Cannabis, legaliseras eller inte

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja vet inte vad oggee menade men jag förklarade för honom det han fann förvirrande med länken jag gav

Jag tror inte du hittar någon som säger emot dig på den punkten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vem säger de tycker det är dåligt? De tar bara upp vad som händer. Och nej jag har inte lust att testa droger, droger är ärligt talat för pundare, har inget behov av droger då mitt liv inte är tragiskt. [/B]

De flesta argument går ut på att cannabis är beroendeframkallande, farligt, uppmuntrar till värre saker med mera. Vi har gjort klart att det är lika beroendeframkallande som coca-cola och lika farligt som sömnpillren man köper på naturapotek.

Allt du skriver om cannabis ringar det en negativ klang kring och du säger att det är enbart för pundare. Cannabis erbjuder en sorts verklighetsflykt. Så om jag har förstått dig rätt så anser du att verklighetsflykt är för förlorare och sådana som inte har tillräckligt kul i det "verkliga" livet?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vem säger de tycker det är dåligt? De tar bara upp vad som händer. Och nej jag har inte lust att testa droger, droger är ärligt talat för pundare, har inget behov av droger då mitt liv inte är tragiskt.

Alla tar inte droger för att deras liv är tragiska. Man lär sig mycket om sig själv när man är hög på droger. Saker du aldrig kommer förstå. Det är självklart upp till dig, precis som det är upp till var och en att bestämma om man ska prova eller inte. Dock är det fel att anta att alla droger tas pga verklighetsflykt.

Jag tycker då inte att cannabis är en av de drogerna vars en mans användning påverkar nån annan. Dock är kokain en sådan drog, tex.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Temporärt dåligt minne har jag inte förnekat bland "partyanvändare".

Utveckling av cannabis beroende som är karaktäriserat av att man tappar kontroll över användandet är vanligt bland kroniska användare.

Det som säger är ungefär att om man börjar röka mycket och ofta kan man tappa kontroll över det. Det är inte riktigt som med andra droger där toleransen ökar, du måste ha mer och på det sättet blir beroende. Men det de säger gäller för allt, även spenat(om man tycker om spenat).

Så bara för att du inte måste bli beroende om du använder lite så skall det vara lagligt att förstöra hjärnan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Perfekt! Mer till mig!

Då kommer ju motfrågan, vad ger dig av alla människor "status" nog för att förbjuda en ofarlig drog när det är ANDRA som ska använda den och det är ANDRA som kommer börja döda sina syskon och våldta småbarn?

Ofarlig drog? Vi har ju just konstaterat att du kan få kroniska hjärnskador av den. Gillar man det inte kan man väll flytta till holland.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan

De flesta argument går ut på att cannabis är beroendeframkallande, farligt, uppmuntrar till värre saker med mera. Vi har gjort klart att det är lika beroendeframkallande som coca-cola och lika farligt som sömnpillren man köper på naturapotek.

Allt du skriver om cannabis ringar det en negativ klang kring och du säger att det är enbart för pundare. Cannabis erbjuder en sorts verklighetsflykt. Så om jag har förstått dig rätt så anser du att verklighetsflykt är för förlorare och sådana som inte har tillräckligt kul i det "verkliga" livet?

Fel, ni har hävdat att det är lika farligt och beroendeframkallande som coca cola, dock inte visat några bevis på det, vilket gör det till menlösa påståenden. Och ja jag menar att sitta och bli hög är inget för folk som har kul i verkliga livet, ja får hellre mina "kickar" från att hänga 30 meter upp på en klippvägg och just klarad klätterleden, då vet man att man lever.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ofarlig drog? Vi har ju just konstaterat att du kan få kroniska hjärnskador av den. Gillar man det inte kan man väll flytta till holland.

Ja den är i princip sett ofarlig och mycket mindre farlig än de saker du får i dig lagligt vardagligen.

För övrigt missade jag vart cannabis skulle skapa kroniska hjärnskador? Något du kommit på själv eller bara glömt att länka till passagen.se?

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Ja den är i princip sett ofarlig och mycket mindre farlig än de saker du får i dig lagligt vardagligen.

