Ny dator ger ifrån sig återkommande långa "beep" ljud

Permalänk

Ny dator ger ifrån sig återkommande långa "beep" ljud

Börjar med mina specifikationer:

Operativsystem: Ej installerat
Processor: AMD Athlon64 X2 6000+
Processorkylare: Den man fick med processor paketet (default)
Moderkort: ABIT KN9 SLI nForce 570
Minne: 2x 1024MB Corsair Value PC5300
Grafikkort: XFX Geforce 8800GTS 640MB PCI-E
Hårddisk: Samsung 400GB SATA
Nätaggregat: Hiper 580W med 24A på +12V
Övrig kylning: 1x240mm insug och 1x120mm inblås i lådan
Övriga komponenter: NEC ND3500 DVD-brännare och Creative Audigy2 ljudkort
Temperaturer: Ej kunnat se.

Jag hade tigiare haft problem med ett MSI K9N SLI moderkort, jag reklamerade det till komplett och fick ett ABIT KN9 SLI nForce 570 kort.

Efter jag monterat alla delar var det dags att testa datorn. Men när jag trycker på start knappen hör jag efter en sekund långa beeps som kommer var andra sekund. Datorn stängs inte av men jag får inte någon signal från grafikkortet och kan inte komma in i BIOS eller liknande.

Jag slog upp vad felsignalerna betydde på abit's forum och fick fram att de signaler jag hörde var tecken på att minnena var inkorrekt installerade.

Jag bestämde mig för att resetta CMOS och tog därefter ut ett av mina 1gb minnen och flyttade det andra. Ressetade CMOS.

Jag startade datorn men samma fel uppkom.

Nu testade jag att ta ut båda minnena för att se om beep singalerna var desamma. Beep signalerna kom igen så jag misstänker att moderkortet helt enkelt inte kan hitta minnena.

Jag har även kontrollerat att grafikkortet sitter i och har ström. Jag har också kollat så att processorfläkten går igång, vilket den gör. Jag har också kontrollerat att hårddisken börja spinna. Moderkortet får också ström.

Nu vet jag inte riktigt vad felet kan bero på. Minnena funkade bra på det andra moderkortet där problemen var att datorn stängde av sig när man gick ut på nätet.

Kan det bero på att mina minnen har för hög spänning (1.9v) än vad default i bios är (1.8v (tror jag))?

Eller kan det vara något annat?

VÄLDIGT tacksam för svar!

Tack på förhand!

P.S

När jag sätter på strömmen till nätaggregatet lyser ett par röda lampor vid ATX kontakter. Jag antar att det ska vara så för att indikera att moderkortet får ström. Eller...?