
Color tone: Normal
RGB: 50/50/50
Gamma: Mode 1
Sharpness: 24

Är dom settings jag tycker är ok på 226bw.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Kör du inte adblock?

Permalänk

Re: Inställningar på 226BW + bilder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejman

OBS dessa bilder e bara tagna i farten så om ni vill ha proffsigare bilder får ni hojta till

HOJT!

Fler bilder, uppskattas!

Permalänk

Re: Inställningar på 226BW + bilder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejman

OBS dessa bilder e bara tagna i farten så om ni vill ha proffsigare bilder får ni hojta till

HOJT !
Jag vill också gärna se lite mer bilder på den

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Du skulle inte kunna lägga upp ett litet videoklipp där du jämför input-lagen med en crtskärm? Dvs koppla denna skärmen och crtn till datorn samma gång

Permalänk
Medlem

den har inte alls 16,7 miljoner färger, eller allefall inte äkta.
6+2bit färg är inte 24bitars färg.
bara för att klarlägga.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Avstängd

Ingen som påstått att det är 8bitars heller

Permalänk
Medlem

hejsan tänkte dela med mig av mina inställningar suttit o ändrat o haft mig men hittat ngt jag äntilgen e nöjd med

ljus: 80
konrast 60
magic color nej
gamma mode 3
färgton normal
färgkontroll 50/50/50
skärpa 50
rta: på

SKÄRMEN äger !!!!

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Avstängd

Brightness: 85
Contrast: 70
Andra samma som anderscc.

Permalänk
Medlem

får man dvi kabel till?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Japp det får man...f.ö en underbar skärm!

Visa signatur

Nexus Breeze m/500W | Pentium 4 640 3.2GHz | Abit AW8 | Corsair PC5300 2048MB | Sapphire Radeon 1800XL | Terratec Aureon Space 7.1

Permalänk

Jag har en önskan om att få måtten på skärmytan (höjd och bredd). Jag skulle gärna vilja veta hur det är i jämförelse med min. Jag har för övrigt betydligt mindre... Min skärm med plast på diagonalen är 19,5".

EDIT:
Kan du inte hålla ett A4 papper mot skärmen och sen ta en bild så man får en uppfattning hur stor skärmen är relaterat till ett "verkligt" och vanligt objekt?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

imorrn står det ju kompleet får in sig

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Fick min skärm i fredags!

Tyckte färgerna var lite bleka out of the box. Körde med MagiColor nån dag men det pressar ihop färgövergångarna, såg inte naturligt ut. Stängde av MagiColor och drog upp R/G/B till 65/65/65, mycket bättre.

Brightness: 100
Contrast: 45
Sharpness: Näst lägsta

Brukar annars vara brightness man ändrar på tycker jag, men det blev bäst att bara ändra contrast.

Efter att ha använt den några dagar så tycker jag att skärmen har mycket bra skärpa och godkänd betraktningsvinkel. Färgerna har jag fått helt ok med lite tweakande. Storleken passar fint efter min 19" CRT och priset var helt ok. En klart prisvärd skärm.

Fick nyligen ny skärm på jobbet också att jämföra med, en 20.1" NEC 20WGX Pro för ca 5300 kr. Den har IPS-panel och är mer anpassad för grafiskt arbete, och mycket riktigt har den klart bättre färgåtergivning och betraktningsvinkel. Bra foton känns nästan tredimensionella. Å andra sidan är den dyrare och har aningen för liten bildyta.

Permalänk
Medlem

står inget ändrat på komplett.se idag. så de fick säkert inte in några . blir galen!
ska jag avboka köpa wii spel för pengarna

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Var och köpte min i fredags
Är det någon som kan dela med sig några bra inställningar.
Har inte fått till den perfekt.