För övrigt missade jag vart cannabis skulle skapa kroniska hjärnskador? Något du kommit på själv eller bara glömt att länka till passagen.se?

Läs länken jag postade till WHO...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Så bara för att du inte måste bli beroende om du använder lite så skall det vara lagligt att förstöra hjärnan?

Ofarlig drog? Vi har ju just konstaterat att du kan få kroniska hjärnskador av den. Gillar man det inte kan man väll flytta till holland.

Vi har inte konstaterat det. WHO har konstaterat att man kan kanske, efter lång tids missbruk möjligtvis få kroniska skador. Det är lika konstaterat som dom fall där folk har fått större bröst av losec.

Ingen påstår att man blir smartare av cannabis. Men det är ofarligare än alkohol och man blir lugn som en filbunke. Det måste vara statens bästa drog. Alla bara sitter ner och äter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox

Fel, ni har hävdat att det är lika farligt och beroendeframkallande som coca cola, dock inte visat några bevis på det, vilket gör det till menlösa påståenden. Och ja jag menar att sitta och bli hög är inget för folk som har kul i verkliga livet, ja får hellre mina "kickar" från att hänga 30 meter upp på en klippvägg och just klarad klätterleden, då vet man att man lever.

Vad som är kul är ju ganska mycket smaksak. Vissa gillar festivaler, supande och rockkonserter. Andra klättrar i berg, vissa går på museer. Alla dessa aktiviteter sätter igång hjärnan på olika sätt, adrenalin, fantasin, trötthet. Sen har vi cannabis som gör en hungrig, trött och glad. Kan du förstå att det finns folk som gillar dessa saker?

Jag förstår din ovilja mot droger som frambringar våld, aggressivitet och förödelse. Men cannabis är inte en sådan.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wirf
Skadar jag någon annan om jag sitter och pundar i min stuga ute i skogen? ja, det gör du. Om du inte är en såndär som ingen bryr sig om.

Skadar jag någon annan om jag pundar i stan och gör inbrott? Ja. och inte bara offret, utan personer i din närvaro(om dom bryr sig).

Du är 14 år, har knappt upplevt något (antar jag). När kom tillbaka när du vet någonting om känslor. Som jag skrev förut, det finns någon som bryr sig även om dig skulle jag tro. Tror du seriöst att din mamma hade mått speciellt bra om du kasta bort ditt liv på knark och att du misshandla din egna kropp? antagligen inte!

Och Vem är då skyldig till att din mamma mår kass? jo du. alltså kan man säga att du har utfört någon sorts psykisk misshandel på din mamma.

Bara så du vet så brukar man diskutera datorer på ett datorforum.

Men vafan.. Dels kommer han inte få röka när han är 14 eftersom det kommer vara åldersgräns och dels tror jag inte mamman hade brutit ihop för att han drack öl när han var 18. Varför skulle hon göra det om cannabis var lika lagligt som öl?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Vi har inte konstaterat det. WHO har konstaterat att man kan kanske, efter lång tids missbruk möjligtvis få kroniska skador. Det är lika konstaterat som dom fall där folk har fått större bröst av losec.

Ingen påstår att man blir smartare av cannabis. Men det är ofarligare än alkohol och man blir lugn som en filbunke. Det måste vara statens bästa drog. Alla bara sitter ner och äter.

Ja, alltså påverkar cannabis hjärnan negativt. Tycker det är bra att det är olagligt, vi behöver inte fler socialfall som är grönsaker på grund av cannabis-användande

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Läs länken jag postade till WHO...

Har läst de flesta rapporter från WHO och ingen av dem påstår att det är en normal risk att cannabis skulle skapa en permanent hjärnskada, varken nu eller senare.

