Permalänk
Medlem

Svetsa på en 12 o'clock-bar att stå på vid rödljusen, alt kör alltid mot rött

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Har länge haft en dröm om en HD Sportster men hittar inga vettiga sidor där man kan kolla vad försäkringen skulle gå på.
Help me!

//fesen

I love this bike, inte för mkt sport och inte för mkt motorknutte utan en stilren allround glidare

http://www.blocket.se/vi/9305998.htm?ca=11_s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Har länge haft en dröm om en HD Sportster men hittar inga vettiga sidor där man kan kolla vad försäkringen skulle gå på.
Help me!

//fesen

I love this bike, inte för mkt sport och inte för mkt motorknutte utan en stilren allround glidare

http://www.blocket.se/vi/9305998.htm?ca=11_s

Du är nog mer eller mindre tvungen att ringa runt för att få reda på vad försäkringen går på, ytterst få bolag har "försäkrings-kalkylatorer" online. All-around-glidare... så snackar en äkta korvmojs-poser, men tjejerna (i alla åldrar) flockas runt en och det är väl det som är viktigt.

Vi har två st HD i familjen och jag kan säga att försäkringen är snorbilliga i jämförelse med något sportigare, men ändå så beror det helt på vart du bor och hur länge du har haft kortet. Ett hett HD-tips är Bilsport & MC, de brukar vara billiga på HD. Ett annat tips är att köpa en begagnad lill-sportster (883) för ~65k och bygga om till stor-sportster, kostar kanske 6-7k och vips har du sparat in väldigt mycket pengar.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Du är nog mer eller mindre tvungen att ringa runt för att få reda på vad försäkringen går på, ytterst få bolag har "försäkrings-kalkylatorer" online. All-around-glidare... så snackar en äkta korvmojs-poser, men tjejerna (i alla åldrar) flockas runt en och det är väl det som är viktigt.

Vi har två st HD i familjen och jag kan säga att försäkringen är snorbilliga i jämförelse med något sportigare, men ändå så beror det helt på vart du bor och hur länge du har haft kortet. Ett hett HD-tips är Bilsport & MC, de brukar vara billiga på HD. Ett annat tips är att köpa en begagnad lill-sportster (883) för ~65k och bygga om till stor-sportster, kostar kanske 6-7k och vips har du sparat in väldigt mycket pengar.

T-H har online kalkylator..

www.trygghansa.se/04Privat/Frame7933.html

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Re: Vad kostar er MC-försäkring?

Okej.

Ålder: 36år
Körkort sedan: Inte än, men mycket snart.
Bor: Tranås, Småland
Motorcykel: Suzuki GSX-F 750 (Och en gammal Honda CM 400 T, avställd)
Årsmodell: 1996
Försäkringsbolag: Bilsport & MC
Typ av försäkring: Halv
Kostnad/år: 2746:-

Kommer att kosta 1373/år för hel bara lappen är tagen sa de på Bilsport & MC.

Gixxern:

Hondan:

Egentligen vill jag ha en S&S 124 med 20 tum förlängt .. men det är ju andra pengar.

Mvh

Permalänk
Medlem

"För att kunna teckna halvförsäkring eller helförsäkring måste du förvara din motorcykel i ett enskilt låst utrymme nattetid." ~~ Tror inte jag får ställa den i cykelrummet direkt

Harley-Davidson XL 883 R Sportster -03, 7800kr ungefär med helförsäkring (om jag fixar enskilt låst utrymme) och då är jag 21år.

Permalänk
Medlem

Det här med strypta hojar så har iaf de flesta försäkrings bolagen kollat effekt/vikt förhållandet när ja ringt med reg nummer, alltså om hojen är strypt och reggad med den lägre effektsiffran så får du betala försäkring därefter..

Ringde på min förr förra hoj först utan reg nummer och då med orginal effekten sen med reg nummer och strypta effekten och fick olika priser,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
Det här med strypta hojar så har iaf de flesta försäkrings bolagen kollat effekt/vikt förhållandet när ja ringt med reg nummer, alltså om hojen är strypt och reggad med den lägre effektsiffran så får du betala försäkring därefter..

Ringde på min förr förra hoj först utan reg nummer och då med orginal effekten sen med reg nummer och strypta effekten och fick olika priser,

Isf gjorde de fel, det är inte helt ovanligt att försäljaren i telefonen inte är helt med på noterna. Har själv en hoj som är "strypt" till 25kW och där är det ursprungseffekt och inget annat som gäller.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
men rödljus är lite drygt.:rolleyes:

Får väl la köra när det är grönt då endast.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Dom verkar köra på med det iaf när ja skaffa min nuvarande var det samma sak Lika var ett bolag på väg och ge offroad försäkring när en polare ringde och kollade superduke..

Mycket folk verkar ha fått billigare försäkring med nedstrypt och omreggad hoj iaf..