Internet långsamt på vista.

Permalänk

Internet långsamt på vista.

Hejsan!

Jag installerade nyligen Windows Vista på min nya dator och allt har fungerat bra om man bortser från internet.

Av någon anledning går det oerhört långsamt att få fram sidor osv. Detta beror inte på min isp eller något liknande eftersom internet fungerar utmärkt på de andra datorerna i hemmet.

Jag söker någon som har haft liknande problem och som kanske funnit en lösning på det här.

P.S
Det står att jag är ansluten till "Local Area Network 3" om det har någon betydelse.
Jag kör ett nätverkskort med ett realchip som är ansluten till en PCI plats.
Kör med windows drivrutiner till kortet eftersom jag inte hittat några drivrutiner som stödjer Vista.

Tack på förhand!

Permalänk

Finns det inga drivrutiner för vista till ditt nätverkskort så lär du inte få det att fungera med några andra heller, gör om gör rätt!

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Men han kör ju med Vistas egna drivrutiner för kortet ju, så då finns det drivrutiner.
Det är ju dock inte säkert att Windows egna drivrutiner är särskillt optimerade.
Det är oftast "generella" drivrutiner enbart så att kortet ska fungera.
Det optimala är ju förståss att använda tillverkarens drivrutiner, om det nu finns några.
Vista har ju funnits i både Beta stadie och sedan både RC1 och RC2 innan fullversionen kom.
Lustigt att inte tillverkarna har kommit med egna drivrutiner ännu.
Men det är väl alltid så med ett helt nytt OS. Det tar ett bra tag innan alla drivrutiner finns för det.
Win XP har ju funnits i drygt 6 år nu så det mesta finns till det vid det här laget.
Jag själv väntar till att de släpper SP1 till Vista innan jag köper det.
Just nu är det alltför många buggar och problem.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)