Edit; Kan ändra normal till ens en liten chans eftersom ingen av rapporterna påstår att cannabis kan skapa en permanent hjärnskada.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Har läst de flesta rapporter från WHO och ingen av dem påstår att det är en normal risk att cannabis skulle skapa en permanent hjärnskada, varken nu eller senare.

selective impairment of cognitive functioning which include the organization and integration of complex information involving various mechanisms of attention and memory processes;
prolonged use may lead to greater impairment, which may not recover with cessation of use, and which could affect daily life functions;

Där har du, jag skulle kalla t.ex. minnes-problem uppkomna av drogmissbruk för en hjärnskada.

http://www.who.int/substance_abuse/facts/cannabis/en/

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja, alltså påverkar cannabis hjärnan negativt. Tycker det är bra att det är olagligt, vi behöver inte fler socialfall som är grönsaker på grund av cannabis-användande

Negativit för dig, positivt för en annan. Du tog upp klättring som exempel.
Vi behöver inte fler idioter som ramlar, jävla adrenalinmissbrukare som hela tiden hetsar efter värre.
Missbruk leder till socialfall, folk har/kommer alltid missbruka olika saker i alla dess former. Kaffe, sex, shopping m.m.

Du tar för givet att en legalisering leder till att varenda en som röker på bli missbrukare och slår rot där dom rökte sin första cannabiscigg. Folk dricker kaffe, alkohol och käkar antideppresiva men långt ifrån alla missbrukar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
selective impairment of cognitive functioning which include the organization and integration of complex information involving various mechanisms of attention and memory processes;
prolonged use may lead to greater impairment, which may not recover with cessation of use, and which could affect daily life functions;

Där har du, jag skulle kalla t.ex. minnes-problem uppkomna av drogmissbruk för en hjärnskada.

http://www.who.int/substance_abuse/facts/cannabis/en/

Intressant där; "may lead", "may not" och "which could". Varför användande av dessa uttryck om det nu är så säkert att cannabis leder till allt dom påstår?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Här hittar England inga bevis som stödjer att cannabis är en "gateway"-drog.
http://news.bbc.co.uk/1/shared/bsp/hi/pdfs/31_07_06_drugsrepo...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Negativit för dig, positivt för en annan. Du tog upp klättring som exempel.
Vi behöver inte fler idioter som ramlar, jävla adrenalinmissbrukare som hela tiden hetsar efter värre.
Missbruk leder till socialfall, folk har/kommer alltid missbruka olika saker i alla dess former. Kaffe, sex, shopping m.m.

Du tar för givet att en legalisering leder till att varenda en som röker på bli missbrukare och slår rot där dom rökte sin första cannabiscigg. Folk dricker kaffe, alkohol och käkar antideppresiva men långt ifrån alla missbrukar.

Intressant där; "may lead", "may not" och "which could". Varför användande av dessa uttryck om det nu är så säkert att cannabis leder till allt dom påstår?

Väldigt få som ramlar och skadar sig allvarligt, du sitter ju fast i rep så

Nej, men jag tycker det räcker med droger i form av bland annat alkohol i dagens samhälle, folk använder redan alkohol på ett ohälsosamt vis idag.

Som sagt, alla reagerar olika på substanser.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
selective impairment of cognitive functioning which include the organization and integration of complex information involving various mechanisms of attention and memory processes;
prolonged use may lead to greater impairment, which may not recover with cessation of use, and which could affect daily life functions;

Där har du, jag skulle kalla t.ex. minnes-problem uppkomna av drogmissbruk för en hjärnskada.

http://www.who.int/substance_abuse/facts/cannabis/en/

Och jag kallar åsnor för grisar, men det har inte heller något med saken att göra. Ingen har påstått här i tråden att minnet blir bättre av cannabis, och jag tror inte många heller har påstått att minnet skulle vara som om ingenting hade hänt. Men kroniska hjärnskador orsaker det inte.

Till och med osäker om de använder ordet "prolonging" som långvarigt rus eller ofta återkommande vid olika tillfällen, svårt att se när plockar ut en liten del av ett större kapitel.

Edit;

"Som sagt, alla reagerar olika på substanser."

Så av den anledningen så ska vi förbjuda solljus eftersom det är möjligt att bli allergisk mot?

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Nej, men jag tycker det räcker med droger i form av bland annat alkohol i dagens samhälle, folk använder redan alkohol på ett ohälsosamt vis idag.

Som sagt, alla reagerar olika på substanser.

Om cannabis vore lagligt, jag har sagt det förr och säger det igen, så hade färre människor missbrukat alkohol som förstör kroppen bra mycket mera än några bloss.

Mycket hellre att mitt barn röker cannabis, snackar skit, skrattar och filosoferar lugnt hemma med sina vänner än drar ut och super sig full, slåss och spyr, samtidigt som kroppen förstörs så in i helvete.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Väldigt få som ramlar och skadar sig allvarligt, du sitter ju fast i rep så

Nej, men jag tycker det räcker med droger i form av bland annat alkohol i dagens samhälle, folk använder redan alkohol på ett ohälsosamt vis idag.

Som sagt, alla reagerar olika på substanser.

Ja ja, friklättring eller racing random adrenalinsport

Om du kikar lite snabbt på rapporten som har tagits fram i UK så ser du att dom föreslår att alkohol flyttas upp högre på listan än cannabis. Alkohol är de fakto en värre drog. Varför inte göra den olaglig och låta alla röka på och bli grönsaker och vänliga?

Självklart ger substanser olika verkan. Men om man har en bunt personer och 1 av 1000 får hjärnskador så kan WHO påstå att 1 av 1000 tenderar att få hjärnskador. Det är en väldigt mycket påståenden och lite referenser till undersökningar.
Ungefär som på biverkningslistan på mediciner. 1 på 1000 tenderar att få större bröst av magmediciner. Känner ingen som har fått det, men 1 på 1000 riskerar att få det.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Och jag kallar åsnor för grisar, men det har inte heller något med saken att göra. Ingen har påstått här i tråden att minnet blir bättre av cannabis, och jag tror inte många heller har påstått att minnet skulle vara som om ingenting hade hänt. Men kroniska hjärnskador orsaker det inte.

Till och med osäker om de använder ordet "prolonging" som långvarigt rus eller ofta återkommande vid olika tillfällen, svårt att se när plockar ut en liten del av ett större kapitel.

Edit;

"Som sagt, alla reagerar olika på substanser."

Så av den anledningen så ska vi förbjuda solljus eftersom det är möjligt att bli allergisk mot?

Klart att minnesproblem och vad var det mer det stod, försämrad motorik är en hjärnskada.

nej men vi kanske bör förbjuda de menlösa sakerna som inte ådstakommer något gott i samhället men däremot kan skada kroppen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

OFFT: Tycker det är roligt att alla skriver inlägg nästan exakt samtidigt hela tiden.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Klart att minnesproblem och vad var det mer det stod, försämrad motorik är en hjärnskada.

nej men vi kanske bör förbjuda de menlösa sakerna som inte ådstakommer något gott i samhället men däremot kan skada kroppen.

Så länge vi kommer ha lyckliga människor kommer det finnas olyckliga människor. Gemensamt för bägge dessa grupper är att i det finns en klick som gillar verklighetsflykt i olika former. Är verklighetsflykt menlöst? Är det dåligt? Vissa preparat som endorfiner och adrenalin finns ju naturligt i kroppen. Är uppmuntrande av dessa substanser i kroppen dåligt? sex, extremsporter, kärlek.

Det skrivks ut lyckopiller på löpande band nu för tiden. Det om något är verklighetsflykt och helt galna droger. Vill du bekämpa dåligheter så slåss för att förbjuda lyckopiller.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Ja ja, friklättring eller racing random adrenalinsport

Om du kikar lite snabbt på rapporten som har tagits fram i UK så ser du att dom föreslår att alkohol flyttas upp högre på listan än cannabis. Alkohol är de fakto en värre drog. Varför inte göra den olaglig och låta alla röka på och bli grönsaker och vänliga?

Självklart ger substanser olika verkan. Men om man har en bunt personer och 1 av 1000 får hjärnskador så kan WHO påstå att 1 av 1000 tenderar att få hjärnskador. Det är en väldigt mycket påståenden och lite referenser till undersökningar.
Ungefär som på biverkningslistan på mediciner. 1 på 1000 tenderar att få större bröst av magmediciner. Känner ingen som har fått det, men 1 på 1000 riskerar att få det.

Jo, alkohol kanske borde vara förbjuden, men det är inget skäl till att göra ännu en menlös samt farlig drog laglig.

