Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk

Hej

Jag funderar på att köpa en Ps3 i England och det jag undrar då är om det går att titta på Blu ray filmer som är från Sverige?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joestrummer
Hej

Jag funderar på att köpa en Ps3 i England och det jag undrar då är om det går att titta på Blu ray filmer som är från Sverige?

japp. tänk på att du behöver en ny strömsladd när du kommer hem bara. (en vanlig datorkabel för 29kr duger iof men ändå..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

tjäna gubbs. jag har några frågor kring spelet "Rainbow Six - Vegas"

finns det coop? då tänker jag splitscreen eller på samma skärm inte online.
i så fall är det värt det? e det kul i coop?

ha en skön kväll!

Permalänk
Medlem
Citat:

Medal of Honor Airborne is set to redefine the series and will change the way shooters are played. For the first time in an FPS, players airdrop into combat and land anywhere in an open battlefield. Conflict on the ground offers unprecedented tactical choice in open battle spaces with a wealth of attack routes and flanking opportunities. Medal of Honor Airborne is the newest installment in EA?s critically acclaimed Medal of Honor franchise, credited with pioneering the WWII First-person Shooter genre when it debuted in 1999. Developed at EA Los Angeles under the EA? brand, Medal of Honor Airborne will be available August 24, 2007 in Europe and August 28, 2007 in North America for the Xbox 360? videogame system from Microsoft and Windows PC and in November for the PLAYSTATION®3 computer entertainment system. The game has not yet been rated by the ESRB or PEGI.

Medel Of Honor Airborne blir försenat 3 månader till PS3, Vad fan håller alla utvecklare på med?, Ja orkar fan inte med detta snart. Men man kan ju hoppas på att grafiken blier bättre än på 360

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

http://www.ps3movies.tv/
OBS! länken fungerar bara med en PS3!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Tjena, gar i tankarna att kopa en PS3 nu nar jag anda ar har i Sydkorea. Det finns dock fortfarande lite for manga fragor obesvarare sa jag ar lite osaker.

1. Menyerna verkar ju ga att andra till engelska sa det borde inte vara nagot problem.

2. Region-indelningen. Mestadeles orolig over BR-filmer. Slutar val med att man far importera filmerna fran Korea...

3. Online-gaming. Har ingen koll alls pa den har punkten.

4. Verkar ju som om man inte kan spela sina gamla PS2-spel, men da far man val ge fan i att salja sin PS2a helt enkelt.

Vet inte riktigt om det ar nagot mer man ska tanka pa vid ett kop av en PS3a. Det ar ju just inkompatibilitetsproblem som ar det jobbiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

vad finns det på den då?
trailers eller vad?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redhawk
Tjena, gar i tankarna att kopa en PS3 nu nar jag anda ar har i Sydkorea. Det finns dock fortfarande lite for manga fragor obesvarare sa jag ar lite osaker.

1. Menyerna verkar ju ga att andra till engelska sa det borde inte vara nagot problem.

2. Region-indelningen. Mestadeles orolig over BR-filmer. Slutar val med att man far importera filmerna fran Korea...

4. Verkar ju som om man inte kan spela sina gamla PS2-spel, men da far man val ge fan i att salja sin PS2a helt enkelt.

Vet inte riktigt om det ar nagot mer man ska tanka pa vid ett kop av en PS3a. Det ar ju just inkompatibilitetsproblem som ar det jobbiga.

2.>angående ps3 online så tror jag att det och psn store (där man kan köpa gamla spel tex ps1) är regionsstyrt. Fråga nån som vet.

4.>Jag har för mig att utländska ps3:or stöder alla ps2 spel från början...men om du har svenska ps2 spel (pal) så funkar nog troligtvis inte en utländsk ps3 med dem. Ang. blue ray filmer se tidigare inlägg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redhawk

1. Stämmer

2. Vissa BR-filmer är regionsfria annars måste du köpa BR-filmer från samma region.

3. Online-gaming funkar, bara se till att om du t ex vill spela motorstorm med kompisar i Sverige så måste du köpa spelet från Europa t ex så spelen är bundna till de regionerna de är ifrån å PS3 spelen är ju regionsfria

4. Du kan endast köra PS1 å PS2 spel från den regionen enheten är köpt ifrån (Finns dock ett sätt att köra backuper/original från andra länder men tänker inte gå in på det här)

Permalänk
Medlem
Citat:

http://image.com.com/gamespot/images/2007/175/kz2080_screen.j...

Vad är det för sida? Kommer det komma E3 trailers där eller?

Edit: Kollade den sidan. Det verkar som att det kommer komma E3 trailers där. Man får hoppas på att sidan blir bättre, men det borde den eftersom den är i 0.3 beta eller något sånt. Större bild på filmerna skulle uppskattas

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Första E3-trailern:
http://www.playsyde.com/news_4532_en.html

Smart att släppa lite innan övriga...

EDIT:

Report: PS3 $499 on July 12

Although Sony has yet to confirm a price drop officially, GameDaily BIZ has received confirmation from the retail sector that the PS3 will be dropped to $499 next week. Sony itself recently talked about "refining" the PS3 price. Now it appears to be happening.

http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=16721

Sony går säkert ut officiellt med sänkningen under E3.

Tänk på att det kommer dröja rejält länge innan detta påverkar oss i Sverige, tack vare Nordisk Film som aldrig direkt följt efter prissänkningar tidigare, och inte heller med samma nivåer.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Medlem

Prissänkning är ju ett steg i rätt riktning. Allt som fattas nu är spelen :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

tja, vi får la se om det har nån effekt. det är ju bevisat att maskinen kan säljas för 5000 jämt redan, så det känns som att det fanns utrymme för sänkningar oavsett.

(vilket gör mig lite skeptisk till en större sån nu)

/ noterade även att Elgiganten har slutat sälja PS3.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Elgiganten är ena riktiga malteser. När jag jobbade där så fick jag bara sälja två av de 50 tv-apparater de hade på väggen. Om man ställer sig vid deras dator när de "kollar om den finns på lager" så ser man en siffra blinka till i nån sekund. Är det ett minustecken före så går de i förlust på just den varan och man ska säga att den är slut och börja leda in kunden på de vi blivit tillsagda. Jag slutade direkt när bossen började stöta på mig. Nu var detta 10 år sen, så det går säkert till annorlunda nu. Men jag tror inte upplysta människor handlar en så pass intellektuellt krävande sak som PS3 på ett ställe som utstrålar en så låg... ja, ni förstår...

Så jag skulle vänta tills jul med att köpa PS3. Om inte jag redan haft en, då skulle jag väntat till hösten, för då kommer bra spel. Fast jag orkade inte vänta, och motorstorm är inte helt lätt på slutet. Jag vill vinna den där hummern...
Nån som har en savefil?

Priset är väl inte så viktigt, huvudsaken är väl att den är bra?
Så tänker jag när jag köper mobiler. K810i går före 3230, fast den senare är mycket billigare och har många flera spel...

Citat:

What will the PlayStation Network have in store this summer? Well, you can probably expect to see some E3 coverage, and on top of that, some very highly anticipated demos.

Factor 5 still swears we'll see a playable demo of Lair this month, which we thought might arrive in June. The game's official release date sits at August 14, so a demo this month would go a long way towards increasing gamer interest. We have no idea when in July we'll see this demo, but there's a rumor circulating that it will arrive during E3, which would be perfect. It'd be just another reason to peruse the Store next week, and it would coincide with any new information they decide to reveal at the event.

But the next demo is news to us: apparently, Ninja Theory's sweet-looking Heavenly Sword should be arriving in demo form as well. They didn't say when, but popular speculation says "very soon," especially if they plan to use E3 to their advantage. This one is scheduled to hit the U.S. on September 4, so again, a demo earlier this summer would be a darn good idea. We've been hearing a lot about Heavenly Sword's engaging gameplay and very capable flame-haired heroine, so we'd love to get our hands on a demo.

Furthermore, Sony is in the midst of the closed Home beta, and the Warhawk beta seemed to be a big success. To add to the beta craze, it seems that Rag Doll Kung Fu's Network title, LittleBigPlanet, may also go through a beta testing phase some time soon. We're supposed to be hearing more about this charming little title at E3, so perhaps they're also planning the beta this month as well...?

Whatever happens, you should expect to see a ton of content landing on the PlayStation Store this month (and this summer), and that can't possibly be a bad thing.

WOHOO!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Priset är väl inte så viktigt, huvudsaken är väl att den är bra?
Så tänker jag när jag köper mobiler. K810i går före 3230, fast den senare är mycket billigare och har många flera spel...

Alla har inte råd att tänka så :P.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

After weeks of speculation of a pending price cut for the PlayStation 3, retailers are reporting that Sony may be on the verge of announcing the first official price drop for its next-gen console.

The rumor first gained momentum when a scan leaked onto the web of a Circuit City advertisement touting an upcoming PS3 promotion. The normally $599 60GB version of the console would be getting a $100 price slash, pushing it down to $499. (Which, if combined with the recent "Five Free Disc" offer announced by the Blu-ray Disc Association, makes for a doubly good deal).
ADVERTISEMENT

Though there was no confirmation whether the new price for the PS3 was direct from Sony or just specific to Circuit City (raising an eyebrow is the fact that the promotion is only scheduled to run from July 15 through 21), it was still enough to get the rumor spreading like gangbusters.

Now, GameBizDaily has just reported that they have received direct confirmation from one of the "world's biggest retailers" (albeit unnamed) that the new $499 PS3 price is indeed a retail-wide, permanent price cut instituted directly by Sony Computer Entertainment America (SCEA).

The site goes on to state that the source also stated that the new price point is scheduled to go into effect beginning July 12, with most advertising reflecting the change (including the Circuit City promotion) set to begin circulating on July 15.

Should this news prove to be true, it comes at crucial -- and very opportune -- time for the PlayStation 3. While more than 3.6 million of the console have been sold worldwide since launch, sales for console still lag considerably behind Nintendo's Wii, Microsoft's Xbox 360 and even the six-year-old PlayStation 2 -- with most pegging the PS3's higher price tag as the culprit.

The rumor also comes only a month after Sony's own president Ryoji Chubachi already hinted at a possible discount in the PS3's future, telling the Japanese press that the company "does not rule out the possibility of lowering the price" of the PlayStation 3. He went on to elaborate that Sony was "planning to assess" the current market before announcing any decision.

So has that decision finally come? At presstime, Sony has declined to comment on the rumor -- but have not denied it, either.

Stay tuned, and we'll let you know if and when the price drop is officially confirmed.

Permalänk
Medlem

hmm undrar om 360 och wii följer efter med en sänkning..

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Turok (in-game footage)
http://media.ps3.ign.com/media/773/773516/vids_1.html

Coolt! Riktigt sköna avrättningar man kan göra!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Turok (in-game footage)
http://media.ps3.ign.com/media/773/773516/vids_1.html

Coolt! Riktigt sköna avrättningar man kan göra!

haha 360videos i ps3forumet? first time ever ^__^ !

ser mest schysst ut faktiskt!

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Skyll på ign!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
haha 360videos i ps3forumet? first time ever ^__^ !

ser mest schysst ut faktiskt!

Spelet kommer ju till både 360 och PS3 så det spelar ju ingen större roll vilket själva videon är ifrån. Kommer förmodligen se exakt likadant ut förutom lite färg/kontrast skillnader som det brukar vara.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

En fråga om PS3:an

Kan man få ut analogt ljud samtidigt som man använder HDMI? Har ju en stereoförstärkare dit jag vill dra ljudet och samtdigt kunna använda HDMI för bild till min TV. Går detta? Någon som testat eller som kör så?

Permalänk
Medlem

Har inte förstärkaren en optisk ingång? Isf är ju det att föredra.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MysticalAcid

Kan man få ut analogt ljud samtidigt som man använder HDMI? Har ju en stereoförstärkare dit jag vill dra ljudet och samtdigt kunna använda HDMI för bild till min TV. Går detta? Någon som testat eller som kör så?

Jag kör ljudet analogt, men från Bravian. Den i sin tur får ljudet från HDMI, funkar bra för stereo. På så sätt kan jag ta emot DTS osv utan att behöva optisk sladd, vilket är guld när man ser på mycket DVD-film och inte vill välja 2.0 bara för att man har en risig stärkare...

Det får duga tills det kommer prisvärda stärkare som stöder HDMI 1.3

Fyra sidor med Ted Price, mannen bakom R:FOM och Ratchet & Clank:
http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=16729

Tydligen har utvecklingen av R&C gått riktigt smidigt...

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

Ja. Det går utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp... Jag kör HDMI till projjen och AV kabeln som man fick med i paketet till min stereo. Det fungerar utmärkt!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att skapa sig ett japanskt psn-konto? Gissar på att all text kommer vara på japanska när man gör det. Så om någon har en guide eller kan berätta alla stegen så vore jag tacksam!

Tack på förhand!