Synd att det inte framgår hur många som får kroniska problem, skulle vara intressant.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan

Så länge vi kommer ha lyckliga människor kommer det finnas olyckliga människor. Gemensamt för bägge dessa grupper är att i det finns en klick som gillar verklighetsflykt i olika former. Är verklighetsflykt menlöst? Är det dåligt?

Det skrivks ut lyckopiller på löpande band nu för tiden. Det om något är verklighetsflykt och helt galna droger. Vill du bekämpa dåligheter så slåss för att förbjuda lyckopiller.

Jag tycker att verklighetsflykt genom kemisk påverkan är dåligt ja.

Lyckopiller är en annan sak, de används i medicinskt syfte samt är hårt kontrollerade och testade. Dessa ges heller inte som regel till folk som inte behöver dem

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jo, alkohol kanske borde vara förbjuden, men det är inget skäl till att göra ännu en menlös samt farlig drog laglig.

Synd att det inte framgår hur många som får kroniska problem, skulle vara intressant.

Nu är jag inte lastgammal men de åren jag har nyttjat alkohol och cannabis så ser jag cannabis som en klar vinnare. Jag har aldrig hittat på dumheter under cannabis. Men alla har nog gjort något dumt på fyllan.
Jag ser hellre att hälften av alla som nyttjar alkohol går över till cannabis. Det skulle om något spara samhället pengar.

Jag tror inte så mycket på det här med kroniska problem i form av fysiska skador. Men man blir korkad av cannabis, och nyttjar man det ofta så blir man ganska van att inte tänka. Jag kan tänka mig att det blir vardag att vara hjärnslö.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag tycker att verklighetsflykt genom kemisk påverkan är dåligt ja.

Lyckopiller är en annan sak, de används i medicinskt syfte samt är hårt kontrollerade och testade. Dessa ges heller inte som regel till folk som inte behöver dem

Cannabis är inte kemiskt.

Hårt kontrollerade.... inte mina erfarenheter. Det är väldigt lätt att få det utskrivet och dess påverkan är så enormt individuell. Jag har sett fler människor må dåligt över prozac än cannabis.
I USA så används cannabis i vissa fall i medicinskt syfte med goda resultat. Så visst har det goda sidor också, förutom att man blir en "grönsak"

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Nu är jag inte lastgammal men de åren jag har nyttjat alkohol och cannabis så ser jag cannabis som en klar vinnare. Jag har aldrig hittat på dumheter under cannabis. Men alla har nog gjort något dumt på fyllan.
Jag ser hellre att hälften av alla som nyttjar alkohol går över till cannabis. Det skulle om något spara samhället pengar.

Jag tror inte så mycket på det här med kroniska problem i form av fysiska skador. Men man blir korkad av cannabis, och nyttjar man det ofta så blir man ganska van att inte tänka. Jag kan tänka mig att det blir vardag att vara hjärnslö.

Aldrig vart full så jag har inte gjort nå dumt på fyllan

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Aldrig vart full så jag har inte gjort nå dumt på fyllan

vi som dricker förstår vad jag menar

Nej, jag börjar jobba om 2 timmar. Får fortsätta imorgon.
jag menar senare idag... du ser, man får kroniska hjärnskador

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
vi som dricker förstår vad jag menar

Nej, jag börjar jobba om 2 timmar. Får fortsätta imorgon.
jag menar senare idag... du ser, man får kroniska hjärnskador

Jag dricker, bara inte så jag blir full, finns ingen mening med det, är hellre nästan helt nykter och kan styra vad jag skall göra.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag dricker, bara inte så jag blir full, finns ingen mening med det, är hellre nästan helt nykter och kan styra vad jag skall göra.

Kan du förstå att din bristande erfarenhet av verklighetsflykt i form av de substanser vi diskuterar gör att dina argument blir lidande?

Och det gick åt skogen med sömnen. Alla som ska ut i sthlms trafiken idag, akta er.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Det här var en lång tråd.

Under hur lång tid tror ni i allmänhet man måste röka gräs/hasch för att bli märkbart trögare? Jag syftar på ett par omgångar om dagen.

En lite rolig sak är ju att i de fall en fylla orsakar skadegörelse är det bra rent ekonomiskt sett för samhället, det blir mer pengar i rullning.

Det är nog ganska stora ekonomiska intressen när det gäller frågan om gräs/hasch ska vara olagligt. Att odla hyfsat gräs hemma är relativt enkelt medans att bränna sprit, brygga öl eller som de flesta nog har provat; göra vin inte är lika lätt. Det skulle helt enkelt innebära mindre pengar i rullning. Tyvärr har vi ju ett samhälle som styrs av pengar..

Bah, klockan är ju morgon. Jägarns.

Visa signatur

GA-P35-DS3 / E6600 @ 3.44 GHz TRUE / 8800GT Accelero S1 / OCZ 4GB 6400 @ 860MHz / 1TB HD501LJ HDD / Asus MW221U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Det skrivks ut lyckopiller på löpande band nu för tiden. Det om något är verklighetsflykt och helt galna droger. Vill du bekämpa dåligheter så slåss för att förbjuda lyckopiller.

Bara en liten inflikning, "lyckopiller" går inte att missbruka, det ger inga "dåliga" effekter, det är inte farligt och det vore idiotiskt att förbjuda dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Klart att minnesproblem och vad var det mer det stod, försämrad motorik är en hjärnskada.

Nej det är inte en hjärnskada. För övrigt ger det inte försämrad motorik, så sluta hitta på så mycket skitsnack och kryp tillbaka till ditt hål tills du läst på lite för nu börjar jag känna mig som folket i "månlandningstråden" som utbildar folk som inte blev älskade under uppväxten.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja vet inte vad oggee menade men jag förklarade för honom det han fann förvirrande med länken jag gav

Jag tror inte du hittar någon som säger emot dig på den punkten.

Okej, låt mig förklara vad jag menade igen, tydligare.

En punkt på listan av kroniska skador är att att man får nedsatt minne och uppmärksamhetsförmåga.

Punkten under säger att under tungt bruk kan det bli kroniska effekter(här antar jag att man ska fylla i "och inte bara temporära").

Tar man bort den andra punkten från sammanhanget kan man enkelt se att de påstår att kroniskt nedsatt minne och uppmärksamhetsförmåga är en effekt av cannabis. Men tar man med den andra punkten i resonemanget och fyller i det blanka utrymmet på slutet verkar det inte vara en effekt under "partyanvändning".

Det är lite motsägande.

Vad jag hävdade var alltså att "partyanvändning" inte ger permanent nedsättning av minne och uppmärksamhetsförmåga. Möjligt att det ger en kort, temporär, nedsättning efter ruset.

Ursäktar för min otydlighet återigen.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

SSRI/SNRI = "Helt galna droger"? Hoh.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix

Nej det är inte en hjärnskada. För övrigt ger det inte försämrad motorik, så sluta hitta på så mycket skitsnack och kryp tillbaka till ditt hål tills du läst på lite för nu börjar jag känna mig som folket i "månlandningstråden" som utbildar folk som inte blev älskade under uppväxten.

Lär dig läsa engelska istället för att röka på så kan du gå och läsa länken jag gav dig så står det om försämrad motorik. Sen om du inte tror på det kan du presentera en vettig källa som hävdar motsatsen, annars kan du se dig överbevisad i den punkten. Börjar tröttna på alla människor som vägrar läsa källor man hänvisar till men hävdar massor med saker utan vettiga källor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Kan du förstå att din bristande erfarenhet av verklighetsflykt i form av de substanser vi diskuterar gör att dina argument blir lidande?

Och det gick åt skogen med sömnen. Alla som ska ut i sthlms trafiken idag, akta er.

Varför det? Jag har ingen efterlängtad att fly verkligheten, mitt liv är för bra för det, om alla sket i att bli fulla, höga and whatever och gjorde något vettigt med sitt liv skulle inte de heller vilja det. Om människor sket i att supa sig fulla på fredagskvällen kunde de göra som jag att en tidig lörda börja dagen med en joggingtur för att komma igång, sedan klättra några timmar. Sen när de går upp och är bakis har jag redan haft massor med skoj, då fortsätter jag kanske med att dra och åka cross eller liknande.

Mitt liv är för roligt för att fly ifrån